Italian Baja: велика катавасія

Інтенсивна програма в липні-вересні, коли менш ніж за два місяці встигли відбутися бахи в Іспанії, Угорщині, Польщі й Італії, принесла трохи несподіване відкриття… Виявляється, Кубок світу та Кубок Європи з бах вже стрімко вискочили на фініш – у календарі обох серій залишився тільки фінальний раунд у Португалії, Baja Portalegre 500 наприкінці жовтня! І недавня Italian Baja встигла «накрутити» чимало подій, які або вирішили майже всі питання в тому чи іншому заліку, або до межі «розігріли» інтригу! Напевно, центральною подією італійського раунду стали пригоди Кшиштофа Холовчица, які майже обнулили його шанси на титул в Кубку Європи. Все почалося ще на пролозі, коли Холовчиц несподівано перекинувся… При спробі поставити його Mini JCW Rally «нахлебтався» води з броду – двигун так і не завівся. У підсумку розрахунковий час і майже 24 хвилини відставання. Другий удар прилетів цього ж дня – вже на першому великому допі довжиною 74,94 км поляк примудрився зіткнутися з лідером Кубка світу в заліку Т4, кувейтцем Мшарі Аль-Зефірі на Can-Am Maverick X3 (той заблукав у клубах куряви й у пошуках шляху поїхав назустріч каналу). На щастя, ніхто не постраждав, але за підсумками інциденту Аль-Зефірі вибув зі змагання, а Холовчиц провалився на 24-е місце і його відставання від лідера становило вже майже годину!

В суботу на всіх чекали три проїзди дуже повільного (середня швидкість 70 км/год) допу довжиною 92,31 км. Найсерйознішою проблемою став стан покриття траси, яка протягом дня була вбита майже повністю – через це ближче до фінішу змагання сталося кілька інцидентів… В цих умовах Кшиштофу Холовчицу не було рівних – він виграв всі три СД, але цей штурм не приніс йому нічого, крім 1,5 бонусних очок. Перемогу же святкував Язід Аль-Раджі (Toyota Hilux Overdtive), який відразу став новим лідером Кубка світу – в цьому йому чимало допомогли технічні проблеми в суботу в Ясіра Сейдана, чий Mini JCW Rally так і не з’явився на трасі… Ще одним героєм бахи став Тьягу Рейш (Toyota Hilux Overdrive) – португалець був стабільний та швидкий всю гонку й заслужено фінішував другим. Цікаво, як він виступить на домашньому фіналі Кубка світу? Була також феєрична битва за третю позицію, коли литовець Бенедіктас Ванагас відбився від атак нідерландця Еріка Ван Лона (той відстав лише на 11 секунд) й іспанця Хав’єра Понса (через переворот на фінальному СД впав з четвертого на десяте місце). Був ще трилер у заліку Т4 («серійні» SSV/UTV), де саудівець Салех Аль-Сайф лише на п’ять секунд випередив португальця Алешандре Ре – тому для перемоги не вистачило дистанції!

Цього року Кубок світу з бах обіцяє стати повністю «зеленим», тобто в кольорах Саудівської Аравії. Зараз в абсолюті залишилися тільки два претенденти на титул, Язід Аль-Раджі й Ясір Сейдан – розрив між ними 8,5 очок, тому фінал в Португалії може стати насправді дуже напруженим. У групі Т3 (прототипи SSV/UTV) Данія Акіль остаточно гарантувала собі вищий титул – її відрив становить вже 40 очок! А в категорії Т4 чудові шанси є у Салеха Аль-Сайфа, який після Італії випередив у загальному заліку кувейтця Мшарі Аль-Зефірі (сумний наслідок його зіткнення з Холовчицем) – саудівцю досить в Португалії доїхати не нижче третього місця, щоб у будь-якому випадку гарантувати собі перемогу в Кубку світу. У Кубку Європи з бах свої «каруселі»… По-перше, Язід Аль-Раджі перебуває десь за чверть кроку від титулу в абсолюті – його перевага над Кшиштофом Холовчицем зараз становить вже мінімум 24 очка (це при тому, що на Baja Portalegre 500 можна здобути максимум 26,5 очок). По-друге, у групі Т3 ініціативу перехопив іспанець Сантьяго Наварро, який помітно відірвався від Хесуса Фустера та Данії Акіль – для завоювання титулу йому цілком вистачить фінішу в Топ-3. По-третє, у «серійній» групі Т4 не було рівних Алешандре Ре – португалець достроково завоював Кубок Європи з майже подвійною перевагою за очками!

Italian Baja
1. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdtive) 5:02.47
2. Рейш/Кардозу (P, Toyota Hilux Overdrive) +3.03
3. Ванагас/Палмейру (LT/P, Toyota Hilux Overdrive) +10.46
4. Ван Лон/Делоне (NL/F, Toyota Hilux Overdrive) +10.57
5. Заплетал/Сикора (CZ/SK, Ford F-150 Evo) +23.19
6. Аль-Сайф/Шубін (RUS, Can-Am Maverick X3) +23.50
7. Ре А./Ре П. (P, Can-Am Maverick X3) +23.55
8. Вентура/Брун (I, Yamaha YXZ1000R) +28.27
9. Наварро/Сола (E, Overdrive OT3) +32.47
10. Понс/Монлеон (E, Toyota Hilux Overdrive) +34.51

Кубок світу з бах, абсолют (після восьми етапів)*
1. Аль-Раджі (SA) – 107,5
2. Сейдан (SA) – 99
3. Холовчиц (PL) – 55,5
4. Заплетал (CZ) – 51
5. Ван Лон (NL) – 46,5
* – попередні дані

Кубок світу з бах, група Т3 (після восьми етапів)*
1. Акіль (SA) – 101
2. Наварро (E) – 61
3. Фустер (E) – 48,5
* – попередні дані

Кубок світу з бах, група Т4 (після восьми етапів)*
1. Аль-Сайф (SA) – 113
2. Аль-Зефири (KWT) – 100,5
3. Ре (P) – 94
* – попередні дані

Кубок Європи з бах, абсолют (після чотирьох етапів)*
1. Аль-Раджі (SA) – 79,5
2. Холовчиц (PL) – 55,5
3. Заплетал (CZ) – 32
4. Рейш (P) – 31,5
5. Ванагас (LT) – 30
* – попередні дані

Кубок Європи з бах, група Т3 (після чотирьох етапів)*
1. Наварро (E) – 61
2. Фустер (E) – 48,5
3. Акиль (SA) – 46,5
* – попередні дані

Кубок Європи з бах, група Т4 (після чотирьох етапів)*
1. Ре (P) – 94
2. Аль-Сайф (SA) – 48,5
3. Аль-Зефірі (KWT) – 43,5
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Yazeed Racing, Facebook (Krzysztof Hołowczyc), Carmelo Capone

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

14-09-2021 29257
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца