«Дакар»-2022: автомобілі

Будь-які зміни у технічному регламенті майже завжди призводять до чималої метушні, після чого може значно змінитися співвідношення сил у тій чи іншій категорії. Але хаос у заліку автомобілів, який запанував після стрімкого «вкидання» відразу двох нових категорій, тобто Т1+ (радикальне оновлення звичної техніки Т1 фактично до рівня повнопривідних багі) та T1-E (прототипи з гібридними установками), таки б’є всі рекорди з розгардіяшу – адже до самого старту «Дакару»-2022 майже ні в кого не було навіть приблизного уявлення про можливості нової техніки… Хтось негайно кинувся готувати майже з нуля прототипи Т1+ (тобто Toyota Gazoo Racing SA та Prodrive BRX), в Overdrive Racing взялися «оновлювати» звичні Toyota Hilux Overdrive групи Т1 зі традиційними атмосферними двигунами V8 до рівня Т1+, а нова команда Audi Q Motorsport же повністю зосередилася на проекті гібридних «теплотягів» Audi RS Q e-tron. На цьому тлі тільки X-raid вирішив не надто поспішати з великими «революціями», а спокійно працює з поточними клієнтськими програмами – причому зі звичними задньопривідними Mini JCW Buggy та повнопривідними Mini JCW Rally «звичайної» групи Т1.

Поки що головними фаворитами в автомобільній категорії вважаються Toyota Gazoo Racing SA та Prodrive BRX, які хоч і запропонували нові прототипи Toyota GR DKR Hilux T1+ (практично стовідсоткове оновлення, аж до заміни попереднього п’ятилітрового «атмосферника» V8 на бензиновий 3,5-літровий турбомотор V6) і Prodrive BRX Hunter T1+ (навколо перевіреного турбодвигуна Ford Ecoboost V6 заново спроектували нове шасі), не змінили своєї загальної технічної концепції. Залишається відкритим лише одне питання – чи зуміли команди на численних закритих тестах досягти необхідного рівня надійності? Якщо ж говорити про склади цієї пари фаворитів, то деяка перевага у тойотівців – у них є Нассер Аль-Аттія (три перемоги на «Дакарах», п’ять Кубків світу з ралі-рейдів) та надстабільний Гініель де Вільєрс (перемога та сім подіумів на «Дакарах», жодного сходу в цьому марафоні, у 18 стартах здобув 17 фінішів у Топ-10), до яких приєдналися Хенк Латеган та Шамір Варіава. Але й Prodrive має свої козирі – Хоана Нані Рому, Себастьяна Льоба, Орландо Терранову ніяк не назвеш новачками «Дакарів» (в них теж є перемоги, подіуми та чимало виграних етапів)… Поки що певний успіх на боці Toyota Gazoo Racing SA – Аль-Аттія зараз лідирує після прологу та першої спецділянки.

Якщо ж говорити про Audi Q Motorsport, то навіть із її першокласним складом (Стефан Петерансель, Карлос Сайнс, Маттіас Екстрьом) вона все ж залишається абсолютно невідомою величиною – ніхто не може сказати, наскільки успішною виявиться концепція гібридної силової установки, коли турбомотор об’ємом 1,8 літра працює виключно на заряджання акумулятора та привід електромоторів. В принципі, у минулому вже були подібні приватні проекти (на зразок латвійського OSCar eO, який виступав на «Дакарі»-2012 та Africa EcoRace у 2013 році), але вперше подібну програму мають намір реалізувати на рівні заводської команди. І жодні тести не замінять повноцінного бойового досвіду, який у випадку Audi RS Q e-tron поки що дорівнює нулю. Перші складнощі не змусили на себе чекати – на першому великому етапі Петерансель змушений був зупинитися, а Екстрьом із Сайнсом програють понад півтори-дві години… Вже зараз можна визнати – цього року Audi Q Motorsport точно не є фаворитом автомобільного заліку. Буде великий тест на витривалість та пошуки всіх слабких місць у конструкції «теплотягів», тому навіть фініш у Топ-10 повинен стати справжнім успіхом. Згадаймо, у минулому Peugeot 2008 DKR і Mini JCW Buggy теж не змогли стрімко «злетіти» на першому ж «Дакарі».

Зараз особливо цікаво спостерігати за приватними та клієнтськими командами, які здебільшого або вирішили зробити ставку на перевірені рішення (насамперед це X-raid Team зі своїми Mini JCW Buggy та Mini JCW Rally), або вибрали проміжний варіант (Overdrive Racing зі своєю модифікацією Toyota Hilux із рівня Т1 до Т1+). Трохи окремо стоїть чех Мартін Прокоп – єдиний приватний учасник, який не обмежився перебудовою свого звичного Ford Raptor RS CC, а ризикнув з нуля створити новий прототип, який повністю відповідає вимогам категорії Т1+ (роботи над ним завершилися менш ніж за пару тижнів до старту «Дакара»). До цієї компанії слід додати чимало досвідчених пілотів на різних екс-заводських багі – Халід Аль-Кассімі (Peugeot 3008 DKR), Сіріль Депре (Peugeot 3008 DKR), Матьє Серрадорі (Century CR6), Брайан Барагванат (Century CR6), Хань Вей (Buggy SMG HW2021)… Після суттєвого оновлення технічного регламенту на нинішньому «Дакарі» цілком може скластися така цікава ситуація, коли відданість перевіреній техніці плюс стабільність протягом усієї дистанції марафону можуть забезпечити таким «консерваторам» фініш мінімум у Топ-5.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото D.R., BRX, Q Motorsport, Facebook (Martin Prokop)

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

02-01-2022 23410
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца