Пилюка і спека в Херсоні

Після скасування стартового раунду (Ралі «Стара Фортеця») та неодноразових перенесень інших етапів (Ралі «Трембіта», Ралі «Галіція») сезон у чемпіонаті України 2020 року нарешті вдалося запустити – 11-12 липня в Херсонській області відбулося традиційне Ралі «Чумацький шлях». Ще перед початком змагань можна було починати підраховувати безліч цікавих фактів… По-перше, на старт вийшли 28 екіпажів – свого роду рекорд «Чумацького шляху» за останні п’ять років (точніше, за період 2015-2020 років). По-друге, на українських трасах знову з’явилися два Mini JCW WRC команди Eurolamp WRT (Валерій Горбань, Ігор Чаповський). По-третє, після більш ніж п’ятирічної перерви повернувся Олександр Салюк-молодший, який відразу запланував повний сезон у чемпіонаті України. По-четверте, DENSO X-Team буквально в останній момент встигла завершити підготовку свого нового автомобіля на базі знаменитої дводверної Subaru Impreza 22B STI – у Херсоні на цьому прототипі під назвою Subaru Impreza GT 22B X-Proto стартував екіпаж Юрія Хоміцького.

Вже другий рік поспіль не вдається провести пролог саме в тому форматі, як було заплановано раніше – тобто два проїзди на допі «Таврійський» довжиною 1,95 км (причому у вигляді паралельних заїздів). Минулого року пролог довелося скасувати через потужні зливи, які накрили Херсонську область… Зараз організатори з міркувань безпеки відмовилися від формату парної гонки та обмежилися лише одним проїздом – таким чином, екіпажі вирушали на трасу поодинці та «нарізали» відразу два кола (це дозволило отримати ті ж 3,9 км прологу, як було заплановано, але тільки з одним проїздом замість двох). Особливих сюрпризів на старті херсонського ралі не було – Валерій Горбань (Mini JCW WRC) на «Таврійському» показав найкращий час і більш ніж на сім секунд випередив найближчих суперників, Антона Корзуна й Олександра Салюка (обидва на Mitsubishi Lancer Evo). Але без інцидентів все ж не обійшлося – технічні проблеми не дозволили стартувати Ігорю Чаповському на другому Mini JCW WRC, внаслідок чого екіпаж негайно отримав 5 хвилин «баласту» по SupeRally.

Основні події розгорнулися вже в неділю, коли на учасників чекали дві спецділянки, «Тягінка» і «Кар’єр» (по два проїзди в обидві сторони, 110 км бойової дистанції). Найшвидшим залишався екіпаж Валерія Горбаня на Mini JCW WRC, який виступає поза заліком чемпіонату України – він у сумі виграв вісім СД зі дев’яти та святкував перемогу в абсолюті з майже двохвилинним відривом. А ось в національному заліку була інтрига – чим же завершиться зустріч Олександра Салюка з фаворитами українського чемпіонату останньої п’ятирічки (Антон Корзун, Олександр Козлов, Руслан Топор, Юрій Хоміцький)? Результат цієї битви перевершив всі найоптимістичніші очікування – попри майже шестирічну перерву у виступах та перший старт з новим штурманом (з дебютантом Володимиром Равінським), Олександр Салюк-молодший стрімко набрав темп і негайно пішов у відрив від усіх своїх основних суперників. Якщо на пролозі Салюк все ж трохи поступився Корзуну, то потім виграв вісім допів поспіль (на СД9 навіть став найшвидшим в абсолюті, випередивши Горбаня на 0,1 с) і з відривом понад дві з половиною хвилини став переможцем етапу чемпіонату України.

У моноприводі, на жаль, не вистачало мінімум двох швидких екіпажів – Максима Шикова (бронзові призери чемпіонату України 2019 року в заліку 2WD Open хоч і стартували в Херсоні, але тільки в якості «нульового» екіпажу) та Сергія Івченка (торішній чемпіон України в заліку 2WD). В умовах шаленої херсонської спеки найкраще за всіх з випробуваннями впорався екіпаж Геннадія Єфімова (Honda Civic Type-R EP3), який здобув перемогу в дивізіоні 2WD Open (привід на одну вісь, об’єм двигуна до 3500 куб.см), а також став єдиним учасником на моноприводному автомобілі, який зумів пробитися в Топ-10 абсолюту. З ним якийсь час намагався конкурувати торішній чемпіон цієї категорії Сергій Рудьковський на потужному задньопривідному BMW 323i, але проблеми з паливною системою швидко вибили його з боротьби – 10 хвилин «баласту» по SupeRally плюс ще п’ять хвилин було втрачено на фінальному СД. У «легкій» категорії 2WD (монопривід з двигуном до 1630 куб.см) перемогу здобув екіпаж Максима Євдокимова, ще один представник марки Honda.

Ралі «Чумацький шлях» (Топ-10)
1. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) 1:22.59,2
2. Салюк/Равінський (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +1.46,4
3. Корзун/Кононов (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.23,5
4. Хоміцький/Рощенко (UA, Subaru Impreza GT 22B X-Proto) +4.50,7
5. Потійко/Мішин (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +5.29,2
6. Козлов/Островський (UA, Subaru Impreza WRX STI) +7.26,2
7. Чаповський/Корся (UA, Mini JCW WRC) +11.53,8
8. Лохман/Зінов’єв (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +13.40,0
9. Єфімов/Щербаков (UA, Honda Civic Type-R EP3) +13.47,4
10. Свириденко/Бабенко (UA, Subaru Impreza) +14.39,6

Чемпіонат України, абсолют
1. Салюк – 58
2. Корзун – 50
3. Хоміцький – 36

Чемпіонат України, 4WD Open
1. Салюк – 58
2. Корзун – 50
3. Хоміцький – 36

Чемпіонат України, 2WD Open
1. Єфімов – 60
2. Касим – 42
3. Жельніо – 36

Чемпіонат України, 2WD
1. Євдокимов – 58
2. Ільясов – 50
3. Терещенко – 34

Чемпіонат України, команди
1. Evdokymov Racing Team – 80
2. DENSO X-Team – 60
3. Odessa_Rally Team – 50
4. MOST – 21
5. Eurolamp WRT – 18

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Віктор Аджамський, Ірина Скиба

14-07-2020 33169
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца