Новини WRC: на шляху до майбутнього

У WRC 2021 року зараз чимала пауза – після раунду в Каталонії настала майже п’ятитижнева перерва, після чого заплановано фінальний етап у Монці (19-21 листопада). Оскільки у вищій лізі підсумковий успіх Toyota Gazoo Racing WRT не викликає сумнівів (японсько-фінська команда вже гарантувала собі титул в абсолюті, а також лідирує з 47 очками відриву в командному заліку), то останнім часом майже вся увага зосереджена на підготовці заводських команд до наступного сезону. Недавно з’явилося повідомлення, що японець Такамото Кацута отримає наступного року повний сезон у чемпіонаті світу за кермом нового Toyota GR Yaris Rally1 – причому не просто як четвертий номер японсько-фінської команди, а як пілот нової команди Toyota Gazoo Racing WRT Next Generation. З цієї новини можна зробити мінімум два висновки… Перший – Toyota у WRC-2022 на всіх етапах буде представлена щонайменше чотирма екіпажами на новітніх Toyota GR Yaris Rally1. Другий – все йде до того, що тойотівці цілком готові виставити в чемпіонаті світу відразу дві свої команди (приблизно так само, як Hyundai Motorsport у 2020-2021 роках додатково заявляв Hyundai 2C Competition).

Новини про тести нових прототипів Rally1 зазвичай не несуть якоїсь детальної інформації – здебільшого все зводиться до повідомлень у стилі «Де? Коли? Хто брав участь у тестах?» Однак кілька днів тому з’явилася дійсно цікава новина про те, як Hyundai Motorsport цього тижня в Північній Італії провів повномасштабну імітацію триденного ралі (відбувалася з 27 по 29 жовтня, з середи по п’ятницю) – тобто з повноцінними секціями, спецділянками (частина їх використовувалися на місцевому Rally di Alba), дорожніми секціями та зоною сервісу. Відповідно, кожен із трьох пілотів основного складу отримав один повний день тестів – у середу «виступав» Отт Тянак, у четвер прийшла черга Тьєррі Нбовілля, закривав же програму цього «ралі» Даніель Сордо. Подібна імітація була потрібна в першу чергу для випробувань гібридної силової установки – адже передбачається, що наступного року нові Rally1 працюватимуть на змаганнях у комбінованому режимі, тобто на спецділянках використовуватимуть переважно традиційний двигун внутрішнього згоряння, а ось рух на дорожніх секціях та в зоні сервісу здійснюватиметься виключно у режимі «електромобіля».

Поки залишається відкритим питання, що чекає на нинішні WRC (версія 2017-2021 років, або третє покоління) – чи їх просто стрімко викинуть зі чемпіонату світу (як це сталося у 2011 році, коли робочий обсяг двигунів скоротили з 2,0 л до 1,6 л, після чого всі WRC першого покоління відразу зникли зі світових трас), чи все ж залишать на найвищому рівні, але тільки для приватних команд? Дещо частково прояснилося минулого тижня, коли у FIA нарешті озвучили ймовірний варіант розв’язання цього питання – допустити нинішні WRC до участі у чемпіонаті світу, але лише в ослабленій версії (зменшення діаметра впускного рестриктора з 36 мм до 33,7 мм, що дозволить знизити потужність майже на 10%). Залишається тільки з’ясувати, хто готовий придбати чи орендувати слабшу версію WRC (при цьому анітрохи не дешевшу) для виступів у чемпіонаті світу? Досить згадати, як швидко провалилася спроба створити у чемпіонаті світу окремий залік для приватників на дешевших і доступніших WRC другого покоління (версія 2011-2016 років) – новий FIA WRC Trophy припинив своє існування після першого ж сезону 2017 року (тоді «срібло» завоював українсько-естонський екіпаж Валерія Горбаня та Сергія Ларенса, які виступали на Mini JCW WRC у кольорах команди Eurolamp WRT).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Media House, Hyundai, Jakub Brodzicki

30-10-2021 17934
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца