«Дакар»-2020, анонс: автомобілі (частина 2)

Крім визнаних фаворитів (тобто з основних складів Toyota Gazoo Racing та X-raid Team), завжди знайдуться мінімум десяток-півтора екіпажів з напівзаводських і приватних команд, які завжди готові вступити в бій за місця в Топ-10. Одним з таких «джокерів» вважається Хоан Нані Рома – за умови, що його прототип Borgward BX7 DKR Evo буде в стані змагатися з численними клієнтськими Mini (як у версії All4 Racing, так і JCW Rally) та Toyota Hilux Overdrive. Лідером напівзаводської команди Overdrive Racing зараз є саудівець Язід Аль-Раджі – за швидкістю він майже не поступається заводським пілотам і цілком спроможний поборотися не тільки за фініш в Топ-10, але й навіть за місце в п’ятірці найшвидших. Помітно, що за кількістю клієнтів марка Toyota суттєво випереджає своїх опонентів з X-raid – якщо на напівзаводських та приватних Mini стартують п’ять екіпажів (Володимира Васільєва, Дениса Кротова, Олександра Доросінського, Вайдотаса Жали та місцевого гранда Ясіра Сейдана), то на клієнтських Toyota Hilux всіх рівнів підготовки таких стартує ціла дюжина!

Не варто скидати з рахунків чеха Мартіна Прокопа на пікапі-прототипі Ford Raptor RS CC – все ж за своїми основними характеристиками цей автомобіль мало в чому поступається своїм «однокласникам» Toyota Hilux. На жаль, другий Ford Raptor RS CC від команди MP-Sports не з’явиться на старті – Мартін Коломи (десять стартів на «Дакарах» у вантажному заліку на Tatra) потрапив у важку аварію на шейкдауні й отримав травму спини. Є ще два представники марки Ford, які можуть часто потрапляти в поле зору – чех Мірослав Заплетал і Андрій Чередніков з Казахстану (обидва стартують на Ford F150 Evo). Не обійдеться також без екс-заводських багі Peugeot – представництво французької марки на нинішньому «Дакарі» хоч і суттєво скоротилося, але PH-Sport все одно зміг виставити два прототипи, Peugeot 3008 DKR для Халіда Аль-Кассімі з ОАЕ (для шейха це буде вже друга спроба підкорити траси марафону) та Peugeot 2008 DKR для француза П’єра Ляшома.

Останнім часом на «Дакарах» поступово набирали силу литовські екіпажі – зараз на старті з’являться п’ять представників цієї балтійської країни, три з яких вже встигли свого часу фінішувати в Топ-20 (Антанас Юкневічюс, Вайдотас Жала та Бенедіктас Ванагас). Цікаво, комусь з литовців в цьому році вдасться увійти в історію і фінішувати в Топ-10? Рік тому Ванагас зупинився буквально за півкроку від цієї мети – від десятого місця його відокремили всього лише п’ять секунд! Ще до старту нинішнього марафону все тріо Юкневічюс-Жала-Ванагас встигло не раз з’явитися в новинних стрічках – Вайдотас Жала змінив Toyota Hilux на Mini All4 Racing, Антанас Юкневічюс потрапив в аварію під час шейкдауна (на щастя, без серйозних наслідків для екіпажу і техніки). Але найбільші випробування випали на долю Бенедіктаса Ванагаса, який буквально за пару місяців до «Дакара» втратив спонсора і змушений був терміново шукати нових партнерів. Останнім штрихом в цьому хаосі стала термінова заміна штурмана – місце хворого поляка Себастьяна Розвадовского зайняв португалець Філіпе Палмейру… Будемо сподіватися, що всі неприємності Ванагас вже нарешті вичерпав.

Є ще одна деталь, яка заслуговує на увагу – схоже, що на «Дакар» нарешті почали повертатися традиційні приватні команди з різними багі. І мова йде не про когось на кшталт потужного PH-Sport з екс-заводськими Peugeot 2008/3008 DKR, а саме про ті команди минулого, які самі будують та обслуговують власні прототипи – такі, як Sodicars Racing (проекти BV2, BV6, BV8), SRT Racing (який виставив власний Buggy LCR30 для Жана Ремі Бергуньє та південноафриканський прототип Century CR6 для Матьє Серрадорі)… Але найпомітнішою подією цього «Дакару» стало повернення відомої французької команди Team MD Rally Sport, яка свого часу на кілька років перебралася до Africa ECO Race. Зараз французи не просто повернулися на маршрути «Дакара», але ще й навіть привезли невелику армаду – відразу шість екіпажів на Optimus MD Buggy! Плюс брати Тім і Том Коронель виступлять на оновленій версії свого великого баггі – Jefferies Dakar Rally “The Beast 3.0”.

Нагадав також про себе відомий французький пілот Ромен Дюма, який вже не раз стартував на «Дакарах» – його команда RD Limited вирішила самотужки розробляти та готувати багі для ралі-рейдів. І вже привезла на «Дакар» відразу два шасі, обидва під різними назвами – RD Limited DXX пілотує сам Ромен Дюма, а за кермо його «близнюка» Rebellion DXX сяде швейцарець Александр Пескі. Цікаво, якими будуть досягнення нових багі з п’ятилітровими двигунами Ford V8, які не встигли пройти випробування на якихось інших змаганнях? З інших подій – на «Дакар» знову почали підтягуватися екіпажі з Китаю. У цьому році їх налічується шість, половина з них стартують на різних багі – Хань Вей на HanWei Motorsport 2WD (на базі відомого шасі Buggy SMG), Цзінь Цзянь Юнь на Optimus MD Buggy та Чжун Лей на Sodicar Chevrolet BV2. Є й «український слід» – два штурмани, Віталій Євтехов і Дмитро Циро, стартують відповідно з Володимиром Васільєвим та Денисом Кротовим (обидва на Mini JCW Rally). До цієї компанії можна додати також британця Майкла Орра (штурмана Петера ван Меркстейна на Toyota Hilux), який в 1999 році став чемпіоном України з Василем Ростоцьким.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, Facebook (Martin Prokop), Agrorodeo Dakar, Twitter (Romain Dumas), Abu Dhabi Racing

04-01-2020 17339
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца