Фінальні пригоди

Після того, як два тижні тому на Ралі «Трембіта» були достроково визначені чемпіони майже у всіх основних заліках (тобто в абсолюті, 4WD Open, 2WD Open та 2WD), багато хто побоювався, що на фінальному Ралі «Столиця» побажають виступити не так вже й багато учасників… Тим більше нова хвиля коронавіруса вже встигла достроково «закрити» деякі національні чемпіонати у Східній Європі – точніше, в сусідніх Польщі та Словаччині, де було скасовано спільний фінальний раунд. На додачу до всього, організатори Ралі «Столиця» змушені були відмовитися від відкриття змагання в Києві, через що всі події відбувалися в Житомирській області… На щастя, песимістичні прогнози так і залишилися всього лиш прогнозами – на старті «столичного» ралі з’явилися 27 екіпажів на традиційній ралійній техніці (плюс три учасники на позашляховиках у категорії «Рейд»). Окремою подією стала поява іноземного екіпажу – литовців Кароліса та Марюса Кайрісів, для яких цей візит в Україну став вже другим (нагадаємо, минулого року вони стартували на Ралі «Фортеця»)…

Графік на Ралі «Столиця» цього року вийшов дуже інтенсивним – вся бойова дистанція була «упакована» в один-єдиний день. Вранці в неділю учасників чекав подвійний заїзд на двокілометровому пролозі в Іршанську, після чого їм треба було чотири рази подолати секцію зі двох допів, «Житомир» (4,4 км) та «Десятини» (22,6 км), по два проїзди в обидві сторони. Отже, протягом восьми годин треба було проїхати десять СД і 112 км бойової дистанції… Чимало клопотів додала й осіння погода – недавні зливи в регіоні істотно підвищили рівень складності гравійних трас під Іршанськом. Попри те, що майже всі чемпіони визначилися ще на попередньому етапі, багатьом учасникам все одно було за що боротися – адже залишався ще командний залік (де триває битва між Evdokymov Racing Team й Odessa_Rally Team), плюс також були кілька «вільних» місць на подіумах у всіх категоріях… Схоже, сюрпризів не було тільки в одній категорії – в абсолютному заліку Ралі «Столиця», де екіпаж Валерія Горбаня та Сергія Ларенса на Mini JCW WRC в кольорах Eurolamp WRT виграв всі без винятку допи, завдяки чому в цьому році здобув сім перемог у восьми стартах на українських трасах.

Всупереч всім очікуванням, найбільш серйозним випробуванням стала навіть не 22,6-кілометрова спецділянка «Десятини», а скромний «Житомир» з його 4,4 км. Перший же заїзд на ньому вибив з гри відразу три екіпажі дивізіону 4WD Open – Дмитра Реля (проблеми зі системою керування), минулорічного чемпіона Антона Корзуна (виліт з траси) і нового чемпіона Олександра Салюка (підвіска)! Плюс Юрій Шаповалов поклав свою Mitsubishi на дах і втратив шість хвилин… За перемогу на етапі чемпіонату України вели боротьбу Олександр Козлов та Денис Лохман, але їх битва стрімко завершилася на СД7, коли лідер Козлов спочатку пробив колесо (втратив понад сім хвилин), а потім взагалі зійшов через пошкодження приводу. Підсумкові результати в національному заліку вийшли винятковими… По-перше, Денис Лохман здобув свою першу перемогу на етапі ЧУ і завоював титул віце-чемпіона в абсолюті та 4WD Open. По-друге, на подіум в абсолютному заліку ралі та на другу позицію у 4WD Open акуратно піднявся литовець Кароліс Кайріс. По-третє, потішив успішний фініш сезону Дар’ї Бакай – подвійний подіум на Ралі «Столиця» (в абсолютному заліку ЧУ та 4WD Open) дозволив їй завершити чемпіонат у Топ-5 у двох категоріях (п’ята в абсолюті та четверта в дивізіоні 4WD Open)!

В обох моноприводних групах, «великій» 2WD Open (до 3500 куб.см) та «малій» 2WD (до 1630 куб.см), були свої власні «фестивалі». Навіть у 2WD Open, де достроково визначилися чемпіон та другий призер (Геннадій Єфімов і Сергій Рудьковський), зберігалася певна інтрига – у Максима Шикова, який лише вдруге цього році стартував у ЧУ, був невеличкий шанс відібрати третє місце у Юрія Касима. Але вся інтрига завершилася на СД6, коли на Renault Clio Шикова (він тоді йшов другим у своєму класі) не витримала коробка передач… Найяскравішим епізодом же стала ефектна аварія Рудьковського на СД7, коли його BMW 323i шкереберть вилетів з траси – на щастя, екіпаж не постраждав. У категорії 2WD теж вистачало драматичних подій – там зі самого старту темп задавали екіпажі Ігоря Білоусова та Сергія Івченка, які удвох виграли 8 допів зі 10, але ближче до фінішу все «посипалося»… Спочатку Івченко зійшов на СД8 через проблеми з двигуном, потім на фінальному допі вибув лідер Білоусов. Крім того, Юлія Гриценко, яка претендувала на «срібло» за підсумками сезону, після фінішу була знята рішенням суддів – не встигла протягом 20 секунд після сигналу стартувати на фінальному СД… У підсумку, Максим Євдокимов здобув уже четверту в цьому році перемогу у своєму класі, а другим призером у заліку 2WD за підсумками Ралі «Столиця» і всього чемпіонату став Валерій Терещенко.

У командному заліку перед фіналом склалася наступна ситуація – Evdokymov Racing Team лідирувала з відривом 70 очок від Odessa_Rally Team (280 пунктів проти 210). Враховуючи, що в одеситів всі три їх екіпажі (Геннадія Єфімова, Юрія Касима, Станіслава Прусса) були заявлені в одному класі 2WD Open, на фінальному етапі вони могли розраховувати максимум на 90 очок – тобто «євдокимівцям» для титулу цілком вистачало 21 очка (тобто будь-якому їх екіпажу досить було фінішувати в Топ-5 у своєму класі). Зміни лідера не відбулося – Прусс з Єфімовим успішно взяли 90 очок, але Євдокимов з Копильцем майже вчетверо перевиконали свою програму-мінімум і здобули 75 очок. У підсумку Evdokymov Racing Team виграла в Odessa_Rally Team з рахунком 355: 300… Зараз можна визнати, що українські ралі в цьому непростому «коронавірусному» році перевершили всі очікування – все ж за чотири місяці вдалося провести дев’ять національних змагань з бойовою дистанцією від 90 до 120 км (чотири етапи Чемпіонату України з міні-ралі «Кубок Лиманів» плюс п’ять раундів Чемпіонату України з ралі)! Мало де в Європі вдалося провести стільки змагань національного рівня…

Раллі «Столиця»
1. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) 56.09,8
2. Лохман/Корся (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.27,9
3. Кайріс К./Кайріс М. (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +6.48,4
4. Бакай/Сокур (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +8.00,5
5. Копилець/Борщенко (UA, Subaru Impreza WRX STI) +12.07,5
6. Шаповалов/Шумаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +12.25,6
7. Прусс/Горшков (UA, Honda Civic Type-R FN2) +12.29,9
8. Лобоцький/Бішко (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +14.19,9
9. Єфімов/Щербаков (UA, Honda Civic Type-R EP3) +15.37,4
10. Касим/Перова (UA, Lada 112 S1600) +16.52,2
11. Нікітюк/Залюбовська (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +17.20,6
12. Євдокимов/Моржов (UA, Honda Civic EG6) +21.41,8
13. Терещенко/Писанка (UA, Daewoo Lanos) +24.33,9
14. Волошин/Єфімова (UA, ВАЗ-2105) +35.10,9
15. Алмазова/Кекерчені (UA, Renault Clio Williams) +54.38,6

Чемпіонат України, абсолют (попередні підсумки)
1. Салюк – 238 (248)
2. Лохман – 178 (196)
3. Корзун – 136
4. Шаповалов – 81
5. Бакай – 80
6. Потійко – 74
7. Копилець – 66
8. Єфімов – 65 (75)
9. Євдокимов – 45
10. Рудьковський – 37

Чемпіонат України, 4WD Open (попередні підсумки)
1. Салюк – 238 (248)
2. Лохман – 178 (196)
3. Корзун – 144
4. Бакай – 83
5. Шаповалов – 81

Чемпіонат України, 2WD Open (попередні підсумки)
1. Єфімов – 214 (254)
2. Рудьковський – 149 (155)
3. Касим – 118 (122)
4. Прусс – 66
5. Зінченко – 59

Чемпіонат України, 2WD (попередні підсумки)
1. Євдокимов – 228 (236)
2. Терещенко – 158 (164)
3. Гриценко – 115

Чемпіонат України, команди (попередні підсумки)
1. Evdokymov Racing Team – 355
2. Odessa_Rally Team – 300
3. DENSO X-Team – 200
4. Eurolamp WRT – 178
5. MOST – 121

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Kirill Kolomiets, Ігор Цибко)

20-10-2020 47343
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца