ERC-2020: суцільні питання

Цього року в чемпіонаті Європи відбулося чимало суттєвих змін – справа не тільки в тому. що через пандемію коронавіруса сезон в ERC-2020 стартував з чималим, аж чотиримісячним запізненням. Наприклад, відбулися зміни в системі нарахування очок – заліковими стали вже 15 перших позицій (раніше екіпажі отримували очки за фініш у Топ-10), збільшилася цінність перемоги за підсумками ралі (30 очок замість 25), знизили кількість призових очок за підсумками окремого дня (з 7 очок до 5). Тобто максимально можлива кількість очок за етап залишилася майже незмінною, але їх співвідношення помітно змінилося – було 39 балів (25 за перемогу плюс 14 бонусів), стало 40 (30 за перемогу та 10 бонусів). Крім того, залишається відкритим питання – хто зможе у цьому році конкурувати на рівних з Олексієм Лукьянюком? Поки не видно нікого, крім ірландця Крейга Бріна з Team MRF Tyres, для якого запланували повний сезон. Зате інших «регулярів» останніх років поки не видно – Каєтан Каєтановіч націлений на WRC-3, Бруно Магальяйнш та Філіп Мареш отримали програми стартів тільки на національному рівні, у Кріса Інгрема (чемпіон ERC-2019) та Лукаша Хабая повна невизначеність…

Хоча є певні сподівання, що до великої гри спробують приєднатися деякі учасники молодіжного заліку ERC1 Junior (техніка R5/Rally2, вік юніорів до 28 років) – принаймні, іспанець Ефрен Льярена (торішній чемпіон у моноприводному ERC3 Junior), румуно-італієць Сімоне Темпестіні та ірландець Каллум Дівайн запланували кілька стартів в чемпіонаті Європи цього року… Про плани інших екіпажів поки говорити складно – все ж весняний «коронавірусний» колапс в автоспорті та глобальний економічний спад вже встигли «поховати» чимало спортивних програм на 2020 рік. Тому більшість команд та екіпажів вже перейшли в режим «Робимо те, що можливо зараз, а там побачимо, як все складеться», тобто без довгострокових планів до кінця сезону. Напевно, багато вболівальників не заперечували б, якщо Олівер Сольберг раптом отримає програму з трьох-чотирьох стартів в ERC – звичайно, за умови, що бюджет та логістика дозволять реалізувати це паралельно з аналогічною програмою виступів в чемпіонаті світу (яка вже встигла суттєво постраждати від коронавіруса).

У моноприводі (точніше, в ERC3 та ERC3 Junior) поки вимальовується протистояння двох юніорів – естонця Кена Торна (торішнього віце-чемпіона ERC3 Junior) та португальця Педру Антунеш, які за першої ж нагоди пересіли на нову техніку категорії Rally4. Якраз ця пара і влаштувала на трасах під Римом грандіозну битву за перемогу в моноприводі – все вирішилося тільки на фінальному допі, коли лідер Антунеш раптом вилетів з траси… Можливо, конкуренцію Кену та Педру спробує скласти ще іспанець Хосеп Бассас – на Rally di Roma Capitale він вже виграв кілька допів у заліку ERC3 Junior… А ось у категорії ERC2 картина не найвеселіша – «серійна» техніка класу N4 банально «відмирає», ситуацію трохи рятує наявність автомобілів класу RGT (у Римі друга і третя сходинки подіуму були здобуті екіпажами на Abarth 124 Rally RGT і Porsche 997 GT3). Але вже не вперше техніка N4 і RGT за своєю швидкістю помітно поступається передньопривідним R2 і Rally4. Що і наочно продемонструвало римське ралі – адже переможець моноприводу Кен Торн за кермом Ford Fiesta Rally4 майже на вісім хвилин випередив Зеліндо Мелегарі (Subaru Impreza WRX STI), лідера заліку ERC2…

Rally di Roma Capitale (абсолют)
1. Лукьянюк/Єремеєв (RUS, Citroen C3 R5) 1:58.57,0
2. Бассо/Гранаі (I, VW Polo GTI R5) +16,1
3. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) +1.03,2
4. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 R5) +1.57,0
5. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia R5) +1.58,3
6. Льярена/Фернандес (E, Citroen C3 R5) +2.15,9

Чемпіонат Європи (після першого етапу)
1. Лукьянюк (RUS) – 38
2. Бассо (I) – 32
3. Сольберг (S) – 26
4. Брін (IRL) – 19
5. Темпестіні (RO) – 19

Rally di Roma Capitale (залік ERC1 Junior)
1. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) 2:00.00,2
2. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia R5) +55,1
3. Льярена/Фернандес (E, Citroen C3 R5) +1.12,7

Чемпіонат Європи, залік ERC1 Junior
1. Сольберг (S) – 40
2. Темпестини (RO) – 30
3. Льярена (E) – 26

Rally di Roma Capitale (залік ERC2)
1. Мелегарі/Бонато (I, Subaru Impreza WRX STI) 2:16.19,5
2. Мабелліні/Арена (I, Abarth 124 Rally RGT) +43,3
3. Нешетржіл/Чернох (CZ, Porsche 997 GT3) +5.20,8

Чемпіонат Європи, залік ERC2
1. Мелегарі (I) – 39
2. Мабелліні (I) – 33
3. Нешетржіл (CZ) – 27

Rally di Roma Capitale (залік ERC3)
1. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally4) 2:08.25,1
2. Бассас/Коронадо (E, Peugeot 208 Rally4) +3.50,5
3. Ласло М./Жірош (H, Ford Fiesta Rally4) +6.53,6

Чемпіонат Європи, залік ERC3
1. Торн (EE) – 40
2. Бассас (E) – 31
3. Ласло М. (H) – 23

Rally di Roma Capitale (залік ERC3 Junior)
1. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally4) 2:08.25,1
2. Бассас/Коронадо (E, Peugeot 208 Rally4) +3.50,5
3. Молль/Барраль (B/F, Peugeot 208 R2) +12.09,1

Чемпіонат Європи, залік ERC3 Junior
1. Торн (EE) – 40
2. Бассас (E) – 31
3. Молль (B) – 23

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

29-07-2020 15682
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца