ERC-2019: велике «ущільнення»

Латвійський етап чемпіонату Європи наочно продемонстрував, що і в цьому році теж є тільки три основних претенденти на подіум за підсумками сезону – Лукаш Хабай, Кріс Інгрем та Олексій Лукьянюк… Фактично, питання лише в тому, в якому саме порядку фінішує це тріо наприкінці сезону. Поки що навіть не видно, хто з регулярних учасників зможе успішно «влізти» в цю битву лідерів – адже зараз в подібну гру лише час від часу втручаються окремі «джокери», на кшталт іспанця Хоса Марії Лопеса Планельєса (виграв на Канарах) або 17-річного норвезького юніора Олівера Сольберга, який недавно в Латвії влаштував просто блискучу прочуханку визнаним фаворитам… У підсумку, після трьох етапів в Топ-10 абсолюту можна побачити всього лише чотири постійних екіпажі – до трійки лідерів Хабай-Інгрем-Лукьянюк приєднався німець Маріян Грібель, який за три етапи жодного разу не дотягнувся до Топ-5, набрав 26 очок і поки займає тільки сьому позицію в чемпіонаті.

Ситуація в абсолютному заліку ERC після латвійського раунду трохи «підігрілася». По-перше, лідером хоч і залишається поляк Лукаш Хабай, але перед майбутнім домашнім раундом його відрив від британця Кріса Інгрема став мінімальним – 71 очко проти 70. По-друге, незважаючи на таку потужну «підніжку» від Олівера Сольберга, Олексій Лукьянюк все ж помітно скоротив своє відставання від лідерів і вийшов на третю позицію. Але ситуація у чемпіона Європи зараз далеко не найпростіша – майже відразу після фінішу Rally Liepāja судді додатково посилили покарання для Лукьянюка за його надмірну «жвавість» на дорожній секції. Крім значного штрафу в 5000 євро (який був виписаний відразу після інциденту), екіпаж отримав відкладене позбавлення очок – якщо Олексій Лукьянюк до кінця сезону вчинить ще одне таке порушення, у нього відразу «згорять» ті 30 очок, завойовані в Лієпаї. Так що дуету Лукьянюка і Арнаутова доведеться постійно стежити за собою…

У молодіжних заліках спостерігається абсолютно різна картина. У «великому» ERC1 Junior (техніка класу R5) будь-яких реальних суперників у Кріса Інгрема просто немає – кіпріот Александрос Цулофтас хоч і регулярно набирає очки, але за швидкістю помітно поступається британцю. Та й швед Маттіас Адіельссон поки не надто радує вболівальників і спонсорів своїми результатами… Зате в моноприводному ERC3 Junior (клас R2) битва стрімко набирає обертів – іспанець Ефрен Льярена хоч і продовжує впевнено лідирувати, але в гонитву за ним уже кинулися мінімум два екіпажі, норвежця Сіндре Фурусета і француза Жан-Батіста Франческі. Можливо, багато чого визначиться через місяць на етапі в Польщі – особливо якщо там зможе виступити естонець Кен Торн, який в Латвії успішно зібрав повний набір з 39 очок. Є ще одна цікава деталь – в цьому році в ERC3 Junior два раунди з трьох були виграні на нових Ford Fiesta Mk8 R2T! А ось багаторічна чемпіонська техніка, тобто Opel Adam R2, зараз явно здає позиції – заводська ADAC Opel Rallye Junior Team вже не на висоті…

На відміну від двох стартових раундів, залік ERC2 в Лієпаї насправді потішив – давно такого не було, щоб в цій категорії стартували аж вісім екіпажів! При цьому однією з центральних подій в ERC2 cтало повернення латвійця Ралфса Сірмаціса, який після свого блискучого тріумфу в 2016 році (бронзовий призер ERC плюс три перемоги на етапах) швидко зник з ралійної арени… На домашньому ралі він миттєво довів, що на швидкість йому скаржитися не доводиться – виграв майже всі спецділянки (лише одного разу литовець Вітаутас Швядас виявився швидшим за господаря траси) і святкував перемогу з десятихвилинним відривом. А ось в загальному заліку ERC2 після трьох раундів склалася насправді цікава ситуація – якщо на двох перших позиціях йдуть екіпажі на традиційній N-груповий техніці (аргентинець Хуан Карлос Алонсо і італієць Зеліндо Мелегарі), то на третє місце вибрався італієць Андреа Нучіта на Abarth 124 Rally RGT! І якщо врахувати, що попереду з п’яти гонок три пройдуть на асфальті, то є шанс – чемпіонський титул може виграти екіпаж на техніці RGT!

Rally Liepāja
1. Сольберг О./Джонстон (N/GB, VW Polo GTI R5) 1:40.31,9
2. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 R5) +22,7
3. Сескс/Цауне (LV, Skoda Fabia R5) +57,4
4. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +1.16,8
5. Хабай/Димурскі (PL, Skoda Fabia R5) +2.17,7
6. Мареш/Глоушек (CZ, Skoda Fabia R5) +3.02,4

Чемпіонат Європи (після трьох етапів)
1. Хабай (PL) – 71
2. Інгрем (GB) – 70
3. Лукьянюк (RUS) – 44
4. Сольберг О. (N) – 39
5. Лопес (E) – 35
6. Мора (P) – 28

Rally Liepāja, залік ERC1 Junior
1. Сольберг О./Джонстон (N/GB, VW Polo GTI R5) 1:40.31,9
2. Сескс/Цауне (LV, Skoda Fabia R5) +57,4
3. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +1.16,8

Залік ERC1 Junior (після трьох етапів)
1. Інгрем (GB) – 94
2. Цулофтас (CY) – 59
3. Сольберг О. (N) – 39

Rally Liepāja, залік ERC3 Junior і ERC3
1. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Mk8 R2T) 1:50.39,5
2. Фурусет/Хьєрпе (N/S, Peugeot 208 R2) +29,4
3. Рьокланд/Фуглеруд (N, Peugeot 208 R2) +34,4
4. Франческі/Ренуччі (F, Ford Fiesta Mk8 R2T) +53,6
5. Льярена/Фернандес (E, Peugeot 208 R2) +1.20.9

Залік ERC3 Junior (після трьох етапів)
1. Льярена (E) – 83
2. Фурусет (N) – 63
3. Франческі (F) – 57
4. Антунеш (P) – 57
5. Торн (EE) – 39

Залік ERC3 (після трьох етапів)
1. Льярена (E) – 73
2. Фурусет (N) – 61
3. Франческі (F) – 48

Rally Liepāja, зачет ERC2
1. Сірмаціс/Івагенш (LV, Mitsubishi Lancer Evo X) 1:45.37,3
2. Аль-Тефірі/Аль-Куварі (KWT/Q, Mitsubishi Lancer Evo X) +10.03,1
3. Нучіта/Поп (I, Abarth 124 Rally RGT) +10.29,7

Залік ERC2 (після трьох етапів)
1. Алонсо (RA) – 45
2. Мелегарі (I) – 44
3. Нучіта (I) – 40

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

29-05-2019 14659
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца