«Дакар»-2022: мотоцикли і квадроцикли

Напевно, підготовка до нинішнього «Дакару» виявилася навіть набагато більш непередбачуваною та складною, ніж рік тому – фактично списки учасників у всіх категоріях були остаточно сформовані в останній момент, лише за день до старту марафону. Принаймні останні два тижні були вщерть переповнені новинами про постійні зміни як у списках учасників (частина з них так і не отримали можливості виступити на «Дакарі»-2022, причому переважно через те, що в останній момент перед стартом отримали позитивний результат тесту на коронавірус), так і у складах команд, яким часом вдавалося в останній момент терміново знайти заміну своїм пілотам та штурманам… Таким чином, якісь прогнози можна було зробити лише 1 січня 2022 року, тобто після публікації остаточного списку учасників «Дакару»-2022 та короткого (тільки 19 км) прологу, який відбувся на довгому шляху зі Джідди до Хаїля (понад шістсот кілометрів загальної дистанції)… Як завжди, найпершими до поля зору потрапили учасники відразу двох заліків – тобто мотоциклів та квадроциклів.

У мотоциклістів все йде до чергового протистояння Давида та Голіафа, тобто нечисленної команди Monster Energy Honda Team 2022 (чотири пілоти) та колоса концерну КТМ, який зараз представлений заводськими командами трьох марок (Red Bull KTM Factory Team, Gas Gas Factory Team, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing). Хондівці втратили свого торішнього переможця (аргентинець Кевін Бенавідес перейшов у КТМ), але натомість отримали досвідченого чилійця Пабло Квінтанілью, компанію якому склали старожили японської марки – американець Ріккі Брейбек, чилієць Хосе Ігнасіо Корнехо, іспанець Хоан Барреда Борт. Як завжди, найсильніший склад зібрав Red Bull KTM Factory Team, який складається з переможців «Дакарів» минулих років – аргентинця Кевіна Бенавідеса, австралійця Тобі Прайса й австрійця Маттіаса Валькнера. Цікаво, що іспанська марка Gas Gas зараз явно вийшла на друге місце у внутрішній ієрархії концерну КТМ – у її складі такі швидкі пілоти, як британець Сем Сандерленд та австралієць Деніел Сандерс. Натомість Husqvarna без Квінтанільї виглядає досить скромно – аргентинець Лусіано Бенавідес й американець Скайлер Хауіс…

«Третьою силою» у битві мотоциклістів досі залишається Monster Energy Yamaha Rally Team, яка не припиняє своїх спроб нарешті повернутися до компанії грандів і дотягнутися як мінімум до місця в Топ-5 – востаннє це сталося ще у 2017 році, коли Адрієн ван Беверен фінішував четвертим. А на подіумі ямахівців не бачили ще з 2014 року – тоді відзначився Олів’є Пен (третє місце). У її складі цього року лише три пілоти – ботсванець Росс Бранч, американець Ендрю Шорт, француз Адрієн ван Беверен. Команда Sherco TVS Rally Factory також виставила трьох пілотів – іспанця Лоренсо Сантоліно (головна надія марки на місце в Топ-10), португалець Руй Гонзалвіш, індієць Харіт Ноа Койта Вееттіл… Непрості часи зараз переживає Hero Motosports Team Rally, який зміг виставити лише двох – південноафриканця Аарона Маре (в останній момент замінив травмованого аргентинця Франко Каймі) та португальця Жуакіна Родрігеша. В чергове доводиться констатувати очевидний факт – концерн KTM зараз перетворився на монополіста у категорії мотоциклів… Цього року у мотозаліку «Дакару» на техніці марок КТМ, Husqvarna та Gas Gas стартували 118 учасників зі 144 (або 81,9%)!

У заліку квадроциклів поки зберігається відносно стабільна картина – після стрімкого переїзду у 2020 році «Дакару» з Південної Америки до Саудівської Аравії на старт марафону виходять в середньому близько двох десятків учасників. Загалом триває протистояння латиноамериканців (які понад десять років домінували в цій категорії) та європейців… З одного боку барикад можна побачити аргентинців Мануеля Андухара та Пабло Копетті (щоправда, останній з минулого року виступає вже під прапором США), чилійця Джованні Енріко, парагвайця Нельсона Аугусто Санабрію, а з іншого – поляка Каміля Вісьнєвского, чеха Томаша Кубієну, французів Александра Жіру та Себастьєна Суде. Приблизно так і виглядає перелік основних претендентів на подіум «Дакару»-2022 – звичайно, якщо раптом не «вистрілить» хтось із новачків. І вже помітно, що у цій категорії пілоти остаточно віддали перевагу легкій техніці зі приводом на задні колеса, тобто на різноманітні версії Yamaha Raptor із 700-кубовими двигунами. На важкі й не надто маневрові повнопривідні квадроцикли (на зразок Can-Am Renegade) попиту практично немає – цього року на них стартують лише два учасники.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, Gas Gas, Honda, Yamaha

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

02-01-2022 10104
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца