«Дакар»-2021, день 3: мото та квади

Позаду пролог і три повноцінних етапу – протягом цих чотирьох днів учасники «Дакару»-2021 вже встигли подолати 1148 км допів в Аравійській пустелі (приблизно чверть від загальної бойової дистанції нинішнього марафону, яка налічує 4778 км). Все ж саудівська версія «Дакара» в одному відношенні вигідно відрізняється від його американського варіанту – не доводиться цілеспрямовано шукати маршрути в пустелі з пісками та дюнами… У Саудівській Аравії пустеля відразу зустрічає учасників з широко відкритими обіймами – пригоди на трасі гарантовані з перших же кілометрів марафону. І результати трьох перших повноцінних спецділянок відразу продемонстрували, що жодних потурань в дусі «поступово набрати темп, втягнутися в боротьбу» не буде! При цьому за три дні учасники вже встигли скуштувати майже всі фірмові «страви» пустелі – дюни, всі варіанти покриття (від м’якого піску до кам’яних розсипів), численні перешкоди на зразок пересохлих річищ… І вся ця розкішна картина якісно «приправлена» численними навігаційними пастками і загадками…

Найбільше здивувало, як мотоциклістів весь час стрімко жбурляє вгору-вниз – не було нічого схожого на ті традиційні «позиційні маневри» минулих років, коли група фаворитів не відпускає своїх суперників більше ніж на три-чотири хвилини. Цього разу весь час спостерігалися «гойдалки» в стилю «Сьогодні виграю 15 хвилин, завтра втрачу 20 хвилин. Або навпаки…»Досить поглянути, як «літають» вгору-вниз у загальному заліку два фаворити – Тобі Прайс зі КТМ (за чотири дні австралієць пройшов «ланцюжок» дев’ятий-перший-п’ятнадцятий-четвертий) і Ріккі Брейбек зі Honda, у якого «амплітуда» навіть більша (перший, потім двадцять четвертий, другий і тринадцятий)… Серйозно постраждали деякі заводські пілоти – Ендрю Шорт (Yamaha) зійшов після заправки його мотоцикла неякісним пальним (у бензині пізніше виявили чималу кількість води), Маттіас Валькнер (KTM) втратив дві години через пошкодження трансмісії. Зараз у трійці лідерів у загальному заліку йдуть відразу два представники напівзаводських команд – американець Скайлер Хоус (BAS Dakar KTM Racing Team) та француз Ксав’є де Сультре (HT Rally Raid Husqvarna Racing). Чекаємо на нові сюрпризи?

На відміну від мотоциклістів, у заліку квадроциклів поки триває якраз та сама традиційна позиційна боротьба, коли група фаворитів постійно підтримує високий темп і чекає, коли всі інші «втратять дихання» та почнуть поступово «відвалюватися»… Результат не забарився – сформувалася невелика група з чотирьох претендентів на перемогу, яка вже помітно випереджає решту суперників. Як завжди, темп в цій категорії задають латиноамериканці – аргентинці Ніколас Кавільяссо та Пабло Копетті, плюс чилієць Джованні Енріко, з якими продовжує змагатися француз Александр Жіру (весь цей квартет поки тримається в інтервалі менш ніж вісім хвилин). Всі інші помітно відстали – аргентинець Мануель Андухар, який йде на п’ятій позиції, програє лідеру вже півгодини. Але все ж не забуваємо, що це не коротка баха чи етап Кубка світу з ралі-рейдів, а марафон «Дакар», на якому учасники ледь подолали чверть дистанції – попереду ще дев’ять непередбачуваних днів!

Мотоцикли, після трьох днів
1. Хоус (USA, KTM 450 Rally) 12:04.48
2. Бенавідес К. (RA, Honda CRF 450 Rally) +0.33
3. Де Сультре (F, Husqvarna FR 450 Rally) +1.28
4. Прайс (AUS, KTM 450 Rally) +1.52
5. Сандерленд (GB, KTM 450 Rally) +5.27
6. Бранч (BW, Yamaha WR 450F) +7.14
7. Бенавідес Л. (RA, Husqvarna FR 450 Rally) +7.56
8. Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +9.02
9. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +9.09
10. Корнехо (RCH, Honda CRF 450 Rally) +9.24

Квадроцикли, після трьох днів
1. Енріко (RCH, Yamaha Raptor 700) 14:36.46
2. Жіру (F, Yamaha Raptor 700) +4.06
3. Кавільяссо (RA, Yamaha Raptor 700) +6.41
4. Копетті (RA, Yamaha Raptor 700) +7.50
5. Андухар (RA, Yamaha Raptor 700) +29.56

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото A.S.O., Prensa Rally Chile

05-01-2021 15272
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца