Pirelli повертається

Вчора вже почали поступово виникати контури ралійного чемпіонату світу 2021 року. Звичайно, про склад учасників та календар серії говорити поки рано, але одна ключова деталь вже відома – за підсумками тендера, проведеного FIA, італійська компанія Pirelli у 2021-2024 роках стане монопольним постачальником шин для учасників чемпіонату світу на техніці Rally1 (WRC) та Rally2 (R5). Свого часу, у 2008-2010 роках Pirelli вже перебувала в ролі шинного монополіста в WRC, але потім поступилася цим місцем Michelin, який практично безроздільно панував на трасах світової першості протягом майже десяти років… Потім було поступове повернення Pirelli до чемпіонату світу, коли італійці у 2017 році стали офіційним партнером Junior WRC, а також запропонували свою продукцію приватним командам й екіпажам (головним чином, учасникам WRC-2 на R5). І ось тепер Pirelli повернеться в ролі монополіста. Між іншим, італійців чекає чимало дуже напруженої роботи – адже з 2022 планується впровадження WRC-гібридів, відразу виникнуть нові вимоги для шинників.

У тендері брали участь чотири компанії – італійська Pirelli, французький Michelin, корейський Hankook та індійський MRF. Найбільше дивує повне зникнення британсько-китайської марки DMACK, яка кілька років тому дуже серйозно вклалася у свою ралійну програму, але відразу ж після свого найуспішнішого сезону (у 2017 році Елфін Еванс в кольорах DMACK World Rally Team став п’ятим за підсумками сезону, завоював два подіуму плюс здобув ефектну перемогу в Уельсі) миттєво зникла з міжнародної арени. Тепер немає навіть якогось примарного натяку на можливе повернення DMACK найближчим часом… На жаль, майбутня шинна монополія Pirelli у вищих дивізіонах WRC майже напевно знищить будь-які спроби конкуренції різних шинних компаній пробитися хоча б на рівень WRC-2. Адже ще зовсім недавно відразу дві індійські фірми, MRF та JK Tyre, розробляли плани отримати необхідну сертифікацію від FIA й з часом виставити в категорії R5 свої фірмові екіпажі (наприклад, Гаурава Гілла). Тепер цей шлях для них закритий практично наглухо…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Pirelli, FIA ERC

21-12-2019 7702
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца