«Кубок Лиманів»: непередбачуваний фініш

Доведеться вчергове відзначити, що ніколи ще український ралійний світ за всю свою історію не стикався з таким шаленим «погодним апокаліпсисом», як у цьому році – накрило як «великий» Чемпіонат України з ралі, так і Чемпіонат України з міні-ралі «Кубок Лиманів»… І рахунок у номінації «Неприємні пригоди» поки що на «користь» «Кубка Лиманів», де вже постраждали відразу два раунди – спочатку довелося на цілий місяць перенести миколаївське Ралі «NIKO-2021» (з червня на липень), а у вересні в останній момент скасували харківське Ралі «XADO DRC» (після серії дощів траса стала непроїзною). Чемпіонат України «обмежився» же втратою Ралі «Маріуполь», яке спочатку перенесли на тиждень вперед (через збіг у часі з місцевим музичним фестивалем), а потім взагалі скасували (знову-таки через непролазний стан місцевих трас після тривалих злив). За таких умов проведення Ралі «СКІФ» (херсонського раунду «Кубка Лиманів», запланованого на знаменитій трасі в кар’єрі) в першій половині жовтня нагадувало справжню лотерею – більшість учасників чудово знають, що місцевий доп за раптових осінніх дощів відразу перетвориться на трасу на виживання…

На щастя, цього разу погода на півдні України нарешті виявилася прихильною до організаторів та учасників – не стала перетворювати херсонське змагання на черговий трилер з елементами «російської рулетки». Ралі «СКІФ» успішно стартувало та відбулося в повному обсязі, без чергових катаклізмів від небесної канцелярії – на превелику радість усіх 37 екіпажів, які прибули до Херсона на фінальний раунд «Кубка Лиманів». Однозначно центральною подією була битва за титул в абсолюті між Ігорем Чаповським (Mini JCW WRC) і Денисом Сидоровим (Mitsubishi Lancer Evo X), де рахунок за очками був 26:24. Якщо відкинути в сторону більшість математичних моделей з різними варіантами фінішу та кількості набраних очок, то все можна було звести до простої формули – хто з цієї пари виграє Ралі «СКІФ», той і стане чемпіоном (у випадку рівності очок перевага буде в того екіпажу, який посів вищу позицію на останньому етапі). І коли Чаповський (який, за власним визнанням, вже багато років не «дружить» зі херсонськими трасами) на першому ж допі раптом вилетів за межі траси та втратив півхвилини – здавалося, все йде до чемпіонського титулу Сидорова.

Коли екіпаж Дениса Сидорова зі старту виграв вже чотири спецділянки поспіль і стрімко відірвався від усіх своїх головних суперників (Юрій Хоміцький відставав більш ніж на півхвилини, а Ігор Чаповський програвав вже майже півсотні секунд), майже ні в кого не залишилося сумнівів – дует Сидоров-Романов от-от стане переможцем як ралі «СКІФ» (між іншим, першого у тривалій історії «Кубка Лиманів» етапу, який відбувся в Херсонській області), так і всього Чемпіонату України з міні-ралі «Кубок Лиманів». Не дивно, що новина про переворот Сидорова на п’ятому, передостанньому допі, стала справжнім ударом грому з ясного неба… Як пізніше визнав пілот, цей прикрий інцидент став наслідком цілого каскаду начебто невеликих помилок і похибок у попередніх поворотах, однак їх стрімке накопичення в сумі дало такий потужний і неприємний «ефект». І картина миттєво змінилася – перемогу святкував стабільний і акуратний екіпаж Юрія Хміцького й Андрія Рощенко на Subaru Impreza 22B STI, а чемпіонський титул завоював Ігор Чаповський, який став уже триразовим тріумфатором «Кубка Лиманів» (повторив свої досягнення 2005 і 2010 років). Тепер він за цим показником поступається тільки Володимиру Петренко, який здобув титули у 2011, 2013, 2014 і 2016 роках…

У моноприводі умови вчергове диктував екіпаж Михайла Горшкова і Станіслава Прусса на Peugeot 208 R2, які вже на трьох етапах поспіль стали найшвидшими серед всіх учасників на техніці 2WD – все це в підсумку принесло їм титул в класі P7 (автомобілі з об’ємом двигуна до 2000 куб. см). Але в моноприводі знайшлися й інші герої, яких анітрохи не збентежила суттєва технічна перевага Горшкова – навіть на набагато старіших автомобілях вони не раз чинили запеклий опір визнаним фаворитам… Особливо запам’яталися в цьому році два екіпажі – Євгена й Анастасії Галдіних (заслужений Opel Kadett класу Р7) та Ігоря Білоусова й Олександра Арича (ВАЗ-2113 найскромнішого класу Р5 для автомобілів з об’ємом двигуна до 1400 куб.см). Галдін, як і головний фаворит моноприводу Горшков, тричі в цьому році фінішував у Топ-10, а за підсумками сезону став другим у заліку Р7 – при цьому він спромігся випередити Романа Жельніо на Renault Clio R3. Не менш ефектна статистика в екіпажі Білоусова й Арича – у цьому році в них три перемоги у своєму класі, два фініші в Топ-10 абсолюту. Було б цікаво в майбутньому побачити екіпажі Галдіна та Білоусова на більш сучасній техніці!

Ралі СКІФ
1. Хоміцький/Рощенко (UA, Subaru Impreza 22B STI) 1:19.55,9
2. Чаповський/Ніколаєв (UA, Mini JCW WRC) +33,2
3. Шаповалов/Шумаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.20,8
4. Єфімов/Щербаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.50,3
5. Петренко/Дембицька (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.20,3
6. Лобоцький/Бішко (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +5.55,3
7. Горшков/Прусс (UA, Peugeot 208 R2) +7.58,8
8. Білоусов/Арич (UA, ВАЗ-2113) +8.28,6
9. Галдін/Галдіна (UA, Opel Kadett) +8.54,5
10. Жельніо/Шинкаренко (UA, Renault Clio R3) +9.15,5

Кубок Лиманів, абсолют
1. Чаповський – 34
2. Сидоров – 24
3. Хоміцький – 23
4. Єфімов – 17
5. Бакай – 9

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Сергій Горбенко)

14-10-2021 59792
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца