Нова версія Silk Way Rally

Головна особливість нинішнього Silk Way Rally – організатори відмовилися від варіанту маршруту, який би з’єднував Європу з Азією, як це було ще кілька років тому. Однак в минулому році назад ця концепція сильно постраждала після того, як Казахстан відмовився від проведення цього марафону на своїй території – тоді ралі-рейд довелося розбити на дві окремі гонки, з інтервалом в декілька тижнів (одна пройшла в європейській частині Росії, а інша на території Китаю, де європейських учасників практично не було). Після такого фіаско довелося повністю переглянути маршрут змагання – в 2019 році Silk Way Rally відбувся виключно в Азії. Старт в Іркутську, потім чималий і тривалий марш-кидок через Монголію, переїзд до Китаю, подорож по двох китайських провінціях (Внутрішня Монголія і Ганьсу), фініш в Дуньхуані… Разом назбиралося п’ять тисяч кілометрів різноманітної траси (від сибірської тайги до просторів пустель Гобі і Алашань) – з них на дев’ять спецділянок припадали майже 2600 кілометрів бойової дистанції. Непогана репетиція перед «Дакаром»!

У 2019 на Silk Way Rally нарешті впровадили залік мотоциклів і квадроциклів. А якщо врахувати, що псля цього кроку гонка негайно опинилася в календарі серії FIM Cross-Country Rallies World Championship, то у мотоциклістів миттєво сформувалася чудова компанія – 24 учасники, з яких половина, тобто ціла дюжина пілотів, представляли п’ять заводських команд (KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna та Hero)! У цій категорії всі рубалися самозабутньо і з повною віддачею, особливо за другу-третю сходинки подіуму (розрив між другим і четвертим місцями на фініші ралі-рейду склав лише хвилину з чвертю), перемогу ж святкував британець Сем Сандерленд – він виграв уже два етапи чемпіонату світу з ралі-рейдів і в загальному заліку помітно відірвався від своїх переслідувачів. Але найбільше враження справив успіх американця Ендрю Шорта, який пробився на другу позицію – адже він був єдиним пілотом Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing і міг розраховувати тільки на власні сили… У заліку квадроциклів було три учасники, з яких фінішували два – переміг польський ветеран 53-річний Рафал Сонік, на рахунку у якого вже тріумф на «Дакарі» і п’ять титулів чемпіона світу!

У заліку автомобілістів майже всі віддавали перевагу арабському ударному тандему на пікапах Toyota Hilux – тобто саудівцю Язіду Аль-Раджі (минулорічний переможець Silk Way Rally) і катарцю Нассеру Аль-Аттії. На жаль, але в X-raid Team не зацікавилися оновленим марафоном – в заявці не було жодного фірмового екіпажу німецької команди… Тріумф Toyota відбувся, але наполовину – Аль-Раджі зійшов вже на другий день через проблеми з двигуном, зате Аль-Аттія виграв всі дев’ять спецділянок і став переможцем Silk Way Rally. Цікаво, що тільки трьом вдавалося виграти протягом одного року «Дакар» і Silk Way Rally – Фірдаусу Кабірову (2009, вантажівки), Карлосу Сайнсу (2010, автомобілі), а зараз їм компанію склав Нассер Аль-Аттія. Як і очікувалося, в Топ-10 дружно прорвалися відразу п’ять китайських екіпажів на чолі зі своїм беззаперечним лідером Хань Веєм – чотири з них пілотували Buggy SMG (ці прототипи вже давно користуються великим попитом в Китаї). Були й інші сюрпризи – Матьє Серрадорі пересів зі звичного Buggy SRT на південноафриканський Century CR6, бився за місце в Топ-5, але на передостанньому допі зруйнував підвіску багі і звалився на 17-е місце…

У вантажному заліку, на перший погляд, жодних сюрпризів не було – адже три перших місця взяли екіпажі КАМАЗ-мастер, які тільки одного разу програли Silk Way Rally (у 2011 році переможцем марафону став чех Алеш Лопрайс на Tatra). Насправді, події в цій категорії відбувалися аж ніяк не за звичним сценарієм… Адже білоруська команда MAZ-SPORTauto, крім двох звичних MAZ 5309RR, виставила абсолютно новий прототип – MAZ 6440RR капотного компонування, подібний знаменитому Iveco Powerstar Torpedo від Team de Rooy! І Сергій Вязовіч на цьому «крокодилі» стартував на рідкість успішно – виграв чотири спецділянки і відразу очолив вантажний залік! На жаль, але ця чудова атака була перервана за два дні до фінішу гонки – переворот, серйозні пошкодження техніки і неймовірно прикрий схід… Однак такий стрімкий темп нового MAZ 6440RR – це дійсно серйозний сигнал для фаворитів (КАМАЗ-мастер і Team de Rooy) перед майбутнім «Дакаром».

Silk Way Rally (залік мотоциклів)
1. Сандерленд (GB, KTM 450 Rally) 26:12.47
2. Шорт (USA, Husqvarna FR 450 Rally) +20.22
3. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +21.01
4. Бенавідес К. (RA, Honda CRF 450 Rally) +21.37
5. Бенавідес Л. (RA, KTM 450 Rally) +36.50

Silk Way Rally (залік квадроциклів)
1. Сонік (PL, Yamaha Raptor 700) 34:18.54
2. Максімов (RUS, Yamaha Raptor 700) +1:32.13

Silk Way Rally (залік автомобілів)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 24:25.29
2. Хань Вей/Ляо Мінь (CN, Geely SMG) +1:25.04
3. Пеліше/Ляррок (F, Optimus MD) +1:43.39
4. Сунь Пін/Ма Лі (CN, Buggy SMG) +1:54.19
5. Чжан Мін/Цінь Сюй (CN, Buggy SMG) +2:42.59

Silk Way Rally (залік вантажівок)
1. Шібалов/Нікітін/Татарінов (RUS, KAMAZ 43509) 26:01.40
2. Каргінов/Мокєєв/Малков (RUS, KAMAZ 43509) +25.22
3. Мардєєв/Свістунов/Кренев (RUS, KAMAZ 43509) +52.05

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, Husqvarna Factory Racing, Overdrive Racing, MAZ-SPORTauto

17-07-2019 3000
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца