ERC-2019: нестандартний сезон

Фінальний раунд ERC в Угорщині нарешті поставив крапку в цьому дуже дивовижному та непередбачуваному сезоні, який як мінімум в трьох основних заліках подарував грандіозну карусель на самому фініші… Почалася ця шалена катавасія ще в серпні на Barum Czech Rally Zlín, коли вирішувалася доля чемпіонських титулів в обох молодіжних заліках: в ERC1 Junior британець Кріс Інгрем відстав від чеха Філіпа Мареша всього лише на 0,3 секунди (рахунок за очками став 133:131 на користь Мареша); щось подібне сталося також в ERC3 Junior, де іспанець Ефрен Льярена виграв у естонця Кена Торна з рахунком 133:132 (тут на остаточний результат протистояння вплинули ще й судді, які скоригували результати фінальної спецділянки). А кілька днів тому схожий трилер влаштувало також Rally Hungary, тільки вже в абсолютному заліку та в зовсім іншому стилі – не «Хто найшвидший та результативний», а «Хто отримає найменше критичних проблем та неприємностей». У підсумку, все вирішила «лотерея проколів», в якій Кріс Інгрем втратив менше, ніж Олексій Лук’янюк…

Зараз, коли нарешті вгамувалися більшість емоцій після шаленого фіналу Rally Hungary та всього ERC, можна вже нарешті коротко підбити підсумки європейської першості 2019 року й виділити ряд ключових подій. По-перше, Кріс Інгрем став лише другим в історії британцем, який став чемпіоном Європи в абсолюті – до того подібне вдалося лише Віку Елфолду в неймовірно далекому 1967 році. По-друге, Кріс зумів завоювати вищий титул, не вигравши при цьому жодного раунду протягом сезону – його чотири подіуми виявилися набагато ефективнішими й ціннішими, ніж комбінація «Перемога плюс два подіуми» в Олексія Лукьянюка та Лукаша Хабая. По-третє, була перервана тріумфальна серія автомобіля Ford Fiesta R5, на якому виграли чотири титули поспіль у 2015-2018 роках (три у Каєтана Каєтановіча, один в Олексія Лукьянюка) – тепер на зміну прийшла Skoda Fabia R5. По-четверте, було встановлено оригінальний рекорд – адже вісім етапів ERC дали вісім різних переможців! Причому регулярні учасники ERC здобули лише дві перемоги – по одній у Лукьянюка та Хабая…

Якщо в ERC3 все йде як завжди, тобто «погоду» тут роблять переважно учасники ERC3 Junior (весь подіум за підсумками сезону за ними), то в екс-«серійному» заліку ERC2 картина помітно пожвавилася – адже в одній ніші з традиційною технікою N4 опинилися також RGT. І це відразу відбилося на підсумкових результатах в цій категорії – якщо чемпіоном став Хуан Карлос Алонсо на Mitsubishi Lancer Evo X, то Андреа Нучіта на Abarth 124 Rally RGT завоював «срібло», а бронзовий призер Зеліндо Мелегарі виступав як на Mitsubishi (три старти), так і на Abarth (два старти). І якщо інтерес екіпажів на техніці RGT до заліку ERC2 не згасне так само швидко, як виник, то наступного року ми можемо стати свідками подальшого витіснення «серійної» техніки… В командному заліку теж знайшлася цікава подробиця – від того моменту, як у 2017 році впровадили принцип підсумовування очок за місця в заліках 4WD і 2WD, титули двічі вигравали команди, які зробили ставку на монопривід (Castrol Ford Team Turkiye, Opel Rallye Junior Team). Зараз же весь подіум був за «універсалами» зі змішаним складом – титул у Saintéloc Junior Team, якій опонували Toksport WRT та ACCR Czech Rally Team I.

До старту нового сезону в ERC ще чотири місяці, тому точна інформація пов’язана тільки з календарем ERC-2020 року – жодних змін в ньому немає, він повністю повторює версію 2019 року (ті ж самі етапи, в тому ж порядку). Зате можна будувати чимало версій про те, кого побачимо на трасах Європи у 2020 році. Наприклад, тріумфатор ERC1 Junior, чех Філі Мареш, вже визначив свої основні пріоритети на майбутнє – сформувати потрібний бюджет та поборотися за титул чемпіона Європи в абсолюті. А ось хто складе йому компанію? Кріс Інгрем може як залишитися для захисту свого титулу в ERC, так і піти на «підвищення» в WRC-2 (як до нього вже зробили Каєтан Каєтанович та Микола Грязін)… Схожа ситуація склалася й в Олексія Лукьянюка, який не раз намагався перейти в WRC -2, але зазвичай стикався з браком коштів. Скоріш за все, в ERC залишаться поляк Лукаш Хабай та угорець Норберт Херціг – обидва вже закріпилися на досить високому рівні. А якщо як слід пофантазувати, можна висунути версію про участь Hyundai Motorsport N – адже вона в цьому році тричі виставляла свої екіпажі в ERC (Ярі Хуттунен, Умберто Скандола, Каллум Дівайн) і навіть взяла два подіуми…

Rally Hungary
1. Туран/Багамері (H, Skoda Fabia R5) 2:11.28,0
2. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 R5) +33,7
3. Дівайн/Хой (IRL, Hyundai i20 R5) +1.25,9
4. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5 evo) +1.48,5
5. Херціг/Ференц (H, VW Polo GTI R5) +3.12,3

Залік ERC, абсолют
1. Інгрем (GB) – 141 (153)
2. Лукьянюк (RUS) – 132 (135)
3. Хабай (PL) – 116
4. Мареш (CZ) – 75
5. Херціг (H) – 52

Залік ERC Team
1. Saintéloc Junior Team – 168 (188)
2. Toksport WRT – 159 (175)
3. ACCR Czech Rally Team I – 1151 (167)

Rally Hungary (залік ERC2)
1. Нучіта/Ди Каро (I, Abarth 124 Rally RGT) 3:17.18,5

Залік ERC2
1. Алонсо (RA) – 128 (134)
2. Нучіта (I) – 118 (157)
3. Мелегарі (I) – 101

Rally Hungary (залік ERC3)
1. Кайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta R2T19) 2:24.50,5
2. Грібель/Рат (D, Peugeot 208 R2) +7.11,4
3. Стратієва/Аврамов (BG, Peugeot 208 R2) +15.56,1

Залік ERC3
1. Льярена (E) – 173 (179)
2. Кайс (CZ) – 149 (150)
3. Торн (EE) – 129

Rally Hungary (залік ERC Ladies)
1. Стратієва/Аврамов (BG, Peugeot 208 R2) 2:40.46,6
2. Вогель/Нотейс (H, Ford Fiesta R2T) +17.52,2
3. Крайняк/Велезді (H, Ford Fiesta R1) +48.17,0

Залік ERC Ladies
1. Стратієва (BG) – 183
2. Тейпар (GB) – 117
3. Маннінгс (GB) – 93

Rally Hungary (залік Abarth Rally Cup)
1. Нучіта/Ді Каро (I, Abarth 124 Rally RGT) 3:17.18,5

Залік Abarth Rally Cup
1. Нучіта (I) – 127
2. Полоньскі (PL) – 94
3. Монаррі (E) – 25

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

14-11-2019 18457
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца