«Дакар»-2019, вантажівки, день 5: скандал після фінішу

На відміну від заліків автомобілів і SSV/UTV, коригування результатів п’ятого етапу у вантажній категорії принесло набагато більше змін в турнірній таблиці. Причин цьому було декілька…. По-перше, екіпажам на вантажівках не раз доводилося зупинятися на трасі і працювати в якості евакуаторів, щоб висмикнути когось із піщаної пастки (як у випадку в Карлосом Сайнсом) або хоча б відтягнути пошкоджену техніку в сторону з основної траєкторії. Час, витрачений на допомогу постраждалим, зазвичай досить скрупульозно враховується суддями і його потім віднімають із загального результату на етапі – не дивно, що часом остаточні підсумки істотно відрізняються від попередніх даних. По-друге, велику «поправку» в турнірну таблицю мимоволі вніс інцидент екіпажу Андрія Каргінова (KAMAZ-master), коли він на маршруті допу в’їхав в групу глядачів. Після дослідження обставин цієї події судді вирішили зняти екіпаж під номером 518 (на той момент він був третім в гонці) – не за аварію, а за те, що покинув місце події, не зупинившись для надання допомоги потерпілому.

Спочатку переможцем етапу вважався камазівець Едуард Ніколаєв, але після перерахунку результатів і видачі компенсацій часу з’ясувалося, що п’яту спецділянку виграв Тон ван Генугтен на Iveco Powerstar. Таким чином, голландець приніс Team de Rooy перший подібний успіх на нинішньому «Дакарі». На жаль, з боротьби за подіум вибув Мартін Мацік – гонитва за лідерами на межі можливостей техніки завершилася тим, що 29-річний чех вбив підвіску свого LIAZ 111.154 (чогось подібного побоювалися напередодні цього єтапу). Всі ці події п’ятниці як слід перетрусили всю Топ-10 в вантажному заліку – якщо в лідерах все одно залишаються два екіпажі KAMAZ-master (Едуард Ніколаєв і Дмитро Сотніков), то за їх спинами все перетасувалося… За третю позицію зараз борються одноклубники Герард де Рой і Тон ван Генугтен – їх розділяють менше двох хвилин. Шостим став білорус Олексій Вишневський на MAZ 5309 RR. От цікаво – які плани у Team de Rooy на другу половину марафону? Варіантів лише два – або тихо-спокійно доїжджати на подіум (бо відставання від лідерів становить вже два години), або піти ва-банк і намагатися якось вивести з рівноваги камазівців.

Вантажівки, день 5 (Такна – Арекіпа, СД 425 км)
1. Ван Генугтен/Віллемсен/Дер Кіндерен (NL/B/NL, Iveco Powerstar) 5:52.44
2. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 43509) +0.49
3. Сотніков/Мустафін/Нікітін (RUS, KAMAZ 43509) +4.04
4. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +7.11
5. Лопрайс/Покора/Алькайна (CZ/CZ/E, Tatra Queen 69) +14.34
6. Де Рой/Торральярдона/Родевальд (NL/E/PL, Iveco Powerstar) +16.22

Вантажівки, становище після п’яти етапів
1. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 43509) 19:45.37
2. Сотніков/Мустафін/Нікітін (RUS, KAMAZ 43509) +11.54
3. Де Рой/Торральярдона/Родевальд (NL/E/PL, Iveco Powerstar) +1:58.49
4. Ван Генугтен/Віллемсен/Дер Кіндерен (NL/B/NL, Iveco Powerstar) +2:00.31
5. Лопрайс/Покора/Алькайна (CZ/CZ/E, Tatra Queen 69) +2:54.01
6. Вишневський/Новіков/Неверовіч (BY, MAZ 5309 RR) +3:07.01

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Ricardo Mazalan (AP, Press Trust of India), YouTube

13-01-2019 11667
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца