Hail International Rally: фінальний акорд

Досить незвично, коли лише за три тижні до «Дакару» на учасників та вболівальників чекає фінальний раунд Кубка світу з ралі-рейдів – саудівське Hail Toyota International Rally, яке цього року стрімко «виростили» з дводенної бахи до великого ралі-рейду, що налічує чотири повноцінних гоночних дня та майже 970 км бойової дистанції. Ще рік тому, коли місцеві організатори заради порятунку Кубка світу з бах протягом тижня зуміли одна за одною провести відразу дві Baja Hail (з порядковими номерами 1 та 2), всі швидко дійшли висновку – навряд чи стане проблемою проведення під Хаїлем повноцінного ралі-рейду на чотири-п’ять днів… І ця подія не змусила на себе чекати – вже цього року Baja Hail подвоїла свою бойову дистанцію, перетворилася на Hail International Rally і негайно «переїхала» до Кубка світу з ралі-рейдів. Проте залишається питання – чи вдасться зберегти це нове Hail International Rally? Чи незабаром відбудеться миттєве повернення до «традиційного» формату Baja Hail? Адже у календарі FIA World Rally-Raid Championship 2022 року (нової серії, яка замінить свого попередника FIA World Cup for Cross Country Rallies) Саудівську Аравію представлятиме січневий етап, марафонський «Дакар»-2022 – тобто зараз потреби у проведенні великого Hail International Rally немає…

Склад учасників вищої групи Т1 вийшов нечисленним (дев’ять екіпажів), але цікавим. По-перше, перелік фаворитів змагання відкриває Нассер Аль-Аттія, якому вистачить лише трьох очок, щоб виграти Кубок світу (катарець лідирує в загальному заліку з 92,5 очками). По-друге, на друге та третє місця претендують Лусіо Альварес (64,5 очка), Язід Аль-Раджі (57) та Денис Кротов (53). Тут не обійдеться без математичних ігор, де Аль-Раджі та Кротов можуть втратити 4,5 та 9 очок відповідно… По-третє, спостерігаємо, як «приватники» продовжують опановувати заводські Mini JCW Buggy – Денис Кротов, Якуб Пшигоньскі, Себастьян Альперн. По-четверте, генеральну репетицію перед своїм автомобільним дебютом на «Дакарі» проведе екс-мотоциклістка Лайа Санс, яка стартує на Mini JCW Rally. В обох заліках SSV/UTV (прототипи Т3 і серійні Т4) все ж таки відсутні більшість фаворитів, серед них й нещодавні тріумфатори Кубка світу в цих категоріях – Крістіна Гутьєррес та Остін Джонс. Мало того, у заліку Т4 взагалі немає нікого з Топ-10 загального заліку – майже всі вже зосередилися на «Дакарі»-2022. Натомість українські глядачі мають можливість повболівати за екіпаж з України – дует Євгена Ковалевича та Дмитра Цира, які стартують на BRP Can-Am Maverick групи Т4.

Найбільше дивує ситуація із бойовими випробуваннями прототипів нової категорії Т1+. За великим рахунком, заводські команди Toyota Gazoo Racing SA, Prodrive BRX (Bahrain Raid Xtreme), Audi Q Motorsport за півроку так і не ризикнули публічно «обкатати» свій основний склад на Т1+. Принаймні, у справі вдалося побачити лише нову Toyota GR DKR Hilux T1+, причому з Еріком ван Лоном на етапах у Марокко та ОАЕ. Плюс була ще спроба Prodrive BRX виступити на Abu Dhabi Desert Challenge, але вона була негайно анульована після пожежі на тестах. Зараз у Хаїлі повинні стартувати відразу дві нові Toyota – правда, чомусь під позначенням Toyota Hilux Overdrive T1+, що на якийсь час збило з пантелику. Важко було зрозуміти – це дійсно нові Т1+ з 3,5-літровим турбомотором чи просто радикальна перебудова звичних Hilux Overdrive Т1 з атмосферними V8 5,0 л до рівня Т1+ (як це нещодавно зробив чех Мартін Прокоп зі своїм пікапом Ford Raptor CC)? Поки складається враження, що Overdrive Racing виставив у Хаїлі два повністю нових Т1+, але все ж тільки з «приватниками» за кермом – французом Ронаном Шабо та аргентинцем Хуаном Крусом Жакопіні. Таким чином, залишається тільки визнати – потенціал нових T1+ залишиться невідомим до самого старту «Дакару»-2022.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото wgoqatar.com, Toyota

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

07-12-2021 20580
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца