«Дакар»-2019, авто/SSV, день 6: шлях через «жорна»

Ралі-рейди здатні дуже швидко відучити кого завгодно недооцінювати рівень складності того чи іншого спецділянки – і взагалі від зневажливого ставлення. Здавалося, позаду вже половина дистанції, «марафонська зв’язка», можна вже зовсім трішечки розслабитися і проїхати наступний етап – тим більше, на тлі всього маршруту «Дакара» доп довжиною 309 км не справляє сильного враження… Але це рівно до тих пір, поки не усвідомлюють рівень складності траси, коли треба не тільки летіти стрімголов кудись і десь на відкритому просторі, але шукати орієнтири, виглядати пастки, досхочу «полазити» в гірській місцевості, щоб відзначитися на добре «розташованій» контрольній точці. От саме ці недільні три сотні кілометрів як слід пошарпали дуже багатьох в автомобільному заліку… Щоб оцінити, наскільки ефективними виявилися «жорна» спецділянки на шляху з Арекіпи до Сан-Хуан де Маркони, слід уважно придивитися до відриву в Топ-10 – якщо після п’яти етапів розрив між першим і десятим екіпажами становив 2,5 години, то зараз він протягом дня подвоївся!

На шостій спецділянці дійсно було на що подивитися. Найбільше вразило, як Себастьян Льоб і Нассер Аль-Аттія віртуозно проігнорували проблему перших стартових позицій. За ідеєю, обидва мали значно розгубити свій темп і підпустити ближче суперників, але вийшло все з точністю до навпаки – адже ельзасець і катарець негайно пішли у відрив, швидше за всіх вирішили навігаційні «фішки» і знов-таки прибули на фініш першим-другим. У підсумку, Аль-Аттія продовжує впевнено лідирувати, причому його відрив просто миттєво пішов за позначку в півгодини, а Льоб стрімко злетів з п’ятого на друге місце і змусив всіх занепокоїтися – а раптом Себастьян в найближчі дні створить ще пару-трійку таких чудес і почне серйозно претендувати на перемогу? А ось у Стефана Петеранселя день не пішов – спочатку француз застряг в дюнах (вже вдруге за три дні, між іншим), спромігся відіграти кілька хвилин, але тут же спіймав два проколи… У підсумку, Стефан віддав друге місце Себастьяну Льобу і відстає від лідера Нассера Аль-Аттії вже більш ніж на чотири десятки хвилин.

Цей недільний «млин» не тільки добряче перемолов кілька екіпажів (Гаррі Хант на Peugeot 3008 DKR Maxi взагалі зійшов, Якуб Пшигоньскі змушений був замінити в зоні нейтралізації коробку передач і програв десь півтори години), але й допомогла в цій плутанині декому відіграти якомога більше місць. По-перше, Бернхард тен Брінке (Toyota Gazoo Racing SA) зумів за два етапи відіграти десять позицій і повернутися в Топ-10, на дев’яте місце – просто приголомшливий результат! По-друге, приблизно такий же прорив здійснив і Карлос Сайнс (Mini JCW Buggy), який встиг піднятися з 36-го на 11-е місце і вже націлився на повернення до Топ-10 – для цього «Матадорові» вистачило чотирьох днів. По-третє, приватні екіпажі досі радують своїми подвигами – чех Мартін Прокоп (прототип Ford Raptor RS CC власної підготовки) сьомий в абсолюті, литовець Бенедіктас Ванагас (Toyota Hilux Overdrive) за кожної нагоди чіпляється за десяту позицію, перуанець Ніколас Фукс (FRT Proto на базі Ford Ranger) жодного разу не покинув Топ-20, а зараз тихо вийшов на дванадцяте місце…

У заліку SSV/UTV подій теж вистачало, але настільки жорстокого «перемелювання» не було… Хоча ще як сказати – наприклад, недавній лідер цієї категорії, чилієць Хав’єр Родріго Морено, втратив понад півтори години і миттєво «спікірував» з першого на п’яте місце в загальному заліку. Зате відзначився інший чилієць – екс-мотоцикліст Франсіско Лопес вже вдруге виграв етап на нинішніх перегонах, відіграв позицію і тепер почав оцінювати свої шанси на черговий ривок – чи зуміє він відіграти ще 26 хвилин і відібрати третє місце у Рейналду Варели? Після всіх цих подій новим лідером в заліку малих багі став ще один екс-мотоцикліст – іспанець Герард Фаррес Гуелль, який відсунув Сергія Карякіна і відірвався від нього майже на чверть години.

Автомобілі, день 6 (Арекіпа – Сан-Хуан де Маркона, СД 309 км)
1. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) 3:39.21
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +2.17
3. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +6.56
4. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +13.05
5. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +13.08
6. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) +18.49
7. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +19.22
8. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux) +23.29
9. Тен Бринке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +27.29
10. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +49.59

Автомобілі, становище після шести етапів
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 21:01.31
2. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +37.43
3. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) +41.14
4. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +45.24
5. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +1:19.09
6. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +2:03.10
7. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +2:31.02
8. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +3:12.25
9. Тен Брінке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +4:18.44
10. Ванагас/Розвадовскі (LT/PL, Toyota Hilux Overdrive) +5:05.19

SSV/UTV, день 6 (Арекіпа – Сан-Хуан де Маркона, СД 309 км)
1. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) 4:12.08
2. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) +12.31
3. Кьюррі/Торнабелль (USA/E, Can-Am Maverick X3) +16.56

SSV/UTV, становище після шести етапів
1. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) 26:08.53
2. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +13.31
3. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) +32.36

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото PH Sport, Overdrive Racing, Facebook (Martin Prokop), Can-Am

14-01-2019 13749
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца