Кіпр: перехід в ендшпіль

Ще в міжсезоння, коли був опублікований календар чемпіонату Європи 2019 року, часто виникало питання – а наскільки цікавим виявиться фінал нинішньої першості? Найбільше насторожував той факт, що відразу в обох молодіжних заліках (тобто ERC1 Junior та ERC3 Junior) сезон фінішував вже в середині серпня в Чехії. Адже саме юніори на техніці R2 і R5 практично на кожному раунді ERC забезпечували присутність до півтора-двох десятків регулярних учасників – на деяких ралі це становило приблизно половину каналу! І якщо майже вся ця група «регулярів» бадьоро завершує свою програму виступів ще в серпні, то кого ми зможемо побачити на двох фінальних раундах – на Кіпрі та в Угорщини? Пару-трійку претендентів на титул і подіум в абсолюті? По одному-два лідери в заліках ERC2 (техніка N4, RGT) та ERC3 (монопривід класів R2 і R3)? На щастя, інтрига в ERC-2019 все ж збереглася мінімум до кінця вересня, завдяки чому попередній список учасників Cyprus Rally виявився набагато цікавішим і привабливим, ніж передбачалося – на Кіпрі дійсно є на кого подивитися!

Особливо вразила кількість екіпажів на техніці R5 – заявки зараз подали 17 учасників (це навіть більше, ніж на Cyprus Rally рік тому), причому лише три з них представляли Кіпр. У цій різноманітній компанії знайшлися навіть два представники Південної Америки – бразилець Паулу Нобре і чилієць Еміліо Фернандес… Але все ж найцікавіше можна побачити у перших рядках списку учасників. По-перше, прибули всі лідери чемпіонату Європи – Кріс Інгрем (британець вперше стартує на Skoda Fabia R5 evo від турецької команди Toksport WRT), Олексій Лукьянюк і Лукаш Хабай. По-друге, є мінімум один серйозний гравець, який може як бульдозер «в’їхати» в цю битву європейських лідерів – Нассер Аль-Аттія на VW Polo GTI R5 (катарець в минулому вже п’ять разів перемагав на Cyprus Rally, а зараз може на Кіпрі достроково завоювати рекордний 15-й титул у FIA Middle-East Rally Championship). Окремою подією стане поява Мікко Хірвонена за кермом Ford Fiesta R5 – фін в цьому році раптово вирішив повернутися на ралійні траси й вже вдруге за місяць стартує на техніці класу R5.

Крім абсолютного заліку, існують ще категорії ERC2 й ERC3 – тут вже найближчими днями можуть остаточно визначитися все володарі вищих титулів. У ERC2 все йде до того, що аргентинець Хуан Карлос Алонсо (Mitsubishi Lancer Evo X) вже за три дні стане чемпіоном – йому досить просто фінішувати в Топ-3 і набрати мінімум 18 очок. Тоді Алонсо остаточно стане недосяжним для італійця Андреа Нучіти на Abarth 124 Rally RGT – тобто традиційна N-групова техніка в цьому році все-таки виграє поєдинок у RGT. В моноприводному заліку ERC3, всупереч всім численним скептичним прогнозам, теж є знайшлася непогана компанія – іспанець Ефрен Льярена (зараз чекає на затвердження в FIA свого чемпіонського титулу в ERC3 Junior), чех Ерік Кайс і француз Флоріан Бернарді… У всіх трьох є шанси на перемогу в ERC3 (в кожного різні), але Льярені досить у ці вихідні фінішувати попереду обох своїх головних опонентів, щоб викреслити їх з переліку претендентів на титул. Якщо ж іспанцю вдасться виграти на Кіпрі, то він достроково стане чемпіоном Європи в моноприводі.

Чемпіонат Європи, абсолют (після шести етапів)
1. Інгрем (GB) – 108
2. Лукьянюк (RUS) – 107
3. Хабай (PL) – 98
4. Мареш (CZ) – 75
5-6. Сольберг О. (N) – 39
5-6. Копецкі (CZ) – 39

Залік ERC2 (після шести етапів)
1. Алонсо (RA) – 113
2. Нучіта (I) – 108 (125)
3. Мелегарі (I) – 101
4. Полоньскі (PL) – 95 (111)
5. Сірмаціс (LV) – 39

Залік ERC3 (після шести етапів)
1. Льярена (E) – 140
2. Торн (EE) – 129
3. Фурусет (N) – 114
4. Кайс (CZ) – 81
5. Бернарді Ф. (F) – 75

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Thomas Fenetre/DPPI, FIA ERC

26-09-2019 8802
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца