Маттон: «Потрібні мінімум 7 етапів»

Пандемія коронавіруса несподівано виявила одне слабке місце в загальному регламенті ралійного чемпіонату світу – у жодному з сучасних регламентувальних документів FIA і WRC немає пункту, скільки раундів потрібно, щоб чемпіонат вважався таким, що відбувся… У принципі, цей факт не надто дивує, оскільки WRC понад два десятиріччя взагалі не стикався з проблемою суттєвої нестачі змагань – календар серії зазвичай налічував від 12 до 16 етапів. Зараз же ситуація зовсім невизначена – адже було заплановано 14 раундів, з яких поки вдалося провести лише три (Монте-Карло, Швеція, Мексика). Два вже скасували (Чилі, Португалія), ще два перенесені на невизначений час (Аргентина, Сардинія)… Залишилося ще сім етапів, але вони всі зараз перебувають під чималим знаком питання – ніхто вже не береться передбачити, яким виявиться подальший перебіг пандемії коронавіруса та які заходи будуть прийняті в тих чи інших країнах за таких умов. Тож не дивно, що рано чи пізно виникає питання – чи можна вважати чемпіонат таким, що відбувся, якщо він налічує лише три раунди?

Ів Маттон, ралійний директор FIA, з цього приводу висловився однозначно – безглуздо визначати чемпіона світу за підсумками всього лиш трьох етапів. Бельгієць повідомив, що зараз вже розглядається можливість внесення додаткового пункту до регламенту WRC, згідно з яким чемпіонат вважається таким, що відбувся, якщо вдалося провести не менше семи раундів. Таким чином, вже можна стверджувати, що саме так виглядає завдання-мінімум на 2020 рік – провести влітку-восени не менше чотирьох раундів… Швидше за все, FIA доведеться пожертвувати етапами поза Європою (Аргентина, Кенія, Нова Зеландія, Японія), щоб звести до мінімуму всі проблеми з логістикою. Правда, навіть в цьому випадку вибір буде не дуже великий – Фінляндія (дуже близько від «червоної зони»), Туреччина (вже стала одним з епіцентрів пандемії у своєму регіоні), Німеччина (начебто взяла ситуацію під контроль), Великобританія (там стан справ досі непростий). Про всяк випадок додаємо до цього переліку ще Сардинію, яку поки ніхто не скасував. Плюс зберігається невеликий шанс на те, що сезон 2020 року все ж вдасться завершити не в Європі, а в Японії, як планувалося раніше…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Grégory Lenormand (DPPI)

07-05-2020 6983
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца