FIA перегляне правила Power Stage

Будь-яке правило завжди породжує спроби його обійти, причому відносно законним способом (все ж пряме і відкрите порушення правил зазвичай закінчується серйозним покаранням для такого спритника) – тобто за першої ж нагоди знайти якусь лазівку і негайно «пролізти» в неї. Щось подібне сталося і з Power Stage, де діє наступний порядок старту – першими на трасу вирушають учасники на WRC, які скористалися допомогою Rally2, потім всі інші (згідно їх місцям в загальному заліку гонки, але в зворотному порядку). Здавалося б, все дуже просто, жодних сюрпризів не очікується… Однак кілька тижнів тому Себастьян Ож’є в Швеції зробив успішну спробу обдурити систему – француз оформив 25 хвилин запізнення на старт Power Stage, отримав віддалену стартову позицію, завдяки чому проїхав по розчищеної трасі і зумів взяти чотири бонусних бали.

Як завжди, варто комусь здійснити вдалий «фінт» і отримати з цього якусь користь, відразу з’являються інші бажаючі повторити цей трюк – і недавнє Rally Guanajuato Mexico продемонструвало це у всій красі. Цього разу «відзначилися» Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак, які теж старанно запізнилися на 25 хвилин до старту Power Stage – тим більш, обом втрачати було нічого (бельгієць мав солідний відрив від найближчого суперника, а естонець з величезним «баластом» по Rally2 взагалі перебував далеко за межами Топ-10). Результат не змусив себе чекати – Тянак впевнено виграв Power Stage, а Ньовілль здобув три додаткових очка. Через це зараз почав розкручуватися новий виток «війни комбінаторів» – адже будь-який екіпаж, який під час гонки опинився за межами Топ-10, може спокійно спізнитися на старт Power Stage і отримати в своє розпорядження чисту трасу!

Такий стан справ навряд чи влаштовує як промоутера чемпіонату світу, так і FIA, яка дуже не любить, коли її правила починають так нахабно і майже законно ігнорувати – реакція була гарантованою. Як кілька днів тому повідомив британський портал Motorsport News, FIA має намір впровадити додаткові зміни в спортивному регламенті, щоб уникнути подібних «тактичних маневрів» в подальшому. Однак, за словами Іва Маттона (який недавно став новим FIA Rally Director), це питання буде розглянуто не раніше травня, коли відбудеться чергове засідання FIA World Motor Sport Council. Таким чином, ця «лазівка» в правилах залишиться відкритою як мінімум ще на двох етапах WRC… Якщо на асфальтовому Tour de Corse це не матиме якогось вирішального значення, то на гравійному Rally Argentina можуть знову знайтися бажаючі повторити цей «крендель». Цікаво, спробують в FIA вирішити це питання раніше – наприклад, укласти джентльменську угоду з усіма командами?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Citroen

19-03-2018 12794
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца