«Дакар»-2022, день 0-6: мотоцикли і квадроцикли

Старт нинішнього «Дакара» вийшов досить специфічним, коли в центрі уваги набагато частіше виявлялися різні інциденти, ніж боротьба за перемогу чи подіуми – причому почалося все ще за пару днів до початку змагань, коли вибухнула вантажівка сервісу команди Sodicars Racing, а її пілот Філіпп Бутрон (мав стартувати на Sodicar Buggy) отримав серйозні травми ніг. Вистачало й інших подій – аварії та зіткнення на трасі (в цьому плані особливо «відзначився» Гініель де Вільєрс зі Toyota Gazoo Racing SA), екстремальні погодні умови (через невелику повінь довелося навіть перенести бівуак після другої спецділянки та відмовитися від здвоєного марафонського етапу), «перевантаження» всієї інфраструктури (на п’ятому допі був зупинений канал мотоциклістів, квадроциклістів та учасників Dakar Classic, оскільки через велику кількість інцидентів не вистачало запасу медичних гелікоптерів)… До цього можна додати історію з карколомною навігацією на першому ж на повноцінному етапі 2 січня, коли чимало учасників або «нахапали» по 15 хвилин штрафів за пропущену контрольну точку, або взагалі годину-півтори кружляли в пустелі у пошуках істинного шляху.

У заліку мотоциклів всі чекали на грандіозну битву між Honda, яка досить сенсаційно виграла два попередніх «Дакари», та «триєдиною» армадою KTM (була представлена марками KTM, GasGas і Husqvarna). Проте хондівці цього разу майже одразу втратили ініціативу – всіх чотирьох пілотів постійно «жбурляло» вгору-вниз, тільки Пабло Квінтанільї (новачку команди) вдавалося весь тиждень стабільно триматися у Топ-10, завдяки чому чилієць завершив першу половину «Дакару» на п’ятому місці. У підсумку шальки терезів продовжують невблаганно схилятися на користь представників концерну КТМ, які акуратно «протиснулися» у Топ-3 – на першій та третій позиціях тримаються представники GasGas Сем Сандерленд і Деніел Сандерс, а другим йде КТМ-івець Маттіас Валькнер… Втім, зараз не намагаються якось маскувати заводські мотоцикли KTM під GasGas (у Husqvarna хоча б є більш-менш власні конструкції) – у протоколах чітко значиться, що гасгасівці Сандерленд і Сандерс виступають на KTM 450 Rally Factory Replica. До речі, після відходу Пабло Квінтанільї команда Husqvarna сильно «поблякла» і швидко вийшла з боротьби за вищі місця – Скайлер Хауїз непогано стартував, але пізніше вибув після важкого падіння, а Лусіано Бенавідес поки що йде лише 17-м.

Трохи здивував не надто впевнений виступ двох грандів зі Red Bull KTM Factory Team – Кевін Бенавідес (торішній тріумфатор «Дакару») весь час тримається в районі восьмого-десятого місць, а Тобі Прайс з чималими труднощами наблизитися до Топ-10. Як складаються справи в інших командах? У Yamaha начебто з’явився шанс нарешті перервати свою чорну смугу на «Дакарах», навіть попри втрату Росса Бранча (пілот з Ботсвани на шостому етапі впав на перших кілометрах допа) – Адрієн ван Беверен якийсь час був третім, але зараз його неухильно «відсунули» вже на четверту позицію. У Sherco все тримається виключно на Лоренсо Сантоліні – іспанець завзято чіпляється за місце у середині Топ-10 (інші пілоти команди виявилися далеко позаду). Є ще індійська Hero, але після одного-єдиного яскравого спалаху (Жуакін Родрігеш раптово виграв третій етап) вона швидко «випала» з групи лідерів… Зараз ще цікаво спостерігати за 20-річним американцем Мейсоном Креймом із напівзаводської BAS Dakar KTM Racing Team – дебютант встиг відзначитися фінішем у трійці найшвидших і зараз «зачепився» за місце у Топ-10. Поки що помітно, що досвіду не вистачає (особливо коли стартує одним з перших і тягне за собою чималий «хвіст» суперників), але його швидкість дійсно вражає.

У квадроциклістів поки що настала повна ясність лише в одному питанні – цього року «Дакар» однозначно отримає нового переможця у цій категорії. Торішній тріумфатор аргентинець Мануель Андухар виграв пролог і дві спецділянки, але на шостому етапі потрапив у серйозну аварію – пілот не постраждав, однак його Yamaha YFM 700R відновленню не підлягає… З інших подій запам’яталася стрімка (на жаль, недовга) атака Лайсвідаса Канцюса – литовець виграв перший етап і лідирував два дні, але потім вибув після аварії. Тепер головними фаворитами у битві за перемогу стали два ветерани заліку квадроциклів – француз Александр Жіру (найвище досягнення четверте місце у 2019 році) та аргентинець-американець Пабло Копетті (два фініші на третьому місці, у 2017 та 2021 роках), яких на півшляху поділяють менше ніж п’ять хвилин. Однак в цю битву лідерів постійно намагається встрявати дебютант «Дакару» Олександр Максимов – навіть з 21 хвилиною штрафу він впевнено тримається на третій позиції плюс встиг виграти доп. А ще на четвертому місці тримається досить швидкий і досвідчений поляк Каміль Вісьнєвскі, але зараз його відставання становить уже півтори години.

Мотоцикли, після шести днів
1. Сандерленд (GB, KTM 450 Rally Factory Replica) 19:55.59
2. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) +2.39
3. Сандерс (AUS, KTM 450 Rally Factory Replica) +5.35
4. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +7.43
5. Квінтанілья (RCH, Honda CRF 450 Rally) +17.44
6. Сантоліно (E, Sherco 450 RTR) +18.22
7. Світко (SK, KTM 450 Rally Factory Replica) +24.29
8. Бенавідес К. (RA, KTM 450 Rally Factory Replica) +24.56
9. Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +25.59
10. Клейн (USA, KTM 450 Rally Replica) +37.08

Квадроцикли, після шести днів
1. Жіру (F, Yamaha YFZ 700) 25:18.29
2. Копетті (USA, Yamaha Raptor 700) +4.52
3. Максимов (RUS, Yamaha YFM 700R) +36.15
4. Вісьнєвскі (PL, Yamaha Raptor 700) +1:32.33
5. Морено (RA, Yamaha Raptor 700) +1:49.18

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Gas Gas, KTM, Honda, asnmp.com

Новости и комментарии с “Дакара”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

08-01-2022 8965
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца