«Дакар»-2022, автомобілі: «специфічний» тріумф Toyota

Ще кілька днів тому встигло скластися стійке враження, що в заліку автомобілів найцікавіші події повинні розгорнутися навіть не у трійці лідерів, а головним чином у боротьбі за решту місць у Топ-10… Саме так все і склалося – у битві за перемогу особливих сюрпризів не спостерігалося, лідер Нассер Аль-Аттія вирішив без особливої потреби не ризикувати (тим більш, на першій половині «Дакару» катарець швидко «настріляв» собі майже 50 хвилин відриву), потім віддав близько двадцяти хвилин Себастьяну Льобу та спокійно довів справу до переможного фінішу. І в цілому тойотівські екіпажі опинилися на висоті – Язід Аль-Раджі на клієнтській Toyota Hilux Overdrive T1+ (зі звичним атмосферним двигуном V8 5,0 л) майже весь час «провисів» на третій позиції й нарешті спомігся фінішувати на заповітному подіумі, Гініель де Вільєрс з різноманітними пригодами та проблемами завершив «Дакар» п’ятим. Персональна статистика південноафриканця вражає – 19 стартів на «Дакарах», 19 фінішів, з них 18 у Топ-10 та 14 у Топ-5 (включаючи перемогу та сім подіумів)! Проте картина тріумфу Toyota була досить помітно «попсована» різними скандалами – відкладена до фінішу дискваліфікація Аль-Аттії (за відключену систему запису даних), п’ять хвилин штрафу для нього ж (за не пристебнуті ремені), незрозуміла історія де Вільєрса з «наїздами» на мотоциклістів та скасованим штрафом у 5 годин…

Насправді порадувала своїх шанувальників нова команда Bahrain Raid Xtreme (BRX), якій вистачило тільки двох «Дакарів», щоб досягти суттєвих успіхів – якщо рік тому на дебютному старті Хоан Нані Рома фінішував за кермом Prodrive BRX Hunter п’ятим, то зараз Себастьян Льоб й Орландо Террранова на нових Hunter Т1+ завоювали другу та четверту позиції (для аргентинця цей поспіх став новим особистим рекордом). Щоправда, не обійшлося без пригод, коли екіпажі BRX раптом почали губити запасні колеса в пустелі – модернізована система кріплення в бічних нішах часом не витримувала навантажень… Тепер і для Toyota, і для Prodrive BRX настав час замислитися над подальшою модернізацією своїх прототипів Toyota GR DKR Hilux T1+ та Prodrive BRX Hunter T1+, бо Audi Q Motorsport неодноразово продемонструвала – вже через рік на «Дакарі» німецька команда зі своїми гібридними «теплотягами» Audi RS Q e-tron готова стати справжнім кошмаром для будь-якого суперника. Цифри кажуть за себе – попри всі технічні проблеми та окремі «дитячі хвороби», екіпажі Audi записали на свій рахунок чотири перемоги на етапах плюс ще десять разів фінішували у Топ-3. Маттіас Екстрьом завершив цей «Дакар» на дев’ятій позиції (з урахуванням того, що втратив півтори години через проблеми з навігацією), Карлос Сайнс зумів після стартового провалу прорватися з 47-го на 12-е місце!

Окремою подією стали успіхи приватних та напівзаводських екіпажів – адже у Топ-10 пробилися одразу п’ять таких учасників на чолі з Язідом Аль-Раджі з Overdrive Racing. Крім того, вболівальники цього року стали очевидцями справжньої «лебединої пісні» у виконанні класичних задньопривідних багі групи Т1 (з наступного року пілоти пріоритету вже не зможуть виступати на них) – три екіпажі на них зуміли завершити «Дакар» у десятці найшвидших! Як і очікувалося, відзначилися учасники на екс-заводських Mini JCW Buggy – поляк Якуб Пшигоньскі завоював шосту позицію, аргентинець Себастьян Альперн покращив особистий рекорд і дістався фінішу восьмим. А між ними «втиснувся» француз Матьє Серрадорі на ефектному багі Century CR6 – тепер на його рахунку вже два фініші у Топ-10 на цьому прототипі (у 2020 році він завоював восьме місце). Не обійшлося без невеличкого трилера на фінальному етапі, коли Володимир Васільєв зіткнувся з проблемами, фінішував на буксирі, втратив годину та ледве не вилетів зі Топ-10 (скотився з сьомого на десяте місце)… З цікавих подробиць – на цьому «Дакарі» лише двічі, на пролозі та фінальній спецділянці екіпаж на «звичайній» техніці категорії Т1 спромігся пролізти до компанії грандів на нових Т1+ і фінішувати в Топ-3. Причому в обох випадках відзначився південноафриканець Брайан Барагванат на Century CR6, який двічі став третім.

Автомобілі
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/AND, Toyota GR DKR Hilux T1+) 38:33.03
2. Льоб/Люркуен (F, Prodrive BRX Hunter T1+) +27.46
3. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive T1+) +1:01.13
4. Терранова/Оліверас (RA/E, Prodrive BRX Hunter T1+) +1:27.23
5. Де Вільєрс/Мерфі (ZA, Toyota GR DKR Hilux T1+) +1:41.48
6. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +1:53.06
7. Серрадорі/Мінодьє (F, Century CR6) +2:32.05
8. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +2:38.26
9. Екстрьом/Бергквіст (S, Audi RS Q e-tron) +2:42.11
10. Васільєв/Уперенко (RUS, BMW X5 CC) +3:02.21

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool, Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool, Mathieu Serradori Rallye

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

14-01-2022 34856
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца