Головоломки в Португалії

З того часу, коли аргентинський етап WRC в 2015 році остаточно «переставили» в календарі на квітень, Rally de Portugal перетворилося на такий собі «рубіж», після якого чемпіонат світу надовго повертається до Європи (як мінімум до осіннього раунду в Австралії). Відповідно, всі без винятку особливо уважно придивляються до того, яка саме ситуація склалася в загальному заліку світової першості після такого інтенсивного старту, як два зимових (Монте-Карло, Швеція) і два латиноамериканських (Мексика, Аргентина) етапи… Є ще один дуже цікавий фактор – португальське ралі зараз в календарі впритул наблизилося до самого «екватору» WRC і є вже не третім-четвертим раундом WRC (як це було ще недавно, в 2011-2014 роках), а вже шостим з тринадцяти. Тобто Rally de Portugal зараз не запускає «велику європейську рубку», а потрапляє в самий епіцентр битви…

Як завжди, один з головних питань перед черговим непростим гравійним ралі звучить наступним чином – як проявлять себе лідери чемпіонату (особливо Себастьян Ож’є), яким в п’ятницю знову доведеться стартувати на трасі найпершими? Наприклад, той ж Ожье недавно в Аргентині насправді чудово проїхав стартову секцію, незважаючи на невигідну стартову позицію, але потім якось швидко згаснув і ледве видряпався на четверте місце в ралі (і то сталося лише завдяки проколу Кріса Міка). Правда, в M-Sport запевняють, що таких проблем, як в Аргентині, вже не буде – на додачу, британці скромно нагадують про те, як Себастьян Ож’є рік тому теж прибув до Португалії лідером чемпіонату і все ж спромігся здобути перемогу! До речі, якщо французу і цього разу вдасться виграти в Португалії, то він стане одноосібним рекордсменом гонки з шістьма перемогами.

А поки що список тих, хто дійсно здатний і прагне якомога скоріше загнати чемпіона в кут, виглядає дуже переконливо і не обмежується лише Тьєррі Ньовіллем (бельгійцю в будь-якому випадку необхідно постійно пресингувати Ож’є, щоб продовжити боротьбу за найвищий титул) і Оттом Тянаком (здається, естонець після своєї ефектної перемоги в Аргентині і за наявності третьої стартової позиції здатний здійснити ще один такий стрімкий ривок). Не варто забувати про Кріса Міка – ольстерець хоч і регулярно «колекціонує» неприємності, але проблем зі швидкістю у нього зазвичай немає. Плюс Андреас Міккельсен з Есапеккою Лаппі – норвежець хоч не дуже-то яскраво виступає, але очки збирає постійно, а фін періодично видає відмінні «марш-кидки»… Хто ще може добре «погаласувати»? Є Даніель Сордо – іспанець начебто «зловив хвилю», а в Португалії може спокійно працювати виключно на себе, бо після зміни статусу (четвертий номер) не обтяжений командними установками. Найбільш загадковими персонажами є мінімум троє – Ярі-Матті Латвала (чи зуміє фін зібратися і видати відмінну гонку?), Хейден Паддон і Мадс Остберг (обидва з лютого не з’являлися на етапах WRC).

У WRC-2 теж очікується невелика катавасія, незважаючи на присутність тут явного фаворита – шведа Понтуса Тідеманда з Skoda Motorsport. По-перше, після Корсики ми знову побачимо на трасі заводський екіпаж Citroen Racing – тобто Стефана Лефевра на новому Citroen C3 R5. По-друге, мусимо тримати в полі зору відразу двох загадкових «джокерів» з Tommi Mäkinen Racing Oy, японців Такамото Кацуту і Хірокі Араї – бо зараз ніхто не візьметься передбачити, як для них складеться португальське ралі. Плюс пристойна компанія юніорів з різних молодіжних програм – британець Гас Грінсміт (на його рахунку є другі місця в Мексиці та Аргентині), фін Ярі Хуттунен з Hyundai Motorsport і його співвітчизник Юусо Нордгрен, який стане вже п’ятим за рахунком пілотом, задіяним в складі Skoda Motorsport. Але незалежно від кількості опонентів, поки що всі очікування зараз миттєво зводяться до одного – хоч хтось зможе наздогнати Тідеманда і нав’язати йому боротьбу?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Sophie Graillon, Hyundai, Toyota, Skoda

17-05-2018 4109
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца