ERC-2019: головний титул під питанням

Після Cyprus Rally ми отримали абсолютно унікальну ситуацію в чемпіонаті Європи – сім етапів ERC дали сімох різних переможців! При цьому в «чудовій сімці» тріумфаторів можна побачити тільки двох регулярних учасників європейської першості цього року – Лукаша Хабая (виграв на початку сезону на Азорах) і Олексія Лукьянюка (досяг успіху в Польщі). У всіх інших випадках зазвичай раунд вигравали представники місцевих національних чемпіонатів або інших регіональних серій FIA – Хосе Марія Лопес в Іспанії, Олівер Сольберг в Латвії, Джандоменіко Бассо в Італії, Ян Копецкі в Чехії, Нассер Аль-Аттія на Кіпрі (де ралі також входило до календаря FIA MERC). У підсумку, всі п’ять «одноразових» тріумфаторів за сумою семи етапів опинилися в Топ-10 абсолютного заліку. Завдяки цьому народилася чудова інтрига – якщо така тенденція збережеться до самого фінішу чемпіонату, то кого побачимо на вищому щаблі подіуму на фінальному раунді в Угорщині?

Після всієї цієї стрімкої та дійсно раптової катавасії на фінальній секції Cyprus Rally в чемпіонаті Європи досі залишаються три претенденти на титул – Кріс Інгрем, Лукаш Хабай і Олексій Лук’янюк… Тепер дуже багато залежить від того, чи вдасться всім трьом лідерам виступити на фінальному Rally Hungary, який відбудеться в середині листопаду – далеко не всі команди закладали в бюджет програму з восьми стартів (той же Інгрем змушений був шукати якісь кошти для старту на Кіпрі). Додатковий головний біль – підрахунок за формулою «шість кращих етапів з восьми», коли треба оцінити втрати претендентів. У Інгрема під «викреслюванням» 12 очок; Лукьянюк втратив 3 бали, на черзі ще 6 очок на «виліт»; менше всіх втрачає Хабай (4 пункти). Ситуація зараз така – Олексію Лукьянюку в Угорщині потрібна тільки перемога, у Кріса Інгрема і Лукаша Хабая ж можуть бути різні варіанти (хоча їм обом перемога теж анітрохи не завадить). А якщо раптом знову спрацює правило «разового джокера», який виграє фінальний етап, то цей варіант миттєво вдарить по Лукьянюку (у Хабая трохи більше можливостей для математичного маневру)…

Якщо в абсолютному заліку ERC ситуація залишається заплутаною і все вирішиться тільки в Угорщині, то в інших категоріях Кіпр вже поставив крапку в боях за титули. По-перше, аргентинець Хуан Карлос Алонсо на Cyprus Rally доклав усіх можливих зусиль, щоб подолати всю дистанцію повністю і в будь-якому стані доїхати до фінішу – на деяких спецділянках він часом їхав із середньою швидкістю 40 км/год… Але така впертість все ж принесла результат – аргентинець набрав 128 очок і достроково став володарем вищого титулу ERC2. Ніхто з його головних суперників (Андреа Нучіта, Зеліндо Мелегарі, Даріуш Полоньскі) не зможе набрати більше ніж 125 пунктів… По-друге, іспанець Ефрен Льярена (який в серпні був оголошений чемпіоном ERC3 Junior, але його титул повинен бути затверджений в FIA) завдяки успішному виступу на Кіпрі (перемога і максимально можливі 39 очок) достроково гарантував собі також титул чемпіона Європи в моноприводному заліку ERC3.

Cyprus Rally
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, VW Polo GTI R5) 3:02.51,3
2. Галатаріотіс/Іоанну (CY, Skoda Fabia R5) +2.37,5
3. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +3.50,9
4. Хірвонен/Оттман (FIN, Ford Fiesta R5) +4.34,0
5. Хабай/Димурскі (PL, Skoda Fabia R5) +5.43,4
6. Майр-Мельнхоф/Вельзершаймб (A, Ford Fiesta R5) +6.03,0

Чемпіонат Європи (після семи етапів)
1. Інгрем (GB) – 135
2. Хабай (PL) – 116
3. Лукьянюк (RUS) – 110 (113)
4. Мареш (CZ) – 75
5-7. Аль-Аттія (Q) – 39
5-7. Копецкі (CZ) – 39
5-7. Сольберг О. (N) – 39
8. Грібель (D) – 38
9-10. Лопес (E) – 35
9-10. Бассо (I) – 35

Cyprus Rally (залік ERC2)
1. Пантели/Христодулу (CY, Mitsubishi Lancer Evo X) 3:17.18,5
2. Хилиминтрис/Элиа (CY, Mitsubishi Lancer Evo X) +24.26,1
3. Феофанов/Кокинс (RUS/LV, Mitsubishi Lancer Evo X) +34.03,2
4. Алонсо/Монастероло (RA, Mitsubishi Lancer Evo X) +46.35,8

Залік ERC2 (після семи етапів)
1. Алонсо (RA) – 128 (134)
2. Нучіта (I) – 108 (125)
3. Мелегарі (I) – 101
4. Полоньскі (PL) – 95 (111)
5. Сірмаціс (LV) – 39

Cyprus Rally (залік ERC3)
1. Льярена/Фернандес (E, Peugeot 208 R2) 3:19.24,8
2. Кайс/Жакова (Ford Fiesta R2T19) +1.46,1
3. Авджіоглу/Коркмаз (TR, Peugeot 208 R2) +5.08,0
4. Бернарді/Беллотто (F, Renault Clio R3T) +8.54,1
5. Стратієва/Аврамов (BG, Peugeot 208 R2) +21.54,9
6. Стелевантос/Ставру (CY, Ford Fiesta R2) +24.22,1

Залік ERC3 (після семи етапів)
1. Льярена (E) – 173 (179)
2. Торн (EE) – 129
3. Фурусет (N) – 114
4. Кайс (CZ) – 111
5. Бернарді Ф. (F) – 95

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

30-09-2019 4332
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца