«Дакар»-2022, день 0-6: автомобілі

Події в автомобільній категорії насамперед мали дати відповідь на одне ключове питання – наскільки успішно команди перебудувалися під вимоги нової категорії Т1+? Чи не вийде так, що перевірена роками традиційна техніка Т1 (насамперед Mini JCW Buggy, Mini JCW Rally, а також багі Peugeot 2008/3008 DKR, Optimus MD Rallye, Century CR6) може вийти на перші ролі просто завдяки своїй надійності? Досить швидко з’ясувалося, що насправді серйозних проблем з надійністю у нових Т1+ поки не спостерігається (якщо не брати до уваги постійних неприємностей в експериментальних гібридних Audi RS Q e-tron) – протягом усього тижня лише одного разу екіпажу на техніці попереднього покоління вдалося пробитися до Топ-3, коли на короткому 19-кілометровому пролозі південноафриканець Брайан Барагванат на багі Century CR6 показав третій час… Особливо цікаво стежити за темпом клієнтських Toyota Hilux Overdrive T1+ (глибока модернізація попередніх Hilux Overdrive T1 зі п’ятилітровим атмосферним V8), коли відразу два екіпажі на них успішно заїхали до Топ-5 – все ж тестові старти на етапах Кубка світу так і не показали реальні можливості нових прототипів.

За підсумками першої половини «Дакара»-2022 поки що залишається відзначити помітну перевагу на боці Toyota – і новітні заводські Toyota GR DKR Hilux T1+ (з 3,5-літровим турбомотором V6), і клієнтські Toyota Hilux Overdrive T1+ (зі звичними атмосферними V8 5,0 л ) зазвичай демонструють відмінну швидкість та надійність. Результат наочний – після прологу та шести спецділянок у Топ-5 розташувалися по два екіпажі на Toyota GR DKR Hilux T1+ та Toyota Hilux Overdrive T1+. Причому перевага Нассера Аль-Аттії дійсно справляє враження – не так часто буває, щоб на половині дистанції відрив лідера становив майже 50 хвилин! Проте не обійшлося без чималої «ложки дьогтю», оскільки тойотівці зараз лідирують не лише у загальному заліку марафону, а й у неофіційній номінації «Створення скандалів на трасі та поза нею»… Досить згадати історію з Аль-Аттією, який проїхав другий етап із відключеним реєстратором даних (включаючи інформацію про тиск турбонаддуву). Команді Toyota Gazoo Racing SA та катарцю справді шалено пощастило – бо судді обмежилися штрафом у 5000 євро та відкладеною дискваліфікацією Аль-Аттії до 14 січня (простіше кажучи, якщо до фінішу «Дакара» таке неподобство повториться, то Нассера автоматично знімають зі змагання).

Але з усіх тойотівців особливо «відзначився» Гініель де Вільєрс, який два дні поспіль потрапляв у серйозні інциденти з мотоциклістами – на першому етапі він збив чилійця Сесара Сумарана (на щастя, все сталося на невисокій швидкості), а на наступному допі під час форсування дюни «проїхався» по мотоциклу марокканця Мохамедсайда Аулада Алі (гонщик після свого падіння встиг відбігти убік). При цьому в обох випадках південноафриканець не зупинився для оцінки ситуації та надання можливої допомоги потерпілому… За перший інцидент де Вільєрс отримав п’ять хвилин штрафу, а за другий судді стрімко додали ще п’ять годин. Але пізніше більший штраф було скасовано – команда довела, що інциденту неможливо було уникнути, оскільки між подачею сигналу тривоги Sentinel та зіткненням минули буквально кілька секунд. Ця історія викликала неоднозначну реакцію, від спокою до різкого неприйняття – якоїсь спільної одностайної оцінки не було. Але, навіть не заглиблюючись у нетрі спортивної юриспруденції, доводиться визнати – заводським командам зазвичай часто прощають те, за що «приватник» отримав би миттєву дискваліфікацію… Доведено недавніми епізодами в чемпіонаті світу з ралі, коли топ-команди були покарані лише грошовими штрафами або відкладеними дискваліфікаціями за порушення, які тягнули на чималу пеналізацію чи навіть зняття.

Проте повернемося до ситуації у загальному заліку, де поступово у всіх складається наступне питання – а хто може зараз поборотися з тойотівцями за перемогу? Поки залишається покладати надії на Bahrain Raid Xtreme (BRX), чиї оновлені Prodrive BRX Hunter T1+ періодично демонструють відмінну швидкість – Себастьян Льоб воює за подіум з тойотівцями Язідом Аль-Раджі та Гініелем де Вільєрсом, а Орландо Терранова вийшов на восьму позицію (обидва екіпажі BRX встигли виграти по спецділянці). А ось Хоан Нані Рома вже поза грою – переворот на четвертому етапі, пошкодження машини, чималі втрати часу плюс 30 годин «баласту»… Тим часом нова топ-команда, тобто Audi Q Motorsport, все ж змусила всіх уважніше придивитися до її результатів – навіть серія проблем з технікою (в основному з підвіскою, особливо у Стефана Петеранселя) та навігацією (коштували Карлосу Сайнсу та Маттіасу Екстрему півтори-дві години відставання) не змогли приховати високого потенціалу гібридних «теплотягів» Audi RS Q e-tron. Все ж таки на їхньому рахунку вже є виграна спецділянка (Карлос Сайнс на третьому етапі) та п’ять фінішів у Топ-3! Вже зараз слід бути готовим до того, що Audi Q Motorsport цілком здатна за рік-два стати першим в історії «гібридним» переможцем «Дакара».

Попри помітну перевагу нової техніки Т1+ (причому як заводської, так і клієнтської на кшталт Toyota Hilux Overdrive T1+ або Ford Raptor RS CC T1+ Мартіна Прокопа), приватники на перевірених прототипах Т1 не збираються здаватися – одразу три з них тримаються у Топ-10 (Якуб Пшигоньскі й Себастьян Альперн на Mini JCW Buggy плюс Володимир Васільєв на BMW X5 CC). Якщо ж трохи відірватися від подій на вищому рівні й уважно придивитися до другого десятка, то можна роздивитися досить цікаву картину – на позиціях з 11-ї по 20-у можна побачити відразу сім екіпажів на задньопривідних багі (з них чотири Century CR6, два Optimus MD Rallye, один Peugeot 3008 DKR)! І у всієї цієї компанії є реальний шанс за нагоди акуратно «пролізти» у Топ-10 – особливо якщо у групі лідерів події раптом вийдуть з-під контролю. Крім того, угруповання багі трохи «розбавили» три повнопривідні учасники – литовець Вайдотас Жала на Mini JCW Rally має намір покращити свій особистий рекорд на «Дакарах» (12-е місце у 2019 році), швед Маттіас Екстрьом за кермом Audi RS Q e-tron націлений принести «Чотирьом кільцям» фініш у Топ-10 у дебютному старті, південноафриканець Шамір Варіава на заводському Toyota GR DKR Hilux T1+ весь тиждень дуже акуратно, крок за кроком, підіймається у турнірній таблиці… Тому на спокійне життя у найближчий тиждень у заліку автомобілів не варто чекати.

Автомобілі, після шести днів
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/AND, Toyota GR DKR Hilux T1+) 20:37.24
2. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive T1+) +48.54
3. Льоб/Люркуен (F, Prodrive BRX Hunter T1+) +50.25
4. Де Вільєрс/Мерфі (ZA, Toyota GR DKR Hilux T1+) +51.56
5. Альварес/Монлеон (RA, Toyota Hilux Overdrive T1+) +1:06.58
6. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +1:16.25
7. Васільєв/Уперенко (RUS, BMW X5 CC) +1:22.08
8. Терранова/Оліверас (E, Prodrive BRX Hunter T1+) +1:24.00
9. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC T1+) +1:30.30
10. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +1:42.25

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото eurol.com, A.S.O./J.Delfosse/DPPI, Red Bull Content Pool, AFP, X-raid

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

08-01-2022 55547
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца