«Дакар»-2019, оцінка: автомобілі (частина 1)

Коли з арени миттєво зникає одна з найпотужніших команд (як це було недавно з VW в WRC), вся попередня картина і співвідношення сил миттєво летять кудись шкереберть. Виникає безліч нових питань, з яких можна виділити мінімум два головних – яка команда цього разу висунеться на позицію безумовного лідера (вибір наразі невеликий, Toyota або X-raid з Mini) і куди прилаштуються всі екіпажі попередньої команди-фаворита (тобто Peugeot Sport)? І якщо відповідь на друге питання з запропонованих була отримана досить давно, коли тріо з Карлоса Сайнса, Стефана Петеранселя і Сіріля Депре встало під прапори німецької команди X-raid (за найскромнішими оцінками, завдяки цьому переходу склад X-raid посилився мінімум вдвічі), то перше питання все ж залишиться відкритим як мінімум до «екватора» марафону. Або навіть до самого фінішу гонки, від чого нинішній «Дакар» (скорочений мало не в півтора рази і загнаний в рамки однієї країни) тільки виграє…

Першою в списку претендентів стоїть Toyota Gazoo Racing South Africa, яка рік тому на фініші «Дакара» взяла друге і третє місця, програвши лише Карлосу Сайнсу з Peugeot Sport. Основний склад з того часу аніскільки не змінився – ставку знову зробили на тріо, яке складається з катарца Нассера Аль-Аттії (дві перемоги, чотири подіуми), південноафриканця Гініеля де Вільєрса (фініш на всіх «Дакар», в яких брав участь, на його рахунку перемога і сім подіумів) і голландця Бернхарда Тен Брінке (не надто везучий, але все одно насправді швидкий пілот). Не дуже багато в порівнянні з тією армадою, яку виставив X-raid, але все ж у цього тойотівського тріо є дійсно непоганий шанс «проломити» шлях в лідери і нарешті принести японській марці першу перемогу на «Дакарі». Хоча трохи насторожують спогади про те, як Аль-Аттія навесні мучився з цілою серією технічних проблем на своїй Toyota Hilux і безнадійно програв Кубок світу… Але його осінній тріумф на Rallye du Maroc продемонстрував, що інженерам Toyota ніби вже вдалося як слід доопрацювати нинішню версію пікапа Hilux.

У X-raid ж вирішили зробити ставку і на кількість, і на якість – кинули в бій відразу вісім екіпажів, з яких відносним «середняком» можна вважати хіба тільки чилійця Бориса Гарафуліка. Решта імен учасників дуже навіть вражають – Стефан Петерансель, Карлос Сайнс, Сіріль Депре, Якуб Пшигоньскі, Хоан Нані Рома, Орландо Терранова, Язід Аль-Раджі… Плюс, як і рік тому, німецька команда має намір здійснити наступ наступати за двома напрямками одночасно – тобто як на перевірених і успішних повнопривідних Mini JCW Rally (п’ять машин), так і на Mini JCW Buggy (всі три прототипи поведуть в бій Петерансель, Сайнс і Депре, які за чотири роки виступів в Peugeot вже накопичили колосальний досвід з пілотування подібної техніки). Неважко помітити, що за своїм складом X-raid помітно перевершує опонентів з Toyota, але тепер багато що залежить від того, як проявлять себе модернізовані Mini JCW Buggy – рік тому вони виглядали дуже слабко. Однак тоді це був лише перший виступ цих машин (можна згадати, як Peugeot повністю «злив» свій перший «Дакар» з багі в 2015 році, але потім видав три перемоги поспіль), та й пілоти були зовсім не ті, що зараз…

Здавалося б, на цьому можна завершити перелік головних фаворитів в заліку автомобілів – інших заводських команд начебто не видно. Але насправді не все так просто… По-перше, є ще французька стайня PH Sport, яка фактично успадкувала майже всю ралі-рейдову програму Peugeot Sport, а також вже давно є «придворною» командою концерну PSA. У французів є два дуже сильних козиря – кілька заводських багі Peugeot 3008 DKR Maxi плюс такий унікальний пілот, як Себастьян Льоб (спину ельзасцю будуть прикривати Гаррі Хант і П’єр Ляшом). У Льоба зараз є відмінна можливість нарешті виграти «Дакар», та ще й у складі в складі «приватної» команди! І він, без сумнівів, постарається такого шансу не втратити… По-друге, не забуваємо про бельгійську Overdrive Racing – її статус приватної команди є чисто умовним, бо вона вже багато років є справжнім філіалом заводської команди Toyota. І серед її клієнтів можна знайти чимало цікавих екіпажів – Еріка ван Лона, Володимира Васільєва, Арона Домжали, Ронана Шабо… В найгіршому випадку, якщо ситуація в гонці дозволить, хтось з цієї компанії може цілком надати хоч якусь допомогу екіпажам Toyota Gazoo Racing SA.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Toyota, Twitter (Sébastien Loeb)

08-01-2019 17548
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца