Нові «перемоги» та загрози коронавірусу

Ситуація в європейському ралійному світі за останні пару тижнів стрімко змінилася, причому переважно у найгірший бік – епідемія коронавірусу вже суттєво зламала звичний перебіг спортивного життя в Європі… Спочатку почали «вивалюватися» з календаря чимало ралі в Італії (в кращому випадку, їх перенесли на нові дати), а зараз оголошений національний карантин – з повним скасуванням всіх подібних заходів як мінімум до початку квітня. На додачу вже почав поповнюватися список «перенесених» (така офіційне формулювання) ралі в інших європейських країнах – «мінус» Rallye Sierra Morena (стартовий етап асфальтового чемпіонату Іспанії, 27-28 березня), Rali Vieira do Minho (другий етап регіонального чемпіонату Португалія-Північ, 13-14 березня), Rebenland Rallye (другий етап чемпіонату Австрії, 27-28 березня)… І це тільки змагання високого національного рівня – навіть важко сказати, скільки ще невеликих регіональних ралі вже встигло змити цією «хвилею». Причому «детонатором» всіх цих стрімких подій стала насправді критична ситуація в Італії…

Очевидно, що епідемія коронавірусу не обмежиться ударами по національних чемпіонатах – тим більше, що чимало великих національних ралі часто входять також і до міжнародних календарів. Наочним прикладом стала історія з FIA European Historic Sporting Rally Championship – адже італійське Sanremo Rallye Storico (2-4 квітня, другий етап серії) перенесено на невизначений час, іспанське Rally Costa Brava (13-14 березня, стартовий раунд) стало центром невеликого і досить заплутаного скандалу. У загальних рисах, ситуація наступна – місцеві організатори змушені були підкоритися рішенням місцевої влади та відмовилися приймати заявки від учасників з Італії (включаючи чемпіонський екіпаж Луїджі Баттістоллі й Фабріціо Понс). З’явилася навіть «гаряча» інформація, яка поки не отримала підтвердження – що в FIA дуже різко відреагували на таку «дискримінацію» і нібито негайно позбавили іспанське ралі статусу етапу EHSRC (хоча на офіційному сайті FIA подібного повідомлення немає, а Rally Costa Brava досі спокійно перебуває в календарі цієї серії).

З огляду на такий перебіг подій (вже встигли постраждати також етапи Формули-1 та MotoGP), можна майже не сумніватися, що коронавірус може в будь-який момент зачепити також ралійні чемпіонати Європи та світу. Зараз в зоні максимального ризику опинилися два перші етапи ERC, тобто португальське Azores Rallye (27-29 березня) та іспанське Rally Islas Canaria (7-9 травня) – в цих країнах вже почали впроваджувати жорсткі заходи безпеки та обмежувати чимало різних заходів. Особливо насторожує новина, що вчора місцевий уряд регіону Мадейра (на однойменному архіпелазі) прийняв рішення заборонити всі спортивні заходи в березні та квітні. І навряд чи хтось сильно здивується, якщо подібна новина найближчими днями пролунає і з Азорських островів – в цьому випадку чемпіонат Європи 2020 року може миттєво втратити свій стартовий етап. І не забуваємо, що чимало учасників ERC часто везуть гоночну техніку на Азорські та Канарські острови безпосередньо через порти Іспанії та Португалії – у випадку впровадження жорсткого карантину цей шлях буде перекритий.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото wtmorris.org, YouTube

11-03-2020 9961
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца