Прем’єра Rally3 у Фінляндії

Події в фінському чемпіонаті завжди становили чималий інтерес для багатьох європейських уболівальників – адже на тутешніх трасах майже щороку з’являвся якийсь швидкий екіпаж, який після низки успіхів негайно починали «примірювати» до якихось міжнародних програм (можна згадати, як різко «вистрілювали» свого часу в фінській першості такі пілоти, як Есапекка Лаппі, Еерік Пієтарінен, Еміль Ліндхольм)… Плюс постійне зростання кількості техніки класу R5/Rally2 на фінських трасах – наприклад, вчора на старті SM OK Auto-Ralli з’явилися 14 екіпажів на автомобілях цієї категорії! Але зараз все ж найбільший інтерес на ралі в Коуволі викликала зовсім інша подія – саме на тутешніх трасах відбувся дебют нового автомобіля Ford Fiesta Rally3, який пілотував естонець Кен Торн, чемпіон ERC3 Junior 2020 року. Всі без винятку (вболівальники, оглядачі, потенційні покупці техніки цієї новітньої категорії) нарешті отримали першу реальну можливість порівняти принципово новий Ford Fiesta Rally3 з автомобілями класів R5/Rally2 і Production (він же традиційний N4)…

Сюрпризів на трасах під Коуволою було чимало, особливо коли лідера Юху Сало на передостанньому допі несподівано розвернуло – втрати часу склали близько хвилини, після чого на першу позицію злетів 29-річний Мікко Хейккіля, який відсвяткував першу в кар’єрі перемогу на етапі чемпіонату Фінляндії. Також помітно «пригальмували» два інших фаворити чемпіонату – Еміль Ліндхольм на шинах MRF ледве втримав за собою четверте місце, Теему Асуннмаа на тому ж нещасливому передостанньому допі втратив понад хвилину та миттєво провалився зі третьої на сьому позицію… Тим часом Кен Торн на Ford Fiesta Rally3 став одинадцятим в абсолюті, причому їхав приблизно в тому ж темпі, що й місцеві екіпажі на N-групових Mitsubishi Lancer Evo. Чудові показники для автомобіля класу Rally3, особливо з урахуванням низки особливостей – перший старт нової машини в ралі, лише третій в житті старт Торна на повному приводі (раніше він у 2018-2019 роках двічі виступив на Ford Fiesta R5/Rally2 на домашньому Saaremaa Rally), перший старт Кена з новим штурманом… В цілому, складається стійке враження, що за своїм потенціалом Rally3 вже зараз перевершує Production.

SM O.K. Auto-Ralli
1. Хейккіля/Лухтінен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) 57.23,1
2. Сало/Марккула (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.11,1
3. Тахко/Сойнінен (FIN, Hyundai i20 R5) +1.17,7
4. Ліндхольм/Корхонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.21,6
5. Рьойхкійо/Маннісенмякі (FIN, Skoda Fabia R5) +1.22,2
6. Метсяля/Кангас (FIN, Skoda Fabia R5) +1.25,5
…11. Торн/Таніель (EE, Ford Fiesta Rally3) +3.01,9

Чемпіонат Фінляндії, SM1 (після двох етапів)
1. Сало – 43
2. Асунмаа – 41
3. Ліндхольм – 32
4. Хейккіля – 29
5. Тахко – 28
6. Метсяля – 24

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Taneli Niinimäki

07-03-2021 22486
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца