ERC-2018: чекаємо на великий спад?

Цікаво виходить – чемпіонат Європи вже фінішував, остаточно стали відомі всі чемпіони та призери в усіх категоріях, але питань все одно залишається набагато більше, ніж однозначних відповідей на них. Особливо часто обговорюють наступну тему – у кого які плани на наступний сезон? І це не випадково – досить згадати історію латвійця Ралфса Сірмаціса, який після двох чудових сезонів в ERC (в 2015 році був віце-чемпіоном ERC Junior і ERC-3, потім в 2016 році Ралфс записав на свій рахунок три перемоги в абсолюті і став третім призером європейської першості) майже миттєво зник з ралійної арени – тільки чотири старти в 2017-2018 роках… Причина, на жаль, найбанальніша – відсутність спонсорів і бюджету. Крім того, напевно, мало не в кожного екіпажу з часом виникало просте питання – чи не варто перебратися рівнем вище і визначити свою межу можливостей, як це зробив триразовий чемпіон Європи, поляк Каєтан Каєтанович (зараз обживається в WRC-2)? І вже є неголосні припущення про те, що його шляхом піде чемпіон 2018 року Олексій Лукьянюк.

Якщо говорити про чемпіонів в категоріях ERC Junior U27 і ERC Junior U28, то частину їх подальшого шляху вже непогано видно. По-перше, латвієць Мартіньш Сескс після свого тріумфу в «молодшій» серії (техніка R2) отримає в нагороду 100 тисяч євро, які стануть основою бюджету для виступів у вищій юніорській лізі (тобто в ERC Junior U28 на техніці R5) в 2019 році . По-друге, у Миколи Грязіна (чемпіона в категорії ERC Junior U28) є навіть два варіанти отримання нагороди в наступному році – 100 тисяч євро для двох стартів в ERC або виступ на європейському етапі чемпіонату світу за кермом автомобіля WRC попереднього покоління (версія 2011-2016 років) . Здається, у другого варіанту більше шансів – адже у Миколи вже є досвід виступів в ERC на R5, тому варіант «навчального» старту на техніці вищого класу виглядає перспективнішим. Що ще з основних заліків залишається? Перспективи ERC-2 виглядають зовсім сумно – учасників все менше, частина з них вже намагаються скоріше перейти на R5 (як це зробив угорець Тібор Ерді, чемпіон серійної категорії 2017-2018 років). Часом таке враження, що ERC-2 може врятувати хіба тільки дозвіл FIA на застосування техніки Proto…

До недавнього часу можна було розглядати численні варіанти, що в 2019 році в ERC продовжать боротьбу Олексій Лукьянюк і Бруно Магальяйнш, до яких підтягнуться Микола Грязін і Кріс Інгрем (британець справді непогано провів цей сезон). Додамо до цієї компанії Фабіана Крайма – хай німець і не стрибнув вище голови, але виступає досить стабільно і вже має призові місця. Питання лише в тому, чи побажає зараз Skoda Auto Deutschland продовжити свою програму з Краймом? Але саме зараз чемпіонат Європи отримав серйозний удар з боку FIA, яка кілька днів тому розділила WRC-2 на два окремих чемпіонати – WRC-2 Pro (для заводських команд) і WRC-2 (для всіх приватних команд). Складно передбачити, скільки команд кинуться в WRC-2, де у них нарешті з’являється реальний шанс поборотися за призові місця, не потрапивши при цьому під «каток» Skoda Motorsport або Citroen Racing… Принаймні, вибір буде непростим – від шести до восьми етапів в ERC або все ж п’ять-шість раундів у WRC-2 (особливо якщо обмежитися виступами в Європі)? Як би не вийшло, що WRC-2 швидко перетвориться на «відкритий» чемпіонат Європи, тільки з виїздами до Латинської Америки…

Чемпіонат Європи, абсолют
1. Лукьянюк (RUS) – 150
2. Грязін (RUS) – 129
3. Магальяйнш (P) – 115
4. Крайм (D) – 101
5. Інгрем (GB) – 90
6. Херціг (H) – 63

Залік ERC Junior U28
1. Грязін (RUS) – 154 (169)
2. Інгрем (GB) – 126 (151)
3. Крайм (D) – 122 (160)

Залік ERC Junior U27
1. Сескс (LV) – 136 (162)
2. Крістенссон (S) – 131 (150)
3. Льярена (E) – 97

Залік ERC-3
1. Сескс (LV) – 157
2. Кристенссон (S) – 145
3. Льярена (E) – 96

Залік ERC-2
1. Ерді (H) – 155 (157)
2. Ременнік (RUS) – 128 (153)
3. Алонсо (RA) – 72

Залік ERC Ladies
1. Фалькон (E) – 290 (335)
2. Маннінгс (GB) – 280 (448)
3. Молінаро (I) – 37

Залік ERC Team
1. ADAC Opel Rallye Junior Team – 209
2. Saintéloc Junior Team – 156 (168)
3. Russian Performance Motorosport – 110

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Opel Motorsport

18-10-2018 4839
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца