Pirelli «загальмувала»

Майже чотири місяці тому FIA оголосила, що італійська шинна компанія Pirelli у 2021-2024 роках стане офіційним шинним партнером WRC та монопольним постачальником шин для класів Rally1 (WRC) і Rally2 (R5), тобто для всієї повнопривідної техніки в чемпіонаті світу. Зараз італійці повідомили, що майже всі роботи над лінійкою нових ралійних шин (літні, зимові, гравій, асфальт, сніг, лід) припинені – через пандемію коронавірусу була фактично закрита ціла низка підрозділів Pirelli (серед них і науково-технічний відділ, який займався розробкою та випробуваннями нових моделей шин для автоспорту). Крім того, відсутня можливість проводити повноцінні ресурсні тести за участю заводських та приватних команд… Як вже визнав шеф Pirelli Motorsport Маріо Ізола, часу для повноцінної випробувальної програми майже не залишилося. І якщо у Pirelli все ж є солідний досвід розробки ралійних шин для техніки R5 (тобто для багатьох учасників WRC-2, WRC-3, ERC), то з WRC в версії 2017 року італійським шинникам в повному обсязі працювати майже не доводилося…

У цій ситуації вчергове виникає слушне питання – чи готові FIA, WRC Promoter GmbH, виробники та команди переглянути всі найближчі плани нових змін в ралійному чемпіонаті світу? Якщо виникають проблеми навіть на рівні розробки та постачання шин для ралі (маємо свіжий приклад Pirelli перед очима), що вже казати про запланований перехід у 2022 році на новий технічний регламент для Rally1 (тобто автомобілі WRC, частково «спрощені» до рівня R5+, з гібридною силовою установкою) – адже такі проекти вимагають набагато більше часу та фінансів для їх реалізації. Тому знову виникає варіант – може, за нинішніх умов (загальний «параліч» через пандемію коронавірус і майбутній великий економічний спад) є сенс «заморозити» частину програм? По-перше, перенести появу «гібридних» WRC на 2023 або навіть 2024 рік. По-друге, укласти угоду з Michelin і Pirelli – французи ще рік будуть постачати шини до WRC (у них за чотири роки все вже налагоджено), італійці ж свій період постачань пересунуть на 2022-2025 роки. Все ж ситуація зараз дійсно з категорії «форс-мажор»…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Pirelli, skysports.com

16-04-2020 9605
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца