Молодіжна реформа в ERC

Минулого тижня FIA й Eurosport Events Ltd. впровадили серйозні зміни до молодіжної структури ERC, які почнуть діяти вже з 2021 року. Якщо в моноприводі ERC3 Junior все залишиться як було (екіпажі виступають на техніці Rally4 і Rally5 будь-якого виробника), то ERC1 Junior (автомобілі класу R5/Rally2) припинить своє існування – на зміну йому прийде «оновлений» ERC Junior, де учасники будуть виступати на техніці нової категорії Rally3 (базується на платформі Rally4, але вже з двигуном до 1,5 л і повнопривідною трансмісією). Подібний крок повинен запропонувати більшості молодіжних екіпажів відносно недорогий шанс пересісти на повний привід – адже очікується, що ціна ралійного автомобіля Rally3 буде вдвічі нижчою, ніж у техніки R5/Rally2. Що відразу позначилося на призовому фонді для ERC3 Junior – якщо раніше молодіжний чемпіон в моноприводі отримував у нагороду два старти в ERC на автомобілі R5/Rally2, то тепер у випадку завоювання титулу у 2021 році на нього чекатимуть мінімум три старти на Ford Fiesta Rally3 в ERC-2022…

Як це все буде працювати – повинні показати події в сезоні ERC-2021. Але поки складається враження, що ця реформа молодіжного заліку ERC дозволить найближчим часом вирішити кілька завдань. По-перше, у юніорів з’явиться дешевший варіант переходу на 4WD – гідна альтернатива Production, який зараз на міжнародному рівні стабільно програє навіть моноприводу R2/Rally4. По-друге, у FIA врахували свою попередню помилку і нарешті своєчасно створили як мінімум одну залікову «нішу» для Rally3 – нагадаємо, що однією з причин провалу проекту «уніфікованого» R4 (він же Rally2 Kit) стала відсутність окремого заліку для техніки цієї категорії на міжнародному рівні. По-третє, M-Sport продовжує розширювати свою молодіжну «експансію» – він вже є монополістом в J-WRC і отримає такий же статус в ERC Junior (просто тому, що зараз Ford поки є єдиною маркою в Rally3). Крім того, M-Sport може посилити свої позиції в ERC3 Junior – екіпаж, який завоює титул за кермом Ford Fiesta Rally4, отримає в наступному році вже не три, а шість стартів на Ford Fiesta Rally3! Плюс вибудовується зв’язок ERC-WRC – чемпіон ERC Junior (Rally3) отримає повний сезон в Junior WRC.

Треба віддати належне Eurosport Events Ltd. – попри ліквідацію ERC1 Junior, у 2021 році заплановані нагороди для кращих юніорів (до 28 років), які виступатимуть на техніці R5/Rally2. Тобто на «перехідний період» існує певна компенсація для тих молодіжних екіпажів, які планували виступити в «скасованому» ERC1 Junior у 2021 році… А поки що залишається спостерігати, наскільки успішним буде просування нової категорії Rally3. Поки відомо лише, що першою «нішею» для цієї техніки повинен стати ERC Junior – тобто у 2021 році головними замовниками нових Ford Fiesta Rally3 стануть юніори. Але з поступовим розширенням клієнтської бази рано чи пізно виникне потреба в окремому заліку для Rally3, де можуть виступати не тільки учасники ERC Junior, а також й усі охочі. Можливо, вже у 2022 році техніку Rally3 скерують до заліку ERC2 – разом з Production, Rally2 Kit (R5) і RGT. Цікаво, хтось (точніше, Малкольм Уілсон разом з M-Sport) спробує пролобіювати впровадження окремого заліку для Rally3 на рівні чемпіонату світу – щось на кшталт WRC-4 з 2022 року?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, FIA ERC

26-12-2020 11225
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца