Глобальні зміни у WRC-2

FIA розглядає можливість внесення кардинальних змін до структури Чемпіонату світу з ралі заради залучення приватних команд. Після того, як в 2013 році був створений залік WRC-2, покликаний привернути до першості приватних пілотів, які змогли б боротися в окремому заліку, завойовуючи перемоги, такі пілоти, дійсно, з’явилися, але всі звання чемпіонів заліку WRC-2 в підсумку залишилися за тими, хто користувався підтримкою заводських команд: спочатку – за Кубіцею та Аль-Аттією, за спиною яких стояли, відповідно, Citroen і M-Sport, а потім – за Лаппи і Тідемандом з недосяжною Skoda Motorsport.

Тепер FIA замислюється над тим, щоб в 2020 році зробити окремий залік для приватників, і окремий – для виробників, однак, екіпажі, що виступатимуть у ньому, змагатимуться виключно в заліку команд, не маючи можливості отримувати титули в особистому заліку. З іншого боку, для автомобілів заводських команд планується змінити технічний регламент, створивши категорію R5-plus для скорочення відставання в швидкості від машин WRC останнього покоління.

Для прикладу можна розглянути ситуацію з WRC-2, що склалася навколо британського етапу, де пілот, що заявляється до WRC-2, повинен заплатити стартовий внесок у розмірі 3400 фунтів стерлінгів, а пілот, який стартує на такому самому автомобілі R5, але поза заліком WRC-2 , заплатить за змагання на тих самих спецділянках 2200 фунтів стерлінгів.

Керуючий директор Rally GB Бен Тейлор в інтерв’ю виданню motorsport.com сказав: «Ми хочемо, щоб на трасі змагалися якомога більше автомобілів R5, і того ж самого хочуть пілоти з усього світу. Але те, що ми маємо на даний момент, є дворівневою системою участі для автомобілів R5. У нас є ті, хто може дозволити собі оплату більш високого стартового внеску, що дасть їм пріоритетне розташування в каналі і шанси на залучення уваги, а є ті, хто готовий заплатити менше. Ті, хто не заявлені у WRC-2, матимуть гірші стартові позиції, і я не впевнений, що це правильно. Ця система створила проблеми, оскільки Rally GB є фінальним раундом Чемпіонату Великобританії з ралі, а нам доводиться диктувати екіпажам, що, якщо вони хочуть набирати очки в BRC, вони не можуть бути заявленими до WRC-2. Зрозуміло, що це засмутило тих пілотів, які хотіли поборотися з Понтусом (Тідемандом) або Гасо (Грінсмітом) в рівних умовах. Я думаю, що це трохи нерозумно, адже екіпажі мають бути розставлені в стартовій відомості відповідно до їх швидкісті – безсумнівно, це буде найкращим стимулом для залучення більшої кількості екіпажів і до першості, і на окремі етапи».

 

07-09-2018 5789
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца