«Дакар»-2021, вантажівки: «синє» чи «червоне»?

У вантажному заліку на «Дакарі» зараз залишилися тільки дві повноцінні заводські команди – KAMAZ-master і MAZ-SPORTauto, які зараз є беззаперечними фаворитами марафону. Тому нема нічого дивного в тому, що більшість прогнозів на «Дакар»-2021 зазвичай зводяться до розрахунку варіантів, скільки «синіх» (KAMAZ) і «червоних» (MAZ) машин буде цього разу на подіумі… В Європі концепція повністю заводських команд у вантажному заліку давно перестала бути актуальною – майже все роблять приватні команди, які самостійно здійснюють розробку та підготовку гоночних вантажівок. Якщо пощастить, вони можуть отримати фінансову або технічну підтримку з боку якихось виробників – найяскравішим прикладом була нідерландська Team de Rooy, яка в різні роки співпрацювала з марками DAF, GINAF й Iveco. Але зараз компанія де Роя остаточно вийшла з гри – «коронавірусна криза» сильно вдарила по Team de Rooy, а суперництво з KAMAZ-master і MAZ-SPORTauto вимагає все більше фінансів (а також повноцінної заводської підтримки з боку Iveco).

Так що список головних претендентів на подіум у вантажному заліку скласти нескладно – чотири екіпажі на KAMAZ 43509 (Андрія Каргінова, Антона Шібалова, Дмитра Сотнікова, Айрата Мардеєва) та два на MAZ 6440RR (Сергія Вязовіча, Олексія Вишневського). Якщо камазівці цього року все ж спромоглися виставити чотири екіпажі (що стало звичним явищем за останнє десятиріччя), то білоруська команда скоротила свій склад і зробила ставку на два нових капотних MAZ 6440RR… А ось перелік інших претендентів на подіум або місце в Топ-5 не надто великий – в першу чергу можна згадати тільки два чеських екіпажі, Алеша Лопрайса на Praga V4S DKR (з двигуном Iveco) і Мартіна Маціка на Iveco Powerstar, придбаному більше як рік тому у Team de Rooy. Але в обох чехів є одна істотна проблема – вони є «самотніми вовками-мисливцями», тобто не мають за спиною великої команди зі двох-трьох екіпажів. І в випадку будь-яких проблем (яких просто неможливо уникнути на трасах «Дакару») не буде кому їх підстрахувати – вони залишаться наодинці з цими клопотами.

Хто ще з учасників вантажної категорії може зараз опинитися в полі зору? По-перше, Riwald Dakar Team, яка другий рік поспіль виставить екіпаж Герта Хузінка на прототипі Renault C460 Hybrid з гібридною силовою установкою – на попередньому «Дакарі» він кілька разів зміг фінішувати на окремих етапах в Топ-10. Цікаво буде подивитися, чи вдалося голландцям досягти прогресу в розвитку цієї техніки… По-друге, є пара цікавих новин від Mammoet Rallysport, де досить несподівано відмовилися від капотного Renault Sherpa – тепер екіпаж Мартіна ван ден Брінка виступить на новому Renault C460. Крім того, команда вирішила працювати відразу зі двома різними марками – другий прототип створений на базі Volvo FMX (в цьому немає нічого дивного, бо Renault Truck входить до складу Volvo Group), пілотувати його буде Мітчел ван ден Брінк, син Мартіна. По-третє, зуміла здивувати ще одна нідерландська команда – Dakarspeed представила оновлений прототип на базі Scania Lonestar, який цього року отримав досить незвичну для гоночної вантажівки «ретро»-зовнішність.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Francois Flamand/DPPI, KAMAZ-master, Big Shock Racing

31-12-2020 4847
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца