«Дакар»-2022, день 7-8: мотоцикли і квадроцикли

Як правило, на більшості «Дакарів», де б вони не відбувалися, регулярно спрацьовує принцип – незалежно від того, наскільки складною виявилася перша половина марафону, пізніше рівень складності змагання все одно стрімко підвищується. Все ж протягом тижня накопичується колосальна втома як учасників, так і їхньої гоночної техніки – будь-якої миті цей фактор може «вилізти» і перекреслити майже всі зусилля… І навіть день відпочинку не гарантує, що всі проблеми вдасться заздалегідь виявити та усунути. І нинішній «Дакар»-2022 не став винятком – два етапи після дня відпочинку принесли чимало інцидентів і пригод, які різко «перетрусили» лідерів майже у всіх заліках… Напевно, найочевиднішим прикладом подібної тенденції стала втрата одного з головних претендентів на перемогу в заліку мотоциклів – австралієць Деніел Сандерс з GasGas Factory Team (після першої половини «Дакару» тримався третім у загальному заліку з відставанням 5.35 від лідера) на сьомому етапі вранці потрапив в аварію на дорожній секції, травмував плече та не зміг вийти на старт допу.

Взагалі-то на сьомому та восьмому етапах не обійшлося без чималого шарварку в мотозаліку, коли Топ-10 стрімко «перетасувало» двічі поспіль. Досить лише поглянути, як протягом двох днів стрімко змінювалася картина в мотозаліку… Сем Сандерленд (GasGas) спочатку стрімко провалився з першого на четверте місце, після чого негайно повернувся на позицію лідера. Ямахівець Адрієн ван Беверен продемонстрував ефектні «вихиляси» за маршрутом четверта-перша-третя позиція. Щось подібне продемонстрував і аргентинець Кевін Бенавідес (KTM) – торішній переможець «Дакара» стрімко «катапультувався» з восьмого на третє місце, але вже наступного дня знайшов себе лише на шостій позиції… Після таких стрімких «гойдалок» в інтервалі п’ять з половиною хвилин тримаються чотири головних претенденти на перемогу, які представляють різні марки (Сандерленд зі GasGas, Валькнер зі KTM, Ван Беверен зі Yamaha і Пабло Квінтанілья з Honda). Плюс до битви цього квартету будь-якої миті можуть запекло «вдертися» Барреда (Honda) і Бенавідес (KTM), оскільки їхнє відставання від лідерів становить лише десять хвилин. Продовжує інтригувати 20-річний дебютант «Дакара» Мейсон Крейм – американця хоч і постійно жбурляє вгору-вниз, але він знову «зачепився» за місце в Топ-10.

Пілоти квадроциклів зараз вже переважно воюють із трасою та технічними проблемами, ніж між собою – сьогодні з боротьби за подіум вибув Олександр Максимов, який довго й старанно тримався на третій позиції (пошкодження картера двигуна, витік мастила). У тривалому протистоянні Олександра Жіру та Пабло Копетті теж намітився суттєвий перелом – француз протягом двох днів різко пішов у відрив і збільшив свою перевагу над аргентинцем-американцем зі п’яти хвилин до цілих півгодини. На третю позицію піднявся поляк Каміль Вісьнєвскі, але його відставання від лідера вже перевищує дві години… Однак було б величезною помилкою вважати, що зараз вже визначилися призери «Дакара»-2022 у заліку квадроциклів. Досить згадати, як рік тому аргентинець Ніколас Кавільяссо (переможець марафону 2019 року) після першої половини дистанції лідирував із півгодинним відривом, але втратив усе відразу після дня відпочинку. У нинішнього лідера Жіру теж є дуже болісний досвід на торішньому марафоні – він вибув із боротьби на передостанньому етапі, причому на той момент йшов другим у своїй категорії… То француз точно не поспішає заздалегідь святкувати свою перемогу!

Мотоцикли, після восьми днів
1. Сандерленд (GB, KTM 450 Rally Factory Replica) 27:38.52
2. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) +3.45
3. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +4.43
4. Квінтанілья (RCH, Honda CRF 450 Rally) +5.30
5. Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +14.38
6. Бенавідес К. (RA, KTM 450 Rally Factory Replica) +14.47
7. Сантоліно (E, Sherco 450 RTR) +21.09
8. Світко (SK, KTM 450 Rally Factory Replica) +26.51
9. Прайс (AUS, KTM 450 Rally Factory Replica) +32.30
10. Клейн (USA, KTM 450 Rally Replica) +35.26

Квадроцикли, після восьми днів
1. Жіру (F, Yamaha YFZ 700) 34:41.02
2. Копетті (USA, Yamaha Raptor 700) +30.47
3. Висьнєвскі (PL, Yamaha Raptor 700) +2:12.11
4. Морено (RA, Yamaha Raptor 700) +2:35.53
5. Тума (CZ, Yamaha RR700) +6:15.26

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Gas Gas, Yamaha, automundo.com.ar

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

10-01-2022 22596
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца