Коронавірус і ефект доміно…

Темпи «обвалу» спортивного світу через пандемію коронавірусу стрімко зростають. Якщо ще два-три тижні тому лише найбільш обережні та розсудливі організатори вирішували не ризикувати й приймали рішення про скасування або перенесення змагань на інший терм (переважно, на регіональному чи національному рівні), то зараз «валиться» все на всіх рівнях – під загрозою опинилися навіть такі заходи, як чемпіонат Європи з футболу або Олімпійські ігри в Токіо (хоча японці запевняють, що не планують скасовувати їх і готові вжити всі можливі заходи безпеки). В автоспорті відбувається те ж саме – ще кілька днів тому тільки починався підрахунок окремих випадків перенесення або скасування змагань (наприклад, етапи ралійних чемпіонатів Італії, України, Іспанії, Австрії, Хорватії, Угорщини, Великобританії, Ірландії, Бельгії, Чехії), то зараз вже почала стрімко «валитися» вища ліга, причому часом навіть не окремими змаганнями, а цілими серіями…

Прикладів зараз безліч – перенесення етапу ERC на Азорах, перенесення/скасування етапу WRC в Аргентині, скасування Гран-Прі Австралії в Формулі-1, перенесення етапів Кубків світу з бах (в Йорданії) та ралі-рейдів (в ОАЕ), скасування угорського етапу FIA World Touring Car Cup, скасування «1000 миль Себринга» (етап FIA World Endurance Championship), перенесення «12 годин Себрінга» на листопад, відкладений старт сезону в IndyCar… Під удар цілком можуть потрапити також «24 години Нюрбургрінгу» (23-24 травня) та «24 години Ле-Ману» (13-14 червня). У Formula 1 вже дуже активно обговорюють варіант скасування/перенесення всіх весняних етапів та початку сезону аж в червні, а організатори Formula E готові тимчасово зупинити сезон мінімум на два місяці (тобто щонайменше п’ять етапів можуть не відбутися)… Доводиться бути реалістом і визнати – автоспортивна весна цього року може перетворитися на справжню «пустелю», з майже повною відсутністю змагань практично на всіх рівнях. Треба бути готовим, що подібна криза затягнеться мінімум до червня-липня – хоча б тому, що цю раптово зупинену «махину» неможливо відразу запустити та поїхати далі як зазвичай.

У подібних умовах робити хоч якісь прогнози на майбутнє – це абсолютно невдячна справа. Але можна вже зараз припустити, що якщо автоспортивний світ (і взагалі весь світ спорту) зможе в червні-липні вийти на 65-70% свого звичного ритму – це буде насправді величезною удачею для всіх. Можливий варіант, що чимало національних та міжнародні серії будуть просто скасовані в цьому році – щось схоже було (тільки в набагато менших масштабах) у 2001 році, коли у Великобританії через епідемію ящура повністю скасували ралійний чемпіонат та істотно обмежили ряд інших серій. А що може статися з великим ралі в цьому році? Є досить висока ймовірність того, що календар WRC скоротиться до 9-10 етапів (як варіант, мінус Чилі, Аргентина, Португалія, Сардинія) – і це буде ще далеко не найгірший варіант… А ось перспективи ERC насправді дуже невеселі – мінімум два етапи з восьми (Азори та Канари) під загрозою скасування. Крім того, на відміну від WRC, ERC повністю спирається на етапи національних чемпіонатів – якщо місцеві федерації все ж вирішать тимчасово зупинити або скасувати свої першості в повному обсязі, то чемпіонат Європи впаде миттєво і повністю…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото podiatry.com, medium.com, Red Bull Content Pool

13-03-2020 13452
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца