ERC-2022: половина дистанції

Вчергове оновлений ралійний чемпіонат Європи (зміна промоутера у міжсезоння та часткова зміна формату змагань) якось непомітно подолав половину своєї дистанції у сезоні 2022 року – позаду вже чотири раунди з восьми запланованих. Правда, досі залишаються невідомими місце та дата проведення фінального раунду – ідея проведення подібного змагання в Угорщині не надто подобається більшості учасників, а інших варіантів не так вже й багато (час від часу спливає згадка про Cyprus Rally, заплановане на другу половину вересня)… Зараз, на «екваторі» сезону, вже з’явилася можливість попередньо оцінити стан справ у реформованому ERC. Попередньо можна вважати, що ситуація не настільки позитивна, як хотілося б (зміна промоутера поки що не сприяла стрімкому зростанню кількості учасників і рівня конкуренції), але й не настільки кепська, як часом побоювалися в ралійних колах (загальний підхід до справи промоутера WRC Promoter GmbH вже давно став предметом численних претензій в іншій його серії, тобто WRC). Однак подібний стан справ поки що можна списати на «перехідний» період, бо зміна промоутера ERC відбулася на рік раніше, ніж було заплановано…

Зараз маємо досить солідну групу регулярних учасників в абсолютному заліку (сім-вісім екіпажів), які вже виступили щонайменше на трьох етапах. На жаль, реальних претендентів на титул чи подіум за підсумками сезону зовсім небагато – іспанці Ефрен Льярена (перебуває у найкращих умовах, бо впевнено лідирує після першої половини чемпіонату та має всебічну підтримку шинної компанії MRF Tyres) і Ніл Соланс (дійсно швидкий пілот, який вже здобув дві перемоги, але все ще не має гарантованого бюджету на подальші старти, через що вже встиг поміняти команду-партнера та техніку), італійський румун Сімоне Темпестіні (для нього це мало не останній шанс досягти помітного успіху на рівні ERC або WRC-2)… І поки не відомо, хто б ще міг втрутитися до боротьби цього тріо. Хоча певні сподівання покладаються на іспанця Хав’єра Пардо (зараз йде п’ятим у чемпіонаті) та естонця Кена Торна (не надто вдало розпочав сезон за кермом Ford Fiesta Rally2, але після недавнього подіуму в Польщі цілком може розвинути цей успіх та покращити своє становище). До речі, у минулі вихідні на Rajd Polski сталася цікава подія – литовець Вайдотас Жала стартував з новим штурманом (відомою австрійкою Ілкою Майнор-Петраско) і вже встиг записати на свій рахунок перемогу на Power Stage.

Трохи розчарувала ситуація у категоріях, створених для учасників на повнопривідній техніці «проміжних» класів – тобто Rally3 та R4/Rally2-Kit, які позиціюються між R5/Rally2 і моноприводом. Попри популярність Ford Fiesta Rally3 (вже підготовані майже сім десятків автомобілів), все одно не спостерігається особливої активності їх власників у заліку ERC3 – на чотирьох етапах з’явилися лише п’ять екіпажів, при цьому чотири з них стартували тільки по одному-два рази… Тобто промоутеру вже зараз варто замислитися, чим привабити якомога більше учасників на техніці Rally3 у наступному сезоні – особливо враховуючи той факт, що у 2023 році очікується прем’єра нового Renault Clio Rally3. Схожа картина спостерігається в новій категорії ERC Open (фактично, це той же ERC-2, призначений для техніки R4/Rally2-Kit, Production і R-GT), де налічуються лише три учасники – два фірмових екіпажі Suzuki Motor Ibérica на Suzuki Swift R4LLY S (андоррець Хоан Віньєс, іспанець Альберто Монаррі), яким протистоїть латвієць Мартіньш Сескс на Skoda Fabia Rally2-Kit. Можна тільки пошкодувати, що на першому етапі в португальському Фафі в березні Сескс не був номінований у заліку ERC Open, через що просто втратив 30 дорогоцінних очок і тепер відстає на 48 пунктів від Віньєса…

У моноприводі маємо трохи непрогнозовану картину. Все ж категорії ERC4 і ERC4 Junior зараз, після реформи Junior WRC (остаточна відмова від моноприводу на рівні чемпіонату світу та перехід на техніку Rally3), стали найвищим міжнародним рівнем для всіх учасників на передньопривідних автомобілів класів Rally4/Rally5… На етапах ERC4 цього року вже встигли «засвітитися» три десятки екіпажів, тобто майже стільки, скільки назбиралося за весь попередній сезон – таким чином, маємо помітний спалах зацікавлення з боку багатьох команд (особливо коли в травні на Канарах стартував сезон у заліку ERC4 Junior, який вже на двох етапах поспіль стабільно «постачав» по 14-15 молодіжних учасників). Цього року серед лідерів під час змагань вже встигли побачити кілька нових імен (наприклад, 19-річного іспанця Оскара Паломо Ортіса, 18-річного фіна Тоні Херранена), тобто процес зміни поколінь триває… Але поки що помітну перевагу класі має 27-річний француз Лоран Пельє на Opel Corsa Rally4, який вже встиг поїздити у Junior WRC (2016 рік) та ERC Junior U28 (2018 рік), а у минулому сезоні влаштував повний розгром в «електричному» монокубку ADAC Opel e-Rally Cup (за що й був нагороджений програмою виступів у ERC4 Junior у складі ADAC Opel Rallye Junior Team). Зараз йому вистачило двох стартів, щоб стати беззаперечним лідером ERC4 Junior (дві перемоги, 60 очок зі 60 можливих), а також стрімко вийти на третє місце у заліку загальної моноприводної категорії ERC4…

ORLEN Rajd Polski – Rally Poland (абсолют)
1. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:38.05,4
2. Крістенссон/Юханссон (S, Hyundai i20 R5) +10,0
3. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally2) +18,1
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +34,7
5. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +35,9
6. Гжиб/Бінєнда (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.48,0

Чемпіонат Європи (після чотирьох етапів)
1. Льярена (F) – 89
2. Соланс Н. (I) – 65
3. Темпестіні (RO) – 55
4. Араужу (CH) – 45
5. Пардо (E) – 44

ORLEN Rajd Polski – Rally Poland (залік ERC3)
1. Вірвес/Тулін (EE/S, Ford Fiesta Rally3) 1:41.47,4
2. Касарі/Райдма (EE, Ford Fiesta Rally3) +5.12,3
3. Феофанов/Кокінс (LV, Ford Fiesta Rally3) +6.56,1
4. Відлак/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) +9.43,4

Залік ERC3 (після трьох етапів)
1. Відлак (PL) – 94
2. Касарі (EE) – 54
3. Феофанов (LV) – 45

ORLEN Rajd Polski – Rally Poland (залік ERC4 Junior і ERC4)
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 1:47.56,9
2. Херранен/Лукка (FIN, Ford Fiesta Rally4) +10,1
3. Паломо/Морено (E, Peugeot 208 Rally4) +1.16,3

Залік ERC4 Junior (після двох етапів)
1. Пельє (F) – 60
2. Паломо (E) – 42
3. Ласло (H) – 28

Залік ERC4 (після чотирьох етапів)
1. Паломо (E) – 70
2. Мабелліні (I) – 69
3. Пельє (F) – 60

ORLEN Rajd Polski – Rally Poland (залік ERC Open)
1. Сескс/Ренарс (LV, Skoda Fabia Rally2-Kit) 1:42.40,0
2. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swift R4LLY S) +5.17,7
3. Монаррі/Кансела (E, Suzuki Swift R4LLY S) +14.18,8

Залік ERC Open (після чотирьох етапів)
1. Віньєс (AND) – 108
2. Монаррі (E) – 90
3. Сескс (LV) – 60

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

18-06-2022 36150
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца