На стику сезонів: M-Sport Ford WRT

Навіть незважаючи на те, що зараз M-Sport Ford WRT тільки найвідданіші вболівальники і оптимісти готові вважати одним з фаворитів чемпіонату світу 2019 року, ця команда вже ж два десятиліття завжди викликає величезний захват і безмежну повагу до організаційних талантів її власника, Малкольма Уілсона. Скільки б наклейок з логотипом Ford не було на бортах бойових автомобілів, все одно ніхто навіть не сумнівається – це справжня приватна команда, яка користується тією чи іншою підтримкою з боку компанії Ford Motors Co (причому рівень підтримки постійно змінюється в залежності від загальної ситуації). І навіть коли Ford час від часу вирішує відійти в сторону, Уілсон все одно примудряється тримати своє дітище на плаву – жодного разу M-Sport не випав з чемпіонату світу (хоча можливостей було більш ніж досить), випускає цілу лінійку ралійних автомобілів (R2, R5, WRC) , періодично заманює першокласних пілотів… Не дивно, що навіть зараз, коли великий спад здається неминучим, M-Sport все одно перебуває в центрі уваги – «А що у них зараз вийде?!»

Треба визнати – сезони 2017-2018 років стали справжнім зоряним часом Малкольма Уілсона та його M-Sport, яким вдалося за два роки за допомогою Себастьяна Ож’є двічі виграти чемпіонат світу в особистому заліку плюс на додачу завоювати Кубок виробників (2017). Причому навіть в найгіршій ситуації британська команда чинила опір до останнього – досить тільки згадати події минулого року, коли влітку багато хто вже вирішив, що Себастьян Ож’є майже не має шансів захистити свій титул… Але в ключовий момент всі сили і всі ресурси (аж до відвертої командної тактики ) були кинуті на підтримку француза – і він все ж завоював свій шостий титул поспіль! Зараз на Уілсона чекає черговий виклик – як з мінімальними втратами пройти майбутній спад і закласти основу для можливого нового підйому. Все ж втрата протягом одного року двох таких пілотів, як Отт Тянак і Себастьян Ож’є – це більш ніж серйозний удар для будь-якої команди, навіть якщо вона має у своєму розпорядженні повну технічну і фінансову підтримку з боку автовиробника (чого у M-Sport вже давним-давно немає). Адже не дарма Малкольм Уілсон зараз вирішив повністю зосередитися на загальному керівництві своєю компанією M-Sport, передавши всі функції спортивного директора ралійної команди Річу Мілленеру…

Цього року M-Sport Ford WRT буде діяти за принципом «Граємо з тими картами, які залишилися після втрати двох тузів» – тобто приблизно так само, як в 2015-2016 роках, коли Уілсону довелося розраховувати на Мадса Остберга, Елфіна Еванса, Еріка Камійї та Отта Тянака… В цілому, головна мета британської команди в цьому сезоні – боротися за високі результати в кожній окремо взятій гонці. Кілька подіумів на етапах – то відмінний результат. Якщо десь виникне метушня з усякою чехардою ти зльотами-падіннями, то можна «половити рибку в каламутній водичці» і спробувати виграти одну гонку – це буде просто видатний успіх. Зараз беззаперечним лідером команди вважається Елфін Еванс – саме у валлійця найбільший досвід виступів в WRC (плюс на його рахунку вже є перемога та шість подіумів). Так що йому і бути головним «мисливцем» за подіумами. Теему Сунінен отримав статус другого номера, але явно з чітким завданням – успішно фінішувати в кожній гонці і набирати якомога більше очок. Фін вже встиг заявити, що готовий поборотися за перемоги, але поки що треба визнати – пара подіумів вже стануть відмінним досягненням для нього. Варто ще придивитися, як проявлять себе пілоти на місці третього номера – першим в ролі «темної конячки» виступить швед Понтус Тідеманд.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Twitter

24-01-2019 9709
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца