Естонські нюанси

Безумовно, Shell Helix Rally Estonia вже до свого старту стало центральною подією в ралійному світі Східної Європи – адже нечасто буває так, щоб на гонці національного чемпіонату з’явилися відразу три заводських екіпажу чемпіонату світу на техніці вищого класу (тобто WRC третього покоління)! І це може стати ще одним наочним прикладом того, що Естонія зараз активно бореться за своє високе місце у великому ралійному світі… Принаймні, події останніх років примушують замислитися над цією темою – особливо якщо згадати цілий ряд фактів. Зовсім недавно Rally Estonia було одним з найцікавіших етапів ERC, зараз ж організатори навіть не приховують свого бажання поборотися за місце в календарі WRC. У минулому році Toyota Gazoo Racing WRT підтвердила, що планує розташувати в Естонії частину свого інфраструктури – для спрощення європейської логістики. З найсвіжішого – пару тижнів тому Hyundai Motorsport провела в Естонії великі триденні тести…

Список учасників майбутнього Shell Helix Rally Estonia теж заслуговує на особливу увагу – причому не тільки через те, що в ньому є три заводських екіпажі з WRC. Перш за все, треба зазначити, що гонка в Отепя знову стає головною «тренувальною базою» перед Neste Oil Rally Finland (в стартовому списку п’ять учасників WRC і WRC-2) – тобто поступово відбирає цю функцію у фінського AutoGlym Ralli, яке відбудеться в ті ж самі дні. Отже, кого з учасників світової серії ми побачимо на естонських трасах? Отт Тянак (Toyota Gazoo Racing), Хейден Паддон (Hyundai Motorsport), Крейг Брін (Citroen Racing), Ярі Хуттунен (юніор Hyundai Motorsport), Еерік Пієтарінен (ще одна потенційна зірка фінських ралі)… Тут більше дивуєшся не такому солідному складу, а відсутності будь-кого з екіпажів M-Sport Ford WRT – в принципі, британці цілком могли б виставити Елфіна Еванса або Теему Сунінена (додатковий старт їм точно б не завадив). Правда, недавно якийсь час навіть кружляла невелика плітка про те, що естонець Георг Гросс може виступити на новому Ford Fiesta WRC’17.

На національному рівні теж можна побачити багато цікавого. В першу чергу це, звичайно, новий раунд битви між естонцем Георгом Гроссом (Ford Fiesta RS WRC) і українцем Валерієм Горбанем (Mini JCW WRC) – особливо після недавнього галасу з раптовою зміною технічного регламенту в естонському чемпіонаті під час сезону (історія з збільшеними рестрикторами для WRC другого покоління). Але на Shell Helix Rally Estonia обидва претенденти на титул чемпіона Естонії все ж виступлять з «еталонними» рестрикторами діаметром 33 мм – оскільки гонка входить до міжнародного календаря FIA, подібні «витівки» і відхилення від стандартів FIA не надто вітаються. І не будемо забувати про те, що Rally Estonia є також етапом чемпіонату Латвії, де екіпаж Валерія Горбаня і Сергія Ларенса (Eurolamp WRT) продовжує вести боротьбу за найвищий титул. Тобто гонка обіцяє стати насправді цікавою подією, особливо з таким складом учасників – сотня екіпажів, з них п’ять на WRC другого і третього поколінь, десять на R5, чотири на Proto і майже дюжина на R2!

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota Gazoo Racing, Eurolamp WRT

13-07-2018 46941
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца