ERC-2019: «підвішений» конфлікт

В цьому році чеський раунд чемпіонату Європи став тією межею, за якою розпочинається «нове життя». По-перше, в абсолютному заліку першості вмикається режим «Шість кращих результатів за підсумками сезону», тобто якраз після Barum Czech Rally Zlín мінімум одному екіпажу (Олексій Лукьянюк та Олексій Арнаутов) доведеться зайнятися операцією віднімання – нехай навіть зовсім невеликого (в їх наступному старті на Кіпрі «зависають» три очки, здобуті в Чехії). По-друге, фінішували два молодіжних чемпіонати – ERC1 Junior (до 28 років, техніка R5) і ERC3 Junior (до 27 років, монопривідна техніка R2). Причому в обох юніорських заліках Barum Czech Rally Zlín перетворився на справжній трилер – але якщо в одній категорії учасники відчайдушно і чесно рубалися до самого фінішу, то в інший поступово розгортається солідний конфлікт, який в будь-який момент може перерости в серйозний скандал. А поки всім залишається стежити за подальшими подіями…

Два претенденти на вищий титул в ERC1 Junior, британець Кріс Інгрем та чех Філіп Мареш, подарували всім уболівальникам найбільш грандіозну битву в чемпіонаті Європи мало не за всю історію цієї серії… Нехай хтось спробує згадати, коли долю чемпіонської корони вирішували 0,3 секунди на фініші фінального раунду?! У підсумку, Мареш після всіх визначених регламентом математичних підрахунків (чотири найкращих етапи з шести) виграв у Інгрема з рахунком 133:131. Але якби британець виявився хоч на півсекунди швидшим і випередив чеха, то став б чемпіоном ERC1 Junior з рахунком мінімум 138:126… А головний приз був дуже серйозним – чемпіон отримує від Eurosport Events Ltd. премію в розмірі 100 тисяч євро, завдяки якій може виступити на двох фінальних етапах ERC цього року (Кіпр і Угорщина). Тобто у Філіпа Мареша з’являється непоганий шанс за підсумками сезону поборотися за подіум в абсолютному заліку. А ось Кріс Ігрем, попри свій статус нового лідера ERC, змушений зараз шукати додаткові кошти ще на два старти в цьому році…

Бій в ERC1 Junior завершився насправді гідно – обидва дуелянти запекло боролися до фінішу, той з них, хто програв, привітав переможця і визнав, що це була найбільш грандіозна битва в його кар’єрі. А ось схожий трилер в ERC3 Junior залишив дуже неоднозначне враження. Перед фінальною спецділянкою іспанець Ефрен Льярена йшов другим (на чотири секунди відставав від Жан-Батіста Франческі), естонець Кен Торн тримався п’ятим – таке розташування гарантувало титул Торну (132:125 на його користь). Однак цей доп був зупинений після важкої аварії Мартіна Влчека, всі учасники ERC3 Junior отримали однаковий час – тобто ситуація ніяк не змінилася, Кен Торн чемпіон. Але втрутилися судді, які раптом записали переможцю гонки Франческі час на хвилину гірший, ніж у решти учасників ERC3 Junior – з невиразним мотивом «Виявлено нові факти, пов’язані з присвоєнням часу». Цей суддівський фінт не тільки віддав перемогу Льярені, але і додав йому додатковий призовий бал, який став вирішальним – рахунок вже 133:132 на користь іспанця. Але історія не завершилася – це рішення не сподобалося багатьом, тому результати оголошені попередніми, справа буде розглянута в FIA.

У категорії ERC2, яка в цьому році перестала бути чисто «серійною» (в одному заліку тепер виступають екіпажі на техніці N4 і RGT), кружляє своя особлива «карусель». Все ж тут діє правило «Чотири кращі результати з восьми, а не шість», що дуже швидко призводить до численних математичних комбінацій… Вважалося, що чеський раунд повинен був ознаменуватися черговим успіхом екіпажів на Abarth 124 Rally RGT, що і сталося – італієць Андреа Нучіта святкував перемогу (на техніці RGT цього року вже виграли три раунди з шести). Однак в загальному заліку ERC2 склалася цікава ситуація – аргентинець Хуан Карлос Алонсо на своєму N-груповому Mitsubishi Lancer Evo X хоч і не зміг на рівних конкурувати з суперниками на Abarth 124 Rally RGT, але все одно витиснув із ситуації максимум можливого і фінішував другим. Цей результат дозволив йому знову очолити загальний залік ERC2 і подарував відмінний шанс на достроковий титул – за умови, що аргентинець зможе у вересні виступити на Кіпрі та здобути там перемогу в своїй категорії.

Barum Czech Rally Zlín
1. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) 2:05.17,4
2. Мареш/Глоушек (CZ, Skoda Fabia R5) +1.31,5
3. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +1.31,8
4. Костка/Кучера (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) +1.51,1
5. Грібель/Вінкльхофер (D, Skoda Fabia R5) +2.49,7
6. Вагнер/Вінтер (A, Skoda Fabia R5 Evo) +3.07,9

Чемпіонат Європи, абсолют (після шести етапів)
1. Інгрем (GB) – 108
2. Лукьянюк (RUS) – 107
3. Хабай (PL) – 98
4. Мареш (CZ) – 75
5-6. Сольберг О. (N) – 39
5-6. Копецкі (CZ) – 39

Barum Czech Rally Zlín, залік ERC1 Junior
1. Мареш/Глоушек (CZ, Skoda Fabia R5) 2:06.48,9
2. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +0,3
3. Вагнер/Вінтер (A, Skoda Fabia R5 Evo) +1.36,4

Залік ERC1 Junior (фінальні підсумки)
1. Мареш (CZ) – 133
2. Інгрем (GB) – 131 (156)
3. Адіельссон (S) – 71

Barum Czech Rally Zlín, залік ERC3 Junior і ERC3
1. Льярена/Фернандес (E, Peugeot 208 R2) 2:15.54,0
2. Кайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta R2T19) +5,6
3. Фурусет/Хьєрпе (N, Peugeot 208 R2) +15,1
4. Франческі/Манзо (F, Ford Fiesta R2T19) +56,0
5. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta R2T19) +1.49,8

Залік ERC3 Junior (попередні підсумки)
1. Льярена (E) – 133 (154)
2. Торн (EE) – 132
3. Фурусет (N) – 110 (116)
4. Кайс (CZ) – 84 (85)
5. Франческі (F) – 78

Залік ERC3 (після шести етапів)
1. Льярена (E) – 140
2. Торн (EE) – 129
3. Фурусет (N) – 114
4. Кайс (CZ) – 81
5. Бернарді Ф. (F) – 75

Barum Czech Rally Zlín, залік ERC2
1. Нучіта/Ді Каро (I, Abarth 124 Rally RGT) 2:16.29,9
2. Алонсо/Монастероло (RA, Mitsubishi Lancer Evo X) +12.52,6
3. Полоньскі/Сітек (PL, Abarth 124 Rally RGT) +28.27,9

Залік ERC2 (після шести етапів)
1. Алонсо (RA) – 113
2. Нучіта (I) – 108 (125)
3. Мелегарі (I) – 101
4. Полоньскі (PL) – 95 (111)
5. Сірмаціс (LV) – 39

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

20-08-2019 14540
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца