FIA – уболівальникам-порушникам: ми дізнаємося, де ви, і ми прийдемо по вас

Проблема безпеки в ралі є досить гострою – не дарма перед стартом спецділянок на чемпіонаті світу ними в якості перевіряючого проїжджає сама Мішель Мутон. Як повідомляє видання motorsport.com, FIA, прагнучи забезпечити безхмарне майбутнє для цієї дисципліни автоспорту, опублікувала Правила безпеки в ралі і попередила нерозважливих фанатів, що їхні часи скінчились.

Ці Правила стали результатом дворічних досліджень і консультацій, проведених керівником FIA з безпеки кільцевих гонок і ралі Стюартом Робертсоном. Мішель Мутон, яка є делегатом FIA з безпеки, також безпосередньо брала участь в цій роботі, метою якої, крім іншого, є поступове перенесення жорстких вимог з безпеки з чемпіонату світу спочатку до регіональних, а потім і до національних першостей.

Ів Маттон, директор FIA з ралі: «Безпека – це ключ до сталого розвитку ралі, а одним з ключових моментів в роботі над безпекою є освіта – ми бачимо це по всьому світу. Ці рекомендації дозволять навчити людей і прищепити їм правильні звички при проведенні ралі. Мета, яку ми повинні встановити, – це нуль смертей і травм, але ми знаємо, наскільки це складно. Саме шляхом просвіти ми повинні дати людям зрозуміти, наскільки небезпечним може бути неправильна поведінка. Але просвіта завжди вимагає часу».

Стюарт Робертсон: «Ми бачимо, що проблем з глядачами набагато більше на національному та регіональному рівнях. Ми повинні використовувати WRC в якості зразка, щоб продемонструвати кращі способи забезпечення безпеки і навчити людей таким життєво важливим речам, як організація заходів, максимально безпечних для глядачів. У нас є безліч ініціатив: більш активна робота перед проїздом першого автомобіля, яка повинна показати всім, що доп вже йде і дорога закрита, або, наприклад, спілкування маршалів з екіпажами автомобілів безпеки, коли маршали повинні жестами показувати, все у них в порядку або потрібна допомога. Це ті області, які мають безпосереднє відношення до національних першостей і не вимагають додаткових витрат. Ми хочемо, щоб організатори національних змагань в майбутньому внесли і свій внесок в цей документ».

На думку представників FIA, функціонери національних федерацій по всьому світу змушені будуть впроваджувати практику, пропоновану новими правилами безпеки. Хоча статистика загиблих і травмованих на ралі поліпшується, на цю дисципліну автоспорту, як і раніше, припадає половина всіх таких інцидентів. При цьому глядачі травмуються частіше, ніж спортсмени.

Стюарт Робертсон: «Навіть на змаганнях найвищого рівня ми все ще бачимо глядачів у «не тих» місцях. Можливо, у них просто нестача знань або це взагалі перша гонка, на якій вони присутні. Можливо – це якісь фермери, які випадково вийшли зі своїх ділянок, щоб подивитися, що відбувається. Можливо, це шалені фанати, які підтримують свого улюбленого пілота і прагнуть бути якомога ближче до нього. Або, що ще гірше, вони герої YouTube, які хочуть лежати на узбіччі дороги і знімати, як камені летять просто над їх головами, коли машина проноситься в декількох дюймах від них. І все це – задля збільшення кількості переглядів. Ми ініціювали проект, який допоможе нам визначати місцезнаходження глядачів за допомогою розпізнавання зображень з бортових камер, а також за допомогою інших інструментів. Ми використовуємо нові і досить високі технології, які дозволять визначати, де знаходяться глядачі. Нам відомо, що ці люди просто чекають проїзду автомобілів безпеки, щоб після цього зайняти небезпечні місця біля траси. Ми працюємо над системою, яка буде відправляти начальнику дистанції оповіщення, інформуючи його про проблему в конкретному повороті. Потім будуть вживатися заходи, основний з яких – оголошення «повільної зони» з передачею повідомлень наступним автомобілям, які отримають інформацію про те, що цей поворот потрібно проїхати, значно знизивши швидкість. Сенс в тому, що ти більше не можеш бути таким ось глядачем, що порушує правила. Ми дізнаємося, де ти, і ми прийдемо по тебе».

Чесно кажучи, поки все це залишає багато питань. По-перше, глядачі уздовж спецділянок, особливо в глухих місцях, постійно переміщаються. І якщо через одну людину, яка вибігла махнути прапором перед своїм кумиром, «система» вважатиме ситуацію небезпечною, а автомобілі будуть отримувати сигнал про необхідність сповільнитися, гонку можна навіть не починати. По-друге, з огляду на явне залякування, яке звучить у фразі «ми прийдемо по тебе», хотілося б знати, яка відповідальність передбачена за те, що ти підійшов до дороги ближче, ніж це вважають прийнятним Мішель Мутон або Стюарт Робертсон? Хто уповноважений виносити покарання і що це за покарання? Так, наприклад, в Португалії, поліція може забрати тебе до відділку просто за те, що ти, навіть будучи в п’ятиста метрах від допу, пішов туди, куди поліція сказати не йти. Але це, все ж таки, виняток. То ж автоспортивним функціонерам належить вирішити ще дуже багато питань.

06-03-2019 4244
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца