ERC-2022: нові часи, нові фаворити

Середина травня виявилася дуже насиченою у міжнародних ралі – протягом тижня один за одним відбулися етапи чемпіонатів Європи (12-14 травня на Канарських островах) і світу (два дні тому стартувало Vodafone Rally de Portugal)… І поки на португальських трасах вже другий день триває драматичний трилер, який встиг поховав всі шанси хоч на якийсь успіх обох легенд, Себастьєна Льоба та Себастьєна Ож’є (разом мають сім перемог у Португалії, але цього року майже синхронно нахапали силу-силенну неприємних пригод), можна спробувати якось оцінити поточну ситуацію у чемпіонаті Європи. По-перше, ERC зараз стрімко завершує першу половину сезону – відбулися вже три етапи зі восьми запланованих (або зі семи, враховуючи той факт, що FIA та промоутер європейської першості досі не визначилися з місцем проведення фінального раунду). По-друге, стрімка зміна промоутера (замість Eurosport Events Ltd. прийшов WRC Promoter GmbH), певні зміни у форматі змагань (модернізована структура залікових категорій, впровадження Power Stage) і навіть політична ситуація (війна росії проти України теж відгукнулася) – все це суттєво вплинуло на склад учасників ERC-2022.

Чимало ключових гравців минулих років уже пішли з чемпіонату Європи – наприклад, норвежець Андреас Міккельсен, чех Ерік Цайс, поляк Міколай Марчик, люксембуржець Грегуар Мюнстер зараз зосередили свої зусилля на виступах у світовій першості в категорії WRC-2… Тому було цікаво цього року поспостерігати, хто найближчим часом спробує пробитися до європейської еліти. Чи будуть якісь «нові обличчя», які несподівано вигулькнуть з будь-якого напряму (свого часу були непевні чутки, що Мадс Остберг може отримати повну програму виступів у ERC), чи все ж на перші ролі вийдуть недавні представники «другого ешелону» (угорець Норберт Херціг, італієць Умберто Скандола, француз Йоанн Бонато, італієць-румун Сімоне Темпестіні)… Але три перших етапи принесли результати, які суттєво відрізнялися від низки попередніх прогнозів – на перші ролі почали активно пробиватися іспанці Ефрен Льярена (прогресує з кожним роком, вже встиг пройти шлях від титулу в молодіжному моноприводному заліку ERC3 Junior у 2019 році до торішнього віце-чемпіонства Європи в абсолюті) та Ніл Соланс (надовго «пригальмував» після свого тріумфу в Junior WRC 2017 року, у минулому сезоні почав брати активну участь в ERC) – саме ця пара вже встигла виграти три раунди поспіль.

Попри те, що Ніл Соланс у чемпіонаті Європи цього року здобув дві перемоги у двох стартах і 65 очками йде другим в абсолюті, його шанси на титул поки видаються не надто великими – іспанець досі не має бюджету на повноцінну програму виступів і змушений відшукувати гроші на кожне змагання окремо (через що не мав можливості стартувати на другому етапі ERC на Азорах). Зате в Ефрена Льярени ситуація найкраща – адже він став фірмовим пілотом індійської шинної компанії MRF Tyres і вже встиг здобути для неї першу перемогу на етапі чемпіонату Європи. Враховуючи той факт, що Льярена зараз лідирує в абсолютному заліку ERC-2022, можна сподіватися, що керівництво Team MRF Tyres не стане постійно перетрушувати склад своєї команди – як це було торік, коли протягом сезону весь час «висмикували» до чемпіонату Європи то Крейга Бріна, то Ярі Хуттунена, то Даніеля Сордо, то Ніла Соланса… Тобто окремі успіхи були (два других місця на етапах), але загальний підсумок для MRF Tyres не надто тішив. Відверто розчаровує Сімоне Темпестіні, який кілька років не має суттєвих досягнень на рівні WRC-2 або ERC – за винятком успіхів на окремих етапах… Зате встигли привернути увагу глядачів кілька нових гравців – іспанець Хав’єр Пардо (торішній чемпіон ERC2, який зараз пересів з Suzuki Swift R4LLY S на техніку R5/Rally2), австрієць Сімон Вагнер, італієць Альберто Баттістоллі.

У молодших дивізіонах все ще немає чіткої картини. Наприклад, у категорії ERC3 поки не спостерігається якогось активного зацікавлення учасників на техніці Rally3 – більшість з них або зосереджені на своїх національних серіях, або прямують до чемпіонату світу, де для них передбачені заліки WRC-3 Open і WRC-3 Junior… Тому й з регулярних учасників у ERC3 є тільки поляк Ігор Відлак – він єдиний, хто стартував на всіх трьох етапах. Може, на літніх раундах (гравійні Польща й Латвія, асфальтові Італія й Чехія) ситуація зміниться на краще? У моноприводній категорії ERC4 поки що триває битва за лідерство одноклубників із Toksport WRT, які виступають на Renault Clio Rally4 – італійця Андреа Мабелліні (переможець FIA RGT Cup, Abarth Rally Cup і Clio Trophy by Toksport WRT) та француза Антоні Фотіа. Але слід враховувати, що тільки минулого тижня на Канарах стартував розіграш ERC4 Junior, який підтягне ще кілька фаворитів – наприклад, француза Лорана Пельє з ADAC Opel Rallye Junior Team (рік тому виграв «електричний» монокубок ADAC Opel e-Rally Cup, завдяки чому отримав повноцінну програму виступів у ERC4 Junior за кермом Opel Corsa Rally4). Плюс є ще пара цікавих учасників – наприклад, 19-річний іспанець Оскар Паломо Ортіс (Peugeot 208 Rally4) чи 27-річний аргентинець Пауло Соріа (цього року чергуватиме виступи на Renault Clio RSR Rally5 і Renault Clio Rally4).

Rally Islas Canarias
1. Соланс Н./Марті (E, Volkswagen Polo GTI R5) 1:58.57,0
2. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +11,2
3. Бонато/ Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +11,2
4. Крус/Мухіка (E, Ford Fiesta Rally2) +23,9
5. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.03,9
6. Бассас/Коронадо (E, Skoda Fabia R5) +1.09,2
7. Гігу/Бронне (А, Alpine A110 Rally RGT) +1.37,6
8. Пардо/Перес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.56,1
9. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.05,2
10. Херціг/Бацігал (H/SK, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.07,0

Чемпіонат Європи, абсолют (після трьох етапів)
1. Льярена (E) – 70
2. Соланс Н. (E) – 65
3. Араужу (P) – 45
4. Пардо (E) – 35
5. Темпестіні (RO) – 34

Rally Islas Canarias (залік ERC3)
1. Відлак/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) 2:17.10,0

Чемпіонат Європи, залік ERC3 (після трьох етапів)
1. Відлак (PL) – 75
2-3. Армстронг (GB) – 30
2-3. Касарі (EE) – 30

Rally Islas Canarias (залік ERC4 Junior)
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 2:07.00,3
2. Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio Rally4) +44,3
3. Паломо/Морено (E, Peugeot 208 Rally4) +49,5

Чемпіонат Європи, залік ERC4 Junior (після першого етапу)
1. Пельє (F) – 30
2. Мабелліні (I) – 24
3. Паломо (E) – 21

Rally Islas Canarias (залік ERC4)
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 2:07.00,3
2. Фотіа/Дюнан (F, Renault Clio Rally4) +9,0
3. Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio Rally4) +44,3

Чемпіонат Європи, залік ERC4 (після трьох етапів)
1. Мабелліні (I) – 69
2. Фотіа (F) – 54
3. Паломо (E) – 49

© Фото Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

21-05-2022 10068
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца