ERC-2019: в очікуванні гонитви

В цьому році старт сезону в ERC виявився дуже непередбачуваним. Ще пару місяців тому здавалося, що після відходу з серії двох таких дійсно серйозних гравців, як Каєтан Каєтанович (три поспіль вищих титули в 2015-2017 роках) і Бруно Магальяйнш (віце-чемпіон Європи 2018 року), у Олексія Лукьяянюка зараз майже не залишилося якихось приблизно рівних за класом і швидкістю суперників… Звичайно, можна згадати імена британця Кріса Інгрема або німця Маріяна Грібеля, які свого часу взяли три титули молодіжних чемпіонів Європи на двох, але все одно залишалося відкритим питання – чи зможуть вони весь час йти в такому темпі, як Лукьянюк , а не просто «вистрілювати» в якісь вдалі моменти? Однак два стартові етапи ERC-2019, на Азорах і Канарах, продемонстрували, що у нинішнього чемпіона Європи все ж знайшовся дуже серйозний суперник – його рідкісне невезіння. Адже здатність Лукаса знаходити проблеми давно стала справжньою легендою…

У підсумку, після першої чверті сезону (два етапи з восьми) на лідируючих позиціях несподівано опинилися поляк Лукаш Хабай і британець Кріс Інгрем. І якщо прогрес Кріса виглядав закономірним (все ж він чемпіон ERC Junior U27, віце-чемпіон ERC Junior U28, у нього вже є пара подіумів в абсолюті, п’яте місце в ERC-2018 за підсумками сезону), то зліт Лукаша вже встиг стати найбільшим сюрпризом нинішнього чемпіонату – все ж три роки наполегливого навчання на європейських трасах нарешті почали приносити помітний результат… Але найсерйозніші випробування для нього ще попереду – адже Хабай вже другу гонку поспіль завершує в дуже незвичній для себе ролі лідера ERC. А це означає, що найближчим часом (на гравійних етапах в Латвії та рідній Польщі) його будуть атакувати всі, кому не лінь – і Кріс Інгрем, який давно мріє стати другим в історії британським чемпіоном Європи (після знаменитого Віка Елфорда, який завоював титул в 1967 році), і Олексій Лукьянюк, якому треба чимскоріш відіграти раптову фору в 44 очка (зараз у нього 14 очок проти 58 у Хабая).

У «великому» молодіжному заліку ERC1 Junior (техніка R5), здається, буде тільки один реальний претендент на титул – Кріс Інгрем на Skoda Fabia R5. Суперників у нього не так вже й багато – француз П’єр-Луї Лубе не планував повного сезону в ERC (основною його метою став WRC-2), кіпріот Александрос Цулофтас непогано виступає, але за швидкістю помітно поступається британцю… Можливо, щось спробує зробити швед Маттіас Адіельссон, але поки що його справжні можливості за кермом техніки R5 не надто відомі. А ось в «малому» монопривідному ERC3 Junior (автомобілі R2) вже закрутилася насправді непогана «карусель». Перш за все, у іспанця Ефрена Льярени, який вважався головним фаворитом в битві за молодіжний титул, з’явився ще один сильний суперник – до норвежця Сіндре Фурусета і португальця Педру Антунеша раптом приєднався француз Жан-Батіст Франческі, який є ще учасником Junior WRC. І цей новий «джокер» вже встиг спитати всім карти, з тріском вигравши на Канарах – Ефрен Льярена на «своєму полі» примудрився програти майже дві хвилини!

Окремі події розгортаються ще в двох заліках. У колишній «серійній» категорії ERC2 (де з 2019 року можуть виступати екіпажі не тільки на N4, але також на GT і нових R4) почалася свого роду «переоцінка» цінностей – здається, на асфальтових етапах ініціативу готові перехопити учасники Abarth Rally Cup, на Abarth 124 Rally RGT. Принаймні, на Канарах вони взяли два місця на подіумі (перше і третє), а також виграли всі без винятку спецділянки. Але як у них будуть складатися справи на гравії і хто буде готовий виступити на цьому покритті, крім поляка Даріуша Полоньского? Побачимо найближчим часом на раундах в Латвії та Польщі. Стосовно моноприводної категорії ERC3, то тут поки не видно однозначного домінування учасників ERC3 Junior, як це було в минулі сезони – хоча лідером за сумою двох етапів теж є Ефрен Льярена… Але картину в цій категорії все ж доповнюють пара непередбачуваних французьких екіпажів – Флоріана Бернарді (Renault Clio R3T, який вже другий раз поспіль виграв на Канарах в ERC3) і Йоана Росселя з Peugeot Rally Academy (Peugeot 208 R2).

Rally Islas Canarias
1. Лопес/Росада (E, Citroen C3 R5) 2:06.24,0
2. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +28,4
3. Хаба/Димурскі (PL, Skoda Fabia R5) +39,8
4. Херціг/Ференц (H, VW Polo GTI R5) +52,9
5. Лубе/Ланде (F, Skoda Fabia R5) +54,6
6. Арес/Васкес (E, Hyundai i20 R5) +1.07,5

Чемпіонат Європи (після двох етапів)
1. Хабай (PL) – 58
2. Інгрем (GB) – 50
3. Лопес (E) – 35
4. Мора (P) – 28
3. Магальяйнш (P) – 18

Rally Islas Canarias (залік ERC1 Junior)
1. Лопес/Росада (E, Citroen C3 R5) 2:06.24,0
2. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +28,4
3. Лубе/Ланде (F, Skoda Fabia R5) +54,6

Залік ERC1 Junior (після двох етапів)
1. Інгрем (GB) – 69
2. Цулофтас (CY) – 49
3. Лопес (E) – 39

Rally Islas Canarias (залік ERC3 Junior)
1. Франческі/Горгюйо (F, Ford Fiesta Mk8 R2T) 2:15.43,3
2. Льярена/Фернандес (E, Peugeot 208 R2) +1.53,5
3. Антунеш/Лопеш (P, Peugeot 208 R2) +2.24,9

Залік ERC3 Junior (після двох етапів)
1. Льярена (E) – 68
2. Антунеш (P) – 45
3. Франческі (F) – 39

Rally Islas Canarias (залік ERC3)
1. Бернарді/Беллотто (F, Renault Clio R3T) 2:15.38,3
2. Франческі/Горгюйо (F, Ford Fiesta Mk8 R2T) +5,0
3. Россель/Фюлькран (F, Peugeot 208 R2) +26,0

Залік ERC3 (після двох етапів)
1. Льярена (E) – 58
2. Бернарді (F) – 38
3. Россель (F) – 38

Rally Islas Canarias (залік ERC2)
1. Монаррі/Чаморро (E, Abarth 124 Rally RGT) 2:14.20,9
2. Мелегарі/Бонато (I, Mitsubishi Lancer Evo X) +10.24,8
3. Гарсія/Діас (E, Abarth 124 Rally RGT) +11.54,3

Залік ERC2 (після двох етапів)
1. Алонсо (RA) – 45
2. Монаррі (E) – 38
3. Мелегарі (I) – 26

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

08-05-2019 11365
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца