Нові обрії для SSV/UTV

Кілька днів тому французька команда PH Sport (недавно запустила власну програму в ралі-рейдах, особливо після того, як придбала кілька екс-заводських багі Peugeot 2008/3008 DKR) представила на широкий загал концепцію проекту легкого багі Zéphyr, який розроблений і створений на платформі Can-Am Maverick X3 згідно з вимогами нової категорії T3P (прототип на базі SSV/UTV). Автомобіль поки ще не показали аудиторії «вживу», але навіть на презентаційному зображенні помітно, що Zéphyr дуже сильно нагадує зменшену копію Peugeot 3008 DKR групи Т1. Прем’єра цієї новинки повинна відбутися на «Дакарі»-2020 – зараз вже є перші замовлення на це міні-багі. Як і вказує літера P в позначенні категорії T3P, цей автомобіль є повноцінним прототипом у своїй «ніші», який має зовсім небагато спільного зі звичними «кибитками» SSV/UTV. Наочний приклад того, що впровадження тієї чи іншої насправді популярної категорії гоночної техніки потім зазвичай супроводжується цілою серією проектів, які повинні радикально поліпшити все її основні параметри…

З наступного року в категорії SSV/UTV будуть існувати дві різні групи – T3S і T3P, які суттєво відрізняються за рівнем підготовки. Перша з них дуже добре знайома глядачам – якраз ті легкі багі на базі серійних Side-by-Sides Vehicle, які встигли завоювати популярність в ралі-рейдах і практично знищили «серійну» категорію Т2. Технічні вимоги до багі групи T3S гранично жорсткі – максимум обмежень, майже всі ключові вузли повинні бути серійними, гоночну машину можна будувати тільки на базі моделі, випущеної в кількості не менше 500 штук. Крім того, більшість основних габаритів багі (колісна база, колія, звіси) повинні бути максимально близькими до серійних – відхилення плюс-мінус 50 мм. Встановлені також максимальна допустима ширина (1900 мм) і довжина (максимум 3550 мм, без урахування запасного колеса і бризковиків) такого міні-багі. Є й ліміт мінімально допустимої ваги – автомобіль з одним запасним колесом повинен важити не менше 900 кг. Можна сказати, що T3S – це аналог Т2, тільки не для повнорозмірних позашляховиків, а якраз для SSV/UTV.

У підсумку, T3P є аналогом групи Т1 – мінімум обмежень, максимум простору для інженерів і конструкторів. Можна використовувати двигун будь-якої марки (робочим об’ємом до 1050 куб.см) та відповідну КПП, але вони повинні бути стандартними. Розташування двигуна і КПП – вільне. Є тільки два габаритних обмеження – максимальна ширина 2100 мм (це насправді багато, адже у Peugeot 3008 DKR і Mini JCW Buggy ширина 2200 мм), колісна база не повинна бути більшою за 2780 мм. При цьому колія і загальна довжина автомобіля – на розсуд його розробників. Конструкція підвіски – теж вільна. Нескладно уявити, який прототип SSV/UTV можна побудувати в таких рамках! Для порівняння, серійний Can-Am Maverick X3 X RS Turbo має базу 2591 мм (з допуском в 50 мм отримуємо 2641 мм), ширину 1829 мм, довжину 3350 мм. Фактично, регламент T3P дозволяє збільшити ширину цього багі на 27 см (а колію приблизно на 15-20 см, в залежності від конструкції), колісну базу майже на 14-19 см… Якщо ж завдяки вільному розміщенню двигуна, КПП, трансмісії, паливного бака вдасться знизити загальну висоту на десяток сантиметрів (з 1704 мм до приблизно 1600 мм) і центр ваги, то можна отримати насправді цікавий легкий прототип – якраз приблизно такий, як на зображенні Zéphyr…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото South Racing Can-Am, powersportsbusiness.com, PH Sport

18-07-2019 6024
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца