Дуже повільний старт R4

Історія нової концепції класу R4 (відповідно до якої автомобіль повинен бути вже не «накачаною» машиною групи N, як це було раніше, а «спрощену», стандартизовану версію R5, з купою універсальних вузлів, серед яких і двигун) явно затягнулася… Шум піднявся ще пару років назад, коли відома компанія ORECA виграла конкурс FIA на розробку і виробництво спеціального кіта для перебудови практично будь-якої машини в бойовий автомобіль класу R4. Сама ідея нового класу R4 виглядала досить привабливою – тим більше, що така концепція початку досить швидко поширювалася по світу і Європі (аргентинський Maxi Rally, азіатсько-тихоокеанський AP4, іспанська N5)… Але якщо на місцях (Аргентина, Іспанія, Нова Зеландія, Австралія) справа так чи інакше просувається, то проект міжнародного R4 різко гальмує – клієнти все одно не надто прагнуть купувати кіт-набір R4 (навіть після зниження ціни майже на 20%). У підсумку, за рік ми побачили тільки два старти ореківського прототипу Toyota Etios R4 – як нуля на торішньому Rallye du Var (зі Стефаном Сарразеном) і на одному з етапів гравійного чемпіонату Іспанії (британець Осіан Прайс фінішував другим)…

Про повню відсутність інтересу до R4 говорити поки ще рано, але все одно повідомлень про те, що хтось десь придбав у ORECA готовий прототип або займається підготовкою машини своїми силами (тобто купив кіт R4 і почав перебудову автомобіля) – дуже і дуже небагато. Кілька місяців тому «пробігали» повідомлення, що одна з іспанських команд планує підготовку Dacia Sandero R4, але потім настала повна тиша. Є і більш конкретні новини – наприклад, команда Milano Racing (базується лише в 40 км від технічного центру ORECA, зазвичай працює з різноманітною технікою італійських марок) зараз веде роботи над прототипом MR 500X R4 (на базі моделі Fiat 500X) і вже через пару-трійку місяців виведе його на трасу. Поляки теж начебто зацікавилися – варшавська фірма Evolve Motorsport зараз готує прототип Mini Cooper R4, який в наступному році вирушить до Фінляндії. Але якщо брати всю Європу в цілому, то доводиться визнати – інтерес до R4 дійсно невеликий… Може, допуск автомобілів R4 в залік категорії ERC-2 в 2019 році зможе хоч якось пожвавити ситуацію?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото rally.it, Milano Racing

09-12-2018 11775
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца