Neste Oil Rally Finland: чекаємо на трилер?

Фінський етап чемпіонату світу сам по собі зазвичай є однією з центральних подій сезону – найшвидше ралі в історії WRC, унікальні неповторні траси, титул одного з «класиків» світового ралі нарівні з Монте-Карло, Швецією і Великобританією… А зараз з’явилося безліч додаткових обставин, які лише підігрівають інтерес до цього легендарного ралі. По-перше, Neste Oil Rally Finland відкриває другу половину сезону – після довгої літньої перерви, яка тривала більш ніж півтора місяці. По-друге, ситуація майже у всіх основних заліках світової першості (абсолют, команди, WRC-2, Junior WRC) зараз така, що шальки терезів можуть хильнутися в будь-який бік… А якщо фінське ралі раптом «накидає» безліч різноманітних сюрпризів і інцидентів, то цілком можуть з’явитися «додаткові» шальки терезів і як слід «розгойдають» подальшу частину сезону…

Центральною подією однозначно є гаряча битва Тьєррі Ньовілля і Себастьяна Ож’є за титул – бельгієць цього року демонструє просто приголомшливу стабільність (в цьому відношенні сезон для нього є однозначно найкращим в кар’єрі) і результативність (три перемоги), завдяки чому він зумів створити відмінний відрив від француза, на цілих 27 очок. Фактично, Себастьяна зараз активно б’ють тією ж самою зброєю, за допомогою якої він в минулому році спромігся в п’ятий раз стати чемпіоном світу… Приблизно те ж саме відбувається і в командному заліку – у Hyundai Motorsport «лавка запасних» є довшою і вищою за класом, ніж у M-Sport Ford WRT (з одного боку Андреас Міккельсен, Даніель Сордо, Хейден Паддон, з іншого – Елфін Еванс та Теему Сунінен). Тому корейсько-німецька команда з Альценау поки що виграє у своїх британських опонентів… Але при цьому екіпажі Hyundai досі (з 2014 року) жодного разу не змогли дотягнутися до подіуму в Фінляндії. А тут ще й підопічні Малкольма Уілсона вирішили «викотити» на трасу оновлений Ford Fiesta WRC…

І таких вогнищ битви повно майже на всіх рівнях. У районі третього місця ось-ось має відбутися чолове зіткнення двох представників Toyota Gazoo Racing – естонця Отта Тянака і фіна Есапекки Лаппі (сенсаційного минулорічного переможця Neste Oil Rally Finland)… Плюс їх напарник Ярі-Матті Латвала напевно зробить чергову відчайдушну спробу якось реабілітувати себе за провал в першій половині сезону – і хтозна, чим це скінчиться! У Hyundai Motorsport однозначно стрімголов кинуться в бій Андреас Міккельсен (норвежцю треба постійно доводити, що він здатний бути швидким і результативним не тільки в складі Volkswagen Motorsport) і Хейден Паддон (новозеландець занадто довго перебуває в смузі спаду)… В M-Sport Ford WRT всі вже давно чекають, коли Елфін Еванс з Теему Суніненом нарешті почнуть працювати в якості постійного і надійного прикриття для свого прем’єр-пілота Себастьяна Ож’є. І, звичайно, є абсолютно непередбачуваний «джокер» у вигляді Citroen Racing, який начебто вже остаточно зробив ставку на Мадса Остберга і Крейга Бріна.

У WRC-2 теж є свої «течії» і закулісні ігри – в Фінляндії цю «кашу» варитимуть майже два десятки екіпажів (точніше, 18), серед них представники заводських команд Citroen Racing, Hyundai Motorsport і Skoda Motorsport. Цього разу «Подвійний шеврон» представлятимуть відразу два екіпажі на нових Citroen C3 R5 – головна надія команди Стефан Лефевр плюс Сімоне Темпестіні на «підхваті» (цікаво, на цей раз у італійця-румуна щось вийде?). До цього додамо Ярі Хуттунена з Hyundai і цілу міні-армаду з Tommi Mäkinen Racing – екіпажі Такамото Кацути, Хірокі Араі і Яркко Нікари… Є і пара дуже цікавих місцевих «джокерів», від яких багато хто чекає великих сюрпризів – Еерік Пієтарінен і Еміль Ліндхольм. Але найбільше заінтригувала Skoda Motorsport, яка вирішила кинути в бій повністю юніорський склад – норвежця Оле Хрістіана Вейбю і фіна Калле Рованперю (Тідеманда з Копецьким поки що залишили в «Головному резерві Ставки»). Якщо цей молодіжний дует зможе «відсікти» від перемоги Стефана Лефевра, то завдяки їх зусиллям лідер млада-болеславської команди швед Понтус Тідеманд без бою виграє у француза ще один хід…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai Motorsport, Rallye Magazin, Toyota Gazoo Racing, Skoda Motorsport

26-07-2018 54640
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца