ERC-2022: стабільність та зміни

Поступово настає ясність у чемпіонаті Європи, який якраз від 2022 року перебуватиме під патронатом нового промоутера серії – WRC Promoter GmbH, що прийшов на місце Eurosport Events Ltd. (займався проведенням ERC у період із 2013 до 2021 року). Ще восени багато хто дотримувався думки, що не варто чекати будь-яких революційних змін вже у 2022 році – за більшістю характеристик наступний сезон у Європі стане своєрідним перехідним періодом, зі збереженням звичного «кістяка» (хоч і з певними «оновленнями»). Наприклад, новий календар майже повністю повторює початкову концепцію 2021 року – навесні на учасників чекатиме блок із трьох етапів в атлантичній зоні (два раунди в португальських Фафі та Азорах, етап на іспанських Канарах) плюс східноєвропейський блок (Польща, Латвія, Чехія), який «розбавить» італійський етап у Римі. Поки що залишається відкритим питання з фінальним етапом – вилетіла Угорщина, яку вже неодноразово критикували за проблеми в організації… В інтернеті вже з’являлися чутки, що фіналом ERC-2022 може стати румунське Transilvania Rally наприкінці вересня. Однак не виключений також варіант із тимчасовим поверненням Кіпру.

Напевно, чи не найпомітніша зміна у регламенті європейської першості на сезон 2022 року – це модернізована система нарахування очок. По-перше, в ERC з’явиться Power Stage зі бонусними очками – п’ять найшвидших екіпажів отримають очки за формулою 5-4-3-2-1. По-друге, відмовилися від попередньої концепції, коли за підсумками кожного окремого дня п’ять найкращих екіпажів отримують додаткові очки – відтепер діятиме принцип «Очки за підсумками всього ралі плюс бонуси за Power Stage». Неважко помітити, що WRC Promoter GmbH вже зараз активно намагається максимально зблизити за форматом обидві свої серії, тобто WRC та ERC, які повинні стати частинами великої міжнародної піраміди з єдиним спільним промоутером. Таким чином, якщо раніше екіпаж на стандартному дводенному етапі ERC міг здобути максимум 40 очок (30 за перемогу плюс по 5 призових балів за кожен день ралі), то починаючи з 2022 року – лише 35 пунктів (30 за перемогу та 5 за підсумками Power Stage). Тож учасникам доведеться переглянути свою тактику за образом та подобою світових «стандартів» – збирати свої сили для однієї успішної атаки на фінальному Power Stage.

Дещо змінилася загальна структура залікових категорій у внутрішній «піраміді» ERC. Як і було оголошено ще в лютому попереднім промоутером Eurosport Events Ltd., буде ліквідовано категорію ERC2 – тобто просто зникне єдина міжнародна «ніша» для техніки Production (вона ж група N), R4/Rally2-Kit та R-GT. Фактично, це вже відкрите визнання того очевидного факту, що у FIA не тільки остаточно виводять із гри залишки техніки Production, але й поставили хрест на популяризації задньопривідних R-GT та умовно дешевих (у порівнянні з R5/Rally2) прототипів R4/Rally2-Kit – ці дві категорії вже остаточно перетворилися на тупиковий варіант, без жодних перспектив подальшого розвитку. Крім того, вирішено відмовитись від ідеї окремого молодіжного заліку для екіпажів на повнопривідних Rally3 – для них уже запланована аналогічна «ніша» у чемпіонаті світу (WRC3 Junior). Таким чином, у чемпіонаті Європи з 2022 року будуть три основних заліки підтримки – ERC3 (для всіх без винятку екіпажів на Rally3, тобто він однозначно приходить на зміну ліквідованому ERC2), ERC4 (весь монопривід класів Rally4/Rally5) та ERC4 Junior (буде єдиним молодіжним заліком у рамках ERC).

Календар ERC-2022
12-13.03 – Rally Serras de Fafe e Felgueiras
26-27.03 – Azores Rallye
13-14.05 – Rally Islas Canarias
11-12.06 – Rally Poland
02-03.07 – Rally Latvia
23-24.07 – Rally di Roma Capitale
27-28.08 – Barum Czech Rally Zlín
Дата і місце фінального раунду – будуть оголошені пізніше

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

19-12-2021 15645
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца