ERC-2018: чверть сезону позаду

Досить-таки швидкоплинний формат нинішнього чемпіонату Європи (тільки вісім етапів проти колишніх 10-12 за сезон) має свої плюси і мінуси. Перевагою вважається можливість раптового і швидкого розвитку подій протягом сезону – одна або дві осічки можуть швидко змінити розстановку сил на європейській арені. Однак така напівспринтерська дистанція має і певний недолік – будь-яка помилка, сход або просто пропущена через якусь причину (зазвичай, через відсутність коштів) гонка може коштувати досить дорого (майже немає часу на те, щоб надолужити згаяне). І часом навіть принцип «За підсумками сезону в залік йдуть 6 кращих результатів з 8» не завжди допомагає – особливо коли з гри раптом виходять один-два серйозних гравця (як зараз, коли самоусунулися триразовий чемпіон Європи поляк Каєтан Каєтанович і дворазовий призер ERC француз Бріан Буфф’є), після чого в чемпіонаті майже в гордій самоті залишається лише беззаперечний фаворит…

Щось таке подібне відбувається зараз – екіпаж Олексія Лук’янюка та Олексія Арнаутова помітно перевершує в швидкості всіх своїх суперників, завдяки чому вже за дві гонки їх перевага в загальному заліку ERC стала більш ніж дворазовою. Підрахувати нескладно – цього року на їхньому рахунку вже два виграних етапи з двох, 76 очок з максимально можливих 78, а також 16 перемог на спецділянках з 29. Крім того, пітерський дует лише один раз поступився лідерством в гонці (це сталося на Азорах, коли угорець Давід Ботка виграв пролог), після чого незмінно лідирував на двох етапах протягом 28 спецділянок поспіль! А хто може скласти пітерцям реальну конкуренцію? Поки все йде до того, що головним переслідувачем Лукаса може стати тільки Микола Грязін – принаймні, він на Rally Islas Canarias повністю переграв португальця Бруно Магальяйнша (торішнього віце-чемпіона Європи). Хто ще міг би спробувати хоча б дотягнутися до рівня лідера? Може, норвежець Ейвінд Брюнільдсен на гравійних етапах в Греції і на Кіпрі зможе влаштувати суперникам щось цікаве? Або раптом здивує хтось із юніорів – наприклад, Фабіан Крайм або Лоран Пельє? Невідомо.

У заліку ERC-2 ситуація поки залишається набагато більш непередбачуваною. По-перше, можна назвати не менше трьох реальних претендентів на титул – угорця Тібора Ерді, торішнього «серійного» чемпіона Європи, росіянина Сергія Ременніка, аргентинця Хуана Карлоса Алонсо… Плюс, можливо, спробує зіграти у велику гру італієць Зеліндо Мелегарі. По-друге, техніка категорії Production в дечому є набагато більш вимогливою, ніж автомобілі класів R2, R3 і R5 – велика кількість серійних вузлів, які часто не витримують навантажень в сучасних ралі, змушує пілота приділяти особливу увагу обережності і стабільності. І поки що в таких умовах найкраще почувається Ременнік – незважаючи на солідну порцію поломок, він двічі зумів фінішувати другим і зараз лідирує в загальному заліку ERC-2 (по одній перемозі на етапах здобули Алонсо і Ерді). До речі, варто тримати в пам’яті, що з 2018 року у екіпажів «серійної» категорії в залік за підсумками сезону йдуть тільки чотири кращих результати (на відміну від ERC і ERC-3 з їх стандартним «нормативом» в 6 кращих етапів).

Картина в моноприводі лишається незмінною вже протягом кількох років (причому як в WRC, так і в ERC) – саме учасники молодіжної категорії ERC Junior U27 (техніка R2) мінімум на 90% заповнюють турнірну таблицю ERC-3. Звичайно, в окремих перегонах бувають винятки, коли з’являється хтось зі сторони і виграє один-два етапи в моноприводі – як це було на Канарах, де перемогу святкував француз Флоріан Бернарди на більш потужному Renault Clio RS R3T. Але за сумою двох етапів лідером як в ERC Junior U27, так і в ERC-3 є Діогу Гагу на Peugeot 208 R2 – португалець налаштований нарешті виграти в молодіжному заліку. І поки у нього все дуже непогано виходить – дві перемоги, 77 очок з 78 можливих, 14 виграних допів (результативність майже як у Олексія Лук’янюка в абсолюті). Однак у Гагу з’явився дуже цікавий суперник – 18-річний латвієць Мартіньш Сескс, який недавно отримав місце в заводській команді ADAC Opel Rallye Junior Team, почав сезон просто блискуче! Два других місця на двох етапах – це дійсно чудовий результат для пілота, який до 2018 року жодного разу не виступав за межами Балтії, а на Rally Islas Canarias вперше стартував на асфальті!

Rally Islas Canarias (Топ-10)
1. Лук’янюк/Арнаутов (RUS, Ford Fiesta R5) 2:06.23,6
2. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) +51,4
3. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) +1.29,5
4. Суарес/Каррера (E, Hyundai i20 R5) +1.48,4
5. Пельє/Комб (F, Peugeot 208 T16) +1.49,9
6. Гжиб/Врубель (PL, Skoda Fabia R5) +2.04,5
7. Магальяйнш Б./Магальяйнш Х. (P, Skoda Fabia R5) +2.21,1
8. Арес/Пінтор (E, Hyundai i20 R5) +2.23,1
9. Брюнільдсен/Еріксен (N, Ford Fiesta R5) +2.25,9
10. Хабай/Димурскі (PL, Ford Fiesta R5) +3.07,4

Залік ERC (після двох етапів)
1. Лук’янюк (RUS) – 76
2. Магальяйнш (P) – 35
3-4. Мора (F) – 30
3-4. Грязін Н. – 30
5. Крайм (D) – 26

Rally Islas Canarias (залік ERC Junior U28)
1. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) 2: 07.15,0
2. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) +38,1
3. Суарес/Каррера (E, Hyundai i20 R5) +57,0
4. Пельє/Комб (F, Peugeot 208 T16) +58,5
5. Пташек/Щєпаняк (PL, Skoda Fabia R5) +3.54,5
6. Завада/Даховскі (PL, Hyundai i20 R5) +6.14,4

Залік ERC Junior U28 (після двох етапів)
1. Крайм (D) – 46
2. Грязін (RUS) – 39
3. Інгрем (GB) – 38

Rally Islas Canarias (залік ERC-2)
1. Ерді/Папп (H, Mitsubishi Lancer Evo X) 2:19.52,8
2. Ременнік/Розін (RUS, Mitsubishi Lancer Evo X) +6.27,0
3. Банну/Вільмо (RL/F, Subaru Impreza WRX STi 4 D) +49.26,5

Залік ERC-2 (після двох етапів)
1. Ременнік (RUS) – 60
2. Ерді (H) – 40
3. Алонсо (RA) – 38

Rally Islas Canarias (залік ERC-3)
1. Бернарді Ф./Беллотто (F, Renault Clio RS R3T) 2:17.06,5
2. Гагу/Рамалью (P, Peugeot 208 R2) +35,8
3. Сескс/Франціс (LV, Opel Adam R2) +44,7
4. Вагнер/Вінтер (A, Peugeot 208 R2) +1.10,7
5. Крістенссон/Аппельског (S, Opel Adam R2) +1.32,2

Залік ERC-3 (після двох етапів)
1. Гагу (P) – 68
2. Сескс (LV) – 52
3. Бернарді Ф. (F) – 39

Rally Islas Canarias (залік ERC Junior U27)
1. Гагу/Рамалью (P, Peugeot 208 R2) 2:17.42,3
2. Сескс/Франціс (LV, Opel Adam R2) +8,9
3. Вагнер/Вінтер (A, Peugeot 208 R2) +34,9
4. Крістенссон/Аппельског (S, Opel Adam R2) +56,4
5. Блак/Мурадо (E, Peugeot 208 R2) +1.24,7

Залік ERC Junior U27 (після двох етапів)
1. Гагу (P) – 77
2. Сескс (LV) – 57
3. Вагнер (A) – 29

Залік команд (після двох етапів)
1. ADAC Opel Rallye Junior Team – 58
2. Russian Performance Motorosport – 52
3. Saintéloc Junior Team – 40

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Gregory Lenormand (DPPI), Josef Petru (Rally Photo Service), FIA ERC, RaceSeven.com

10-05-2018 14300
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца