Hail International Rally: сезон закінчений, сезон стартує!

Коли перерва між фінальним раундом Кубка світу з ралі-рейдів 2021 року та «Дакаром»-2022 (між іншим, стартового раунду нового чемпіонату світу з ралі-рейдів) становить лише три тижні, можна без сумнівів констатувати простий факт – міжсезоння як такого явища просто не існувало! На фініші саудівського Hail International Rally сюрпризів майже не було – запам’яталися лише чергові пошкодження на Mini JCW Buggy Якуба Пшигоньского, які відкинули його з другого на шосте місце… Нассер Аль-Аттія жодного разу нікому не дозволив засумніватися у своїй перевазі – здобув цього року четверту перемогу у чотирьох стартах, здобув 30,5 очок з 31 можливих і став уже п’ятиразовим володарем Кубка світу з ралі-рейдів (зараз катарець за цим показником нарешті зрівнявся з легендарним Жаном-Луї Шлессером). На подіумі фінішували два екіпажі на Mini JCW Buggy – Дениса Кротова (випередив Язіда Аль-Раджі та завоював «бронзу» за підсумками сезону) і Себастьяна Альперна (став п’ятим у загальному заліку Кубка світу). Плюс Лусіо Альварес (Toyota Hilux Overdrive) виконав своє завдання-мінімум – фінішував п’ятим та гарантував собі «срібло» у світовій серії.

Втім, цікавих подій у цьому ралі-рейді все одно вистачало. По-перше, у Топ-10 абсолюту фінішували іспанка Лайя Санс на Mini JCW Rally та австралійка Моллі Тейлор на BRP Can-Am Maverick (на її рахунку ще друге місце у заліку групи Т4, тобто «серійні» SSV/UTV). По-друге, у категорії прототипів SSV/UTV (вона ж група Т3) жінки-пілоти посіли місця з другого по четверте – Машаель Аль-Обайдан, Аннетт Фішер і Данія Акіль! Мало того, оскільки переможець змагання у категорії Т3 Салех Абдулла Аль-Сайф не був номінований на очки у Кубку світу, то за підсумками цього етапу Кубка світу у заліку Т3 весь подіум був жіночим! Все йде до того, що на майбутньому «Дакарі»-2022 ми побачимо чимало дійсно цікавих подій в обох заліках SSV/UTV – особливо враховуючи той факт, що на той момент набуде чинності оновлений технічний регламент, який дасть більше свободи прототипам Т3 та помітно «закрутить гайки» серійним Т4. При цьому у боротьбі за місця в Топ-5 можуть взяти участь чимало жінок-пілотів – ті ж Моллі Тейлор, Машаель Аль-Обайдан, Аннетт Фішер, Данія Акіль (переможниця Кубка світу з бах у заліку групи Т3), до яких у січні долучаться також відомі Крістіна Гутьєррес (володарка Кубка світу з ралі-рейдів у заліку Т3) та Камелія Ліпароті…

Залишається вчергове констатувати, що справжні можливості прототипів нової категорії Т1+ так і залишилися невідомими – за три тижні до старту Дакара-2022 кількість доступної інформації про нову техніку мало чим відрізняється від нуля… Адже досі ніхто не побачив у бойових умовах як традиційні прототипи з двигунами внутрішнього згоряння Prodrive BRX Hunter T1+, так і гібридні «тепловози» Audi RS Q e-tron – якщо команда BRX все ж планувала виступити на Abu Dhabi Desert Challenge, але переглянула свої плани після пожежі на тестах, то Q Motorsport взагалі практично не виходив із «підпілля». Старти Еріка ван Лона, Ронана Шабо та Хуана Жакопіні на тойотівських прототипах (які позначали то як Toyota GR DKR Hilux T1+, то як Toyota Hilux Overdrive T1+) взагалі нічого не прояснили. Правда, були ще старти досвідченого чеха Мартіна Прокопа на Ford Raptor CC власної підготовки, але ця його машина є просто тестовим «мулом» (старий прототип групи Т1, який частково «модернізували» під стандарти Т1+) – зараз у Їглаві повним ходом з нуля будується новий Raptor CC Т1+, який повинні закінчити до 18 грудня та літаком відправити до Саудівської Аравії. За таких специфічних умов про справжні можливості та надійність прототипів Т1+ можна лише здогадуватися…

Якщо якось спробувати підсумовувати всю поточну інформацію про нові прототипи Т1+ (насамперед відкритим залишається питання витривалості техніки, яку практично не обкатували в бойових умовах), то можна дійти досить цікавого висновку – на «Дакарі»-2022 в екіпажів на техніці традиційної категорії Т1 (насамперед, Mini JCW Buggy та топові версії Toyota Hilux Overdrive) є цілком непогані шанси дістатись до Топ-5 або подіуму. Причому в першу чергу завдяки перевіреній роками конструкції та стабільності у змаганні. Наприклад, ті ж «приватні» екіпажі на Mini JCW Buggy – Дениса Кротова і Якуба Пшигоньского (якщо поляк нарешті припинить «колекціонувати» технічні проблеми, як це було в Марокко, ОАЕ та Саудівській Аравії). Або не найшвидший, але стабільний Лусіо Альварес на Toyota Hilux Overdrive – у нього цього року перемога та два подіуми у Кубку світу (плюс раніше тричі фінішував на «Дакарах» у Топ-10). І це далеко не весь перелік потенційних претендентів на місця у Топ-5 на «Дакарі»-2022. Залишилось почекати зовсім небагато!

P.S. До поля зору також український екіпаж Євгена Ковалевича та Дмитра Цира, який стартував на BRP Can-Am Maverick групи Т4. І якщо для досвідченого штурмана Циро це був не перший виступ на подібному рівні (на його рахунку вже кілька стартів на «Дакарах», один із яких приніс йому шосте місце на фініші марафону), то пілот Ковалевич уперше стартував у такому великому ралі-рейді. Пригод уникнути не вдалося (переворот і сила-силенна штрафного часу у другий день Hail International Rally), але в підсумку українці фінішували четвертими у своїй категорії – на додачу на їхньому рахунку також є третє місце на третій спецділянці.

Hail International Rally, СД3 (249 км)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 2:29.26
2. Васільєв/Уперенко (RUS, BMX X5 CC) +3.57
3. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +4.41
4. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +7.24
5. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +9.07

Hail International Rally, СД4 (314 км)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 1:16.35
2. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +1.15
3. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +3.16
4. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +3.33
5. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +4.46

Hail International Rally
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 10:50.23
2. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +21.51
3. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +28.44
4. Васільєв/Уперенко (RUS, BMX X5 CC) +29.27
5. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +35.08
6. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +48.15
7. Гочал Мар./Ласкавєц (PL, BRP Can-Am Maverick) +1:20.56
8. Санс/Геріні (E/I, Mini JCW Rally) +1:23.47
9. Заплетал/Сикора (CZ, Ford F150 Evo) +1:34.04
10. Тейлор/Москатт (AUS, BRP Can-Am Maverick) +1:52.51

Кубок світу, абсолют
1. Аль-Аттія (Q) – 123
2. Альварес Л. (RA) – 75,5
3. Кротов (RUS) – 63 (72)
4. Аль-Раджі (SA) – 57
5. Альперн (RA) – 35,5

Кубок світу, Т3
1. Гутьєррес (E) – 90,5
2. Альварес Ф. (SA) – 76
3. Лебедєв (RUS) – 67

Кубок світу, Т4
1. Джонс (USA) – 98,5
2. Амос (I) – 55
3. Колен (NL) – 55

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Facebook (Mathieu Baumel, Molly Taylor, Ronan Chabot & Gilles Pillot)

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

11-12-2021 41143
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца