ERC-2019: на півшляху

Зараз чемпіонат Європи подолав рівно половину дистанції – позаду чотири раунди, попереду ще чотири. Але формат першості починає змінюватися – якщо в першій половині сезону на учасників чекали три гравійних і один асфальтовий етап, то влітку-восени картина буде абсолютно протилежною (три гонки на асфальті і одна на комбінованому покритті на Кіпрі). Претендентів на титул зовсім небагато, всього лише три – Лукаш Хабай, Олексій Лукьянюк і Кріс Інгрем… Теоретично, до цієї трійки лідерів може спробувати «дотягнутися» ще чех Філіп Мареш, але для цього йому було б непогано виграти два найближчих раунди, в Італії і Чехії. В цілому, рівень конкуренції в єврочемпіонаті не надто тішить – досить відзначити той факт, що в Топ-10 за сумою чотирьох етапів можна нарахувати п’ять (тобто рівно половину!) «одноразових» учасників. Тобто тих, хто стартував лише на одному раунді, але при цьому примудрився фінішувати в Топ-3 абсолюту і взяти побільше очок – Олівер Сольберг, Хосе Марія Лопес Планельєс, Ярі Хуттунен, Рікарду Мора, Мартіньш Сескс…

Як це не дивно звучить, але поки що більш непередбачувана картина складається в молодших дивізіонах – наприклад, в обох юніорських чемпіонатах, ERC1 Junior (до 28 років, техніка класу R5) і ERC3 Junior (до 27 років, техніка класу R2). Адже у юніорів сезон налічує лише шість етапів – тобто для остаточного вирішення всіх питань у них залишилися тільки дві гонки в запасі, асфальтові Rally di Roma Capitale і Barum Czech Rally Zlín… Причому в залік за підсумками сезону йдуть лише чотири кращі результати з шести – тобто дуже скоро розпочнуться «математичні ігри» з відсіюванням гірших гонок. Якщо говорити про «великий» юніорський чемпіонат ERC1 Junior, то тут фактично залишилися тільки два головних фаворита – британець Кріс Інгрем і чех Філіп Мареш… Інгрем хоч і лідирує зараз з солідною перевагою (94 очки проти 57 у Мареша), але у чеха є напоготові пара непоганих козирів. По-перше, у нього буде максимум 4 старти в ERC1 Junior, тому всі набрані очки залишаться з ним. По-друге, на асфальті йому комфортніше, ніж на гравії – особливо в рідній Чехії.

В моноприводному молодіжному заліку ERC3 Junior очікується набагато яскравіша карусель – у «молодших» юніорів є ті ж дві гонки в запасі і остаточний перехід на асфальт. І тут вже багато що залежить від того, хто краще за всіх переорієнтується на «паркет»… Тут вже найбільш універсальними здаються іспанець Ефрен Льярена і португалець Педру Антунеш, які свого часу в домашніх національних чемпіонатах досхочу поїздили і на асфальті, і на гравії. Ось асфальтові перспективи ще двох великих претендентів на титул, норвежця Сіндре Фурусета та естонця Кена Торна, змушують замислитися… Правда, у Фурусета є певний досвід виступів на асфальті – на ралі в Великобританії, Німеччині, Данії, а також на окремих етапах ERC. Як завжди, «молодші» юніори домінують також в загальному монопривідному заліку ERC3 – правда, там в залік йдуть шість кращих результатів з восьми. Але виникає питання – а хто з лідерів моноприводу виступатиме на Кіпрі і в Угорщині, двох фінальних етапах чемпіонату Європи, якщо вони вже нічого не вирішуватимуть в заліку ERC3 Junior?

Найбільш нестандартна ситуація склалася в «серійної» категорії ERC2. По-перше, тут для економії коштів учасників ще в минулому році ввели правило «Чотири кращих результати з восьми». По-друге, ERC2 зараз важко називати категорією Production – після того, як з 2019 року в цьому заліку вирішили допустити техніку класів RGT і R4. І якщо появи хоча б пари учасників на R4 (свого роду спрощена і стандартизована «версія» R5) чекати аж ніяк не доводиться, то кілька екіпажів на автомобілях класу RGT вже негайно кинулися в бій – принаймні, італієць Андреа Нучіта і поляк Даріуш Полоньскі на своїх Abarth 124 Rally RGT вже вийшли на третю і четверту позиції в загальному заліку ERC2! І поки що ситуація складається на їх користь – адже в другій половині сезону з чотирьох етапів три відбудуться на асфальті… Як показали недавні події, на асфальті Abarth 124 Rally RGT найчастіше помітно перевершують традиційні машини групи N. Цікаво, як аргентинець Хуан Карлос Алонсо, лідер ERC2, буде викручуватися на Mitsubishi, маючи лише одну гравійну гонку в запасі?

Чемпіонат Європи (після чотирьох етапів)
1. Хабай (PL) – 94
2. Лукьянюк (RUS) – 83
3. Інгрем (GB) – 70
4. Сольберг О. (N) – 39
5. Лопес (E) – 35
6. Мареш (CZ) – 31
7. Хуттунен (FIN) – 30
8. Мора (P) – 28
9. Грібель (D) – 26
10. Сескс (LV) – 25

Залік ERC1 Junior (після чотирьох етапів)
1. Інгрем (GB) – 94
2. Цулофтас (CY) – 59
3. Мареш (CZ) – 57
4. Адіельссон (S) – 56
5. Сольберг О. (N) – 39
6. Лопес (E) – 37

Залік ERC3 Junior (після чотирьох етапів)
1. Фурусет (N) – 91
2. Льярена (E) – 89
3. Торн (EE) – 78
4. Антунеш (P) – 71
5. Франческі (F) – 57
6. Рьокланд (N) – 33

Залік ERC3 (після чотирьох етапів)
1. Фурусет (N) – 89
2. Льярена (E) – 79
3. Торн (EE) – 78
4. Антунеш (P) – 60
5. Франческі (F) – 48
6. Россель (F) – 44

Залік ERC2 (після чотирьох етапів)
1. Алонсо (RA) – 84
2. Мелегарі (I) – 72
3. Нучіта (I) – 65
4. Полоньскі (PL) – 51
5. Сірмаціс (LV) – 39
6. Монаррі (E) – 38

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

15-07-2019 6552
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца