Ож’є про штучні трампліни: сподіваюся, підхід буде змінено, поки не сталося лиха

Після пошкодження штучного трампліну в Гуанахуато і скасування першої спецділянки гонки ця проблема набула широкого обговорення.

У «Списку дій FIA щодо забезпечення безпеки» (WRC Safety Action List) 2019 року штучним трамплінам присвячено окремий пункт, в якому йдеться про те, що їх розміри і місце розташування на спецділянці мають бути схвалені керівним органом, а той, у свою чергу, може надати організаторам стандартну специфікацію цих трамплінів.

В інтерв’ю виданню autosport.com директор FIA по ралі Ів Маттон сказав, що інцидент в Мексиці змінить підхід до цього питання: «Ми поставимо це питання на чільні місця списку. Те, що ми побачили на допі, для мене неприйнятно. «Список дій FIA щодо забезпечення безпеки» не є обов’язковим для виконання, але ми будемо працювати над тим, щоб в майбутньому у нас був типовий трамплін з певними стандартами».

Директор Rally Mexico Патрік Сабервілль пояснює причину виникнення проблеми: «Це був трамплін в тій самій специфікації, яку ми використовуємо на вуличному допі в Леоні, і яку використовували на пролозі в Мехіко. Під час транспортування трампліну деякі пластини були видалені, тому вже на місці, в Леоні, ми мали замінити їх. Проблема в тому, що метал, який ми використовували, був тонкішим за той, який ми зазвичай застосовуємо. Пластини були зігнуті вже після проїзду декількох перших автомобілів, і це стало причиною того, що машини стрибали в сторони і під таким дивним кутом».

Організатори не повідомили FIA про плани використовувати трамплін, але делегат WRC з безпеки Мішель Мутон зазначила що пункти згадуваного «Списку …» – це «рекомендація, а не регламент».

Природно, найбільш невдоволеними в цій ситуації були пілоти, які ризикували не просто потрапити в аварію, але і на великій швидкості вилетіти в натовп глядачів.

Себастьян Ож’є: «Ці трампліни, виконані у формі намету, – це дурість. Особливо, коли вони стоять на прямій, а ви підходите до них на п’ятій передачі. Це смішно. Я сподіваюся, що деякі зміни відбудуться ще до того, як у нас трапиться біда».

Кріс Мік: «Навіть коли ви проходите трамплін на третій передачі, машина може перевернутися, розбитися і навіть вбити людей. Як все це буде виглядати? Подібне може закінчитися дуже погано. Штучний трамплін – це просто додавання абсолютно непотрібного елементу ризику в оточенні глядачів. Чи потрібно це на допі в Гуанахуато? Ні. Чи потрібно це взагалі? Ні».

Але, не дивлячись на ці заяви, Маттон відхилив заклики водіїв до прямій забороні на штучні трампліни: «Ні. Зрештою, пілоти не мають визначати правила. Коли ці трампліни встановлюються на суперспецділянках правильно, то це – частина шоу, на яку приємно дивитися. Наприклад, в Португалії, ми бачимо, що стрибки можуть бути виконані на відмінно».

Португальці, дійсно використовують штучні трампліни досить грамотно – і на суперспецділянці коло монастиря Жеронімуш у Лісабоні, де гонка проводилася раніше, і на Braga Street Stage, де гонка базується зараз, трампліни проходяться на великій швидкості, прекрасно виглядають і при цьому не викликають проблем.

Мутон жеж, як не дивно, вважає, що проблема криється не тільки в самих трамплінах, але і в пілотах, які, на її думку, самі мають вирішувати, наскільки безпечним буде стрибок: «Трампліни встановлені не для сміху. Це велика швидкість. Проблема в тому, що вони (пілоти) хочуть їхати «на вухах» абсолютно всюди».

14-03-2019 2716
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца